Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

A Minecraft Movie.

Startat av Will Siv, 5 september 2024 kl. 09:02:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Jag har visserligen ett fel i vänstra ögat (som ska åtgärdas idag, sry off topic), men.....

ja, ni ser väl själva  ???

Och vi kan väl anta att Lawrence kommer dubba Jack igen.
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Will Siv skrivet  5 september 2024 kl. 09:02:13ja, ni ser väl själva  ???
Jag vet inte riktigt vad du syftar på...?

Men filmen ser ju inte direkt ut som någon Oscarsvinnare, om man säger så... ;)

Men Minecraft är ju väldigt populärt, så skulle inte förvåna mig om många barn vill se filmen; oavsett hur bra eller (troligare) dålig den är...

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2024 kl. 09:24:40Jag vet inte riktigt vad du syftar på...?

Men filmen ser ju inte direkt ut som någon Oscarsvinnare, om man säger så... ;)

Men Minecraft är ju väldigt populärt, så skulle inte förvåna mig om många barn vill se filmen; oavsett hur bra eller (troligare) dålig den är...
Det var det jag menade......
- what.

Lillefot

Trailern gav ett blandat intryck, men själv känner jag att Minecraft är inte ett källmaterial som riktigt ger så mycket för en film-adaption. Hela poängen med spelet är ju trots allt att gå på dina egna äventyr och bygga det du vill, det finns ingen riktig handling att följa.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

Skokaka

Detta är väl ett skämt, visst?...

Nåja, jag minns en trailer utav en film av detta för länge sedan, men det var väl fake. Dock så såg det precis ut som spelet. Jag minns att det påstod att WB skulle göra det, också. Det stod dock att Steve Carell skulle spela Steve. (Hajar ni?...)

Nåja, åtminstone så ser varelserna lite accurate ut som de gör i spelet. Men jag förväntade dock att Steve skulle vara animerad, han också... Och människorna kunde vara riktiga i verkligheten, medan de är animerade i spelet. Tycker jag. Undrar om Herobrine kommer att vara med, han borde nog vara en pure evil skurk.

Tja... Den kanske kommer att få lika dåligt betyg som live-action Mario filmen gjorde. (Men som sagt, åtminstone så är designen här åtminstone mer accurate än i Marios gamla film...)

Jag minns att jag kom på mina egna storys när jag spelar spelet, men de skulle säkert ha fått dåligt betyg om de var riktiga. :-[ Och nu är Jack Black Steve. Först en spel antagonist (Bowser) och nu en spel protagonist.

Undrar hur Steve kommer att vara, han saknar dock personlighet i spelen. (Gör jag också, jag kan relatera, lol.) Man kan ju dock hitta på det själv.

Nåja, jag kan väl säga... Lite mer skeptisk här, jag hade hoppats att den skulle se lite bättre ut, men jag är mer på den osäkra sidan, även om jag var ganska längtad efter en film utav detta... :-\

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  5 september 2024 kl. 09:02:13

Jag har visserligen ett fel i vänstra ögat (som ska åtgärdas idag, sry off topic), men.....

ja, ni ser väl själva  ???

Och vi kan väl anta att Lawrence kommer dubba Jack igen.
Ögonoperation? Kommer nog se filmen när den släpps, Minecraft kan också leda till flera olika filmer

Skokaka

Hoppas dock förresten att alla Minecraft animationer i YouTube inte kommer att försvinna på grund utav den här filmen... :-\ 

Ser dock ut som att filmen kommer att fokusera mest på de fyra människorna, medan Steve känns knappt som en huvudkaraktär. (Detta har hänt i andra filmer baserade på något att protagonisten har knappt lika mycket tid hos skärmen som de andra...) Plus så är det första vi hör från dom ett svordom... Denna filmen lär nog inte bli dubbad... :-\ 

Hade jag dock förresten gjort denna så skulle människorna vara riktiga i deras värld, men blir Minecraft-iserade i Minecraft världen. Och ja, även Steve borde bli tecknad. Hade nog också snyggat till designen lite grann, då det kan se creepy ut för en del... Själv så tycker jag att spelet tar plats i en fyrkantig planet som heter Minecraftia, och invånarna där kallas för minecraftianer. Har nog hört en del folk kalla landet och invånarna för detta. 

