Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

James Earl Jones (1931-2024)

Startat av Skokaka, 10 september 2024 kl. 01:12:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Mycket tråkigt att behöva säga detta, men James Earl Jones har tyvärr gått bort nyligen. Minns mest honom som Mufasa från Lejonkungen. Må han vila i frid. :'(

Elios

Läste detta med igår innan jag skulle gå och lägga mig. Oerhört trist men han blev ju ändå 93 år gammal så att ja. Han gjorde ju även rösten till Darth Vader ska ju sägas.

Disneyfantasten

Det var trist att höra, men å andra sidan blev han ju ändå rätt gammal kan man säga.

Må han vila i frid...

Lillefot

Tyvärr misstänkte jag att han skulle lämna vår jord väldigt snart, då han var i 90-års-åldern trots allt. Men det gör förstås inte saken mindre sorglig, för han var en riktig legend inom amerikanskt skådespel med sin djupa, berättarliknande röst.

Nu har Darth Vader och Mufasa somnat in för gott. :'(
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

MOA

En riktig legend har lämnat oss, tror jag hörde James Earl Jones i något annat men kommer inte ihåg vad. Har så dålig koll på engelska VA

TonyTonka

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Skokaka

Tydligen så har det också varit falskt information om att han har spelat ett stort random örnhuvud, fast det är någon annan. Nåja... ???  

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 september 2024 kl. 22:36:32Tydligen så har det också varit falskt information om att han har spelat ett stort random örnhuvud, fast det är någon annan. Nåja... ??? 
Stort random örnhuvud? Vad är det för falsk information? Helkönstigt

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 11 september 2024 kl. 23:34:44Stort random örnhuvud? Vad är det för falsk information? Helkönstigt
Jag minns att det har sägs varit honom som var en random örn i SvampBob Fyrkant avsnittet Squidward in Clarinetland, som bara hade lite tid i en scen. Dock så är det faktiskt Clancy Brown. (Rösten till Herr Krabba, samt diverse karaktärer i serien. De andra röstskådespelarna till huvudkaraktärerna är också random roller ibland.) Synd dock att James Earl Jones inte gjorde ett gästframträdande... :(

Åtminstone så medverkade han i The Simpsons. (Förmodligen i tre avsnitt.) Han var faktiskt Maggie vid ett tillfälle, även om Maggie är en bebis... Men det var nog menat som ett skämt.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 11 september 2024 kl. 23:49:03Jag minns att det har sägs varit honom som var en random örn i SvampBob Fyrkant avsnittet Squidward in Clarinetland, som bara hade lite tid i en scen. Dock så är det faktiskt Clancy Brown. (Rösten till Herr Krabba, samt diverse karaktärer i serien. De andra röstskådespelarna till huvudkaraktärerna är också random roller ibland.) Synd dock att James Earl Jones inte gjorde ett gästframträdande... :(

Åtminstone så medverkade han i The Simpsons. (Förmodligen i tre avsnitt.) Han var faktiskt Maggie vid ett tillfälle, även om Maggie är en bebis... Men det var nog menat som ett skämt.
Nåja, jag har förvisso sett avsnittet på svenska, men jag har dock glömt vem som dubbade denna örnen.😅