Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Djur stereotyper

Startat av Skokaka, 11 december 2022 kl. 15:55:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 21 mars 2023 kl. 23:46:39Nasse och Ru blev dock inte mobbade. Och de visste nog inte att det fanns snälla heffaklumpar just då. Men utstöt kan ju såklart betyda att man knappt märks, inte alltid att man är mobbad. 
Kanske inte Ru utan det var väl mer när dom märkte att han ville hjälpa Heffa.  ::) ???

MOA

Citat från: Elios skrivet 21 mars 2023 kl. 23:42:54Sen blir ju Nasse lite utsöt i Nasses Stora Film och även Ru och Heffa i Puhs film om Heffaklumpen men då är dem inte djur utan leksaker men påsåvis ändå djur.  ::) ::)
*Utstött
http://moavideogamer.bloggo.nu/
https://blogggroup156504916.wordpress.com/
Greenie,Yellowa,Bluey,Light-Bluey,Orange,PurpleLana & Redana

Elios

Elios

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 23 mars 2023 kl. 00:24:45Autokorrekt. Är mobilen jag skriver ifrån. ^^
Åh. Trodde att det var meningen att du tänkte skämta med att säga "utsökt" först.

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 23 mars 2023 kl. 00:26:41Åh. Trodde att det var meningen att du tänkte skämta med att säga "utsökt" först.
Ja just det var ju ett skämt men det där innan var Autokorrekt. 

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 23 mars 2023 kl. 00:48:18Ja just det var ju ett skämt men det där innan var Autokorrekt.
Det förstår jag.

Skokaka

Nåja, nu är jag igång igen...

Kindpåsråttor:

Goda: Sorken från Nalle Puh, Sorken från Lejonkungen, och Mac & Tosh från Looney Tunes.

Onda: Kommer inte på...

Punggrävlingar:

Goda: Crash Bandicoot, Punggrävlingen från Noaks Ö, och Punggrävlingen från DreamWorks kortfilmen Bilby.

Onda: Kommer inte på...

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 11 december 2022 kl. 15:55:34Djur som brukar vara hjältar:
Katter

Djur som brukar vara skurkar:
Rävar
Okej, som vi förklarade förut så är både katter och rävar kanske mera "neutrala" och det beror ju på vilka karaktärer det är, som sagt...

Jo, förresten. Kanske skorpioner kan räknas som ett djur som brukar vara elak i media, men det beror på om några skorpioner har personligheter... De är i hela fall små men farliga i verkligheten...

Och jag vet inte om jag tog upp detta förut, men hos hundar så brukar rasen bulldogg, av någon anledning, oftast framträda som ilsken och våldsam. Jag har hört att i verkligheten så är de vänliga raser, men det kan väl bero på att de ser tuffa ut eller så? Jag tycker dock att det vore mer passande om farligare raser som till exempel pitbull, dobermann, eller rottweiler hade såna roller istället. Dessa tycker jag vore passande som vakthundar, de är inte att mucka med.