Och om filmen handlade mest om Steve (eller kanske att han hamnar i den riktiga världen och blir vän med någon människa, eller att några går in i världen som vi redan såg går ju också...) så skulle jag ha mer höga förväntningar. 

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  5 september 2024 kl. 22:28:50Hoppas dock förresten att alla Minecraft animationer i YouTube inte kommer att försvinna på grund utav den här filmen... :-\

Ser dock ut som att filmen kommer att fokusera mest på de fyra människorna, medan Steve känns knappt som en huvudkaraktär. (Detta har hänt i andra filmer baserade på något att protagonisten har knappt lika mycket tid hos skärmen som de andra...) Plus så är det första vi hör från dom ett svordom... Denna filmen lär nog inte bli dubbad... :-\

Hade jag dock förresten gjort denna så skulle människorna vara riktiga i deras värld, men blir Minecraft-iserade i Minecraft världen. Och ja, även Steve borde bli tecknad. Hade nog också snyggat till designen lite grann, då det kan se creepy ut för en del... Själv så tycker jag att spelet tar plats i en fyrkantig planet som heter Minecraftia, och invånarna där kallas för minecraftianer. Har nog hört en del folk kalla landet och invånarna för detta.

Och om filmen handlade mest om Steve (eller kanske att han hamnar i den riktiga världen och blir vän med någon människa, eller att några går in i världen som vi redan såg går ju också...) så skulle jag ha mer höga förväntningar.
R Rated, udda för en Minecraft film

Skokaka

Denna ser i hela fall bättre ut: https://www.youtube.com/watch?v=6Vq_SCBRbZo&pp=ygUcaSBlZGl0ZWQgdGhlIG1pbmVjcmFmdCBtb3ZpZQ%3D%3D

Om de faktiskt rörde på munnarna och kanske såg ännu mer "filmig" ut så skulle den nog vara ännu bättre. Jag skulle dock ha varit mer optimistisk.

Kunde hoppas på att skaparna ändrar filmen, precis som de gjorde med Sonic, men tyvärr så skulle de då bli tvungna att börja om, och filmen ska ju komma ut i nästa året, så den kommer nog tyvärr att inte fixas... :( 

Förresten, kom att tänka på det... Hur ska man nu kunna titta på gamla fanmade Minecraft filmer när man söker på det? Då så kommer man väl bara få den "riktiga" filmen som resultat... Crap.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 september 2024 kl. 22:48:26Denna ser i hela fall bättre ut: https://www.youtube.com/watch?v=6Vq_SCBRbZo&pp=ygUcaSBlZGl0ZWQgdGhlIG1pbmVjcmFmdCBtb3ZpZQ%3D%3D

Om de faktiskt rörde på munnarna och kanske såg ännu mer "filmig" ut så skulle den nog vara ännu bättre. Jag skulle dock ha varit mer optimistisk.

Kunde hoppas på att skaparna ändrar filmen, precis som de gjorde med Sonic, men tyvärr så skulle de då bli tvungna att börja om, och filmen ska ju komma ut i nästa året, så den kommer nog tyvärr att inte fixas... :(

Förresten, kom att tänka på det... Hur ska man nu kunna titta på gamla fanmade Minecraft filmer när man söker på det? Då så kommer man väl bara få den "riktiga" filmen som resultat... Crap.
Hette det inte Monster School eller något, minns att jag såg det när det var nytt runt 2012

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 september 2024 kl. 23:33:41Hette det inte Monster School eller något, minns att jag såg det när det var nytt runt 2012
Det är väl nog animation och jag vet inte om de var långa eller korta. Det fanns dock många animation videor utav spelet. En del är korta, en del är långfilmer.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 11 september 2024 kl. 22:48:26Denna ser i hela fall bättre ut: https://www.youtube.com/watch?v=6Vq_SCBRbZo&pp=ygUcaSBlZGl0ZWQgdGhlIG1pbmVjcmFmdCBtb3ZpZQ%3D%3D

Fler.

- what.

Will Siv

Citat från: MOA skrivet 11 september 2024 kl. 23:33:41Hette det inte Monster School eller något, minns att jag såg det när det var nytt runt 2012
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 12 september 2024 kl. 10:47:03
Minns det där, att det finns kvar gör att jag känner mig väldigt gammal

MOA

Steve kommer tydligen sjunga, får se hur det låter