Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Citat från: Samlaren skrivet  1 juli 2024 kl. 20:42:46Familjen Adams s01e01 med swedub

https://archive.org/details/familjen-adams-s01e01-swedish
lyssnade på det avsnittet och hörde att det var på engelska då tror jag att engelska är det ställdes in på Fisnka som här är det engelska ljudspåret. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet  1 juli 2024 kl. 22:58:03lyssnade på det avsnittet och hörde att det var på engelska då tror jag att engelska är det ställdes in på Fisnka som här är det engelska ljudspåret.
Då skulle jag rekommendera att du muxar om MKV-filerna för att flytta om ljudspåren, så att det svenska ljudspåret kommer först och det engelska sist. Det bör man kunna göra med både Mkvtoolnix och FFMPEG.

Det är som sagt det första ljudspåret i ordningen som är det enda som man kan höra via Archives onlinespelare, så just därför är det en fördel om svenska eller åtminstone något av de nordiska språken kommer först. Det kan också vara en nackdel av juridiska skäl om det engelska ljudspåret är spelbart online, för då kanske risken ökar att videon tas ned av Warner.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  1 juli 2024 kl. 23:32:29Nostalgi från Boomerang, åh vad jag saknar TC!
Är det Top Cat du syftar på med TC...? I så fall har jag goda nyheter - här kommer 28 av de 30 avsnitten av Top Cat, med svenskt, norskt och danskt tal; inspelat från Boomerang. :)
https://archive.org/details/top-cat-nordiskt

I skrivande stund är avsnitten inte färdigbehandlade än, så de går ännu inte att spela online; men det går bra att ladda hem avsnitten redan nu. För att komma åt norskt och danskt tal är det också nödvändigt att ladda hem avsnitten, då Archives nätspelare bara stödjer ett ljudspår.

Warner kan ju vara extremt oberäkneliga, så ni gör klokt i att ladda hem avsnitten så fort som möjligt - har man otur tas videorna ned inom ett dygn, och har vi väldig tur får de ligga kvar permanent...

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2024 kl. 01:52:59Är det Top Cat du syftar på med TC...? I så fall har jag goda nyheter - här kommer 28 av de 30 avsnitten av Top Cat, med svenskt, norskt och danskt tal; inspelat från Boomerang. :)

I skrivande stund är avsnitten inte färdigbehandlade än, så de går ännu inte att spela online; men det går bra att ladda hem avsnitten redan nu. För att komma åt norskt och danskt tal är det också nödvändigt att ladda hem avsnitten, då Archives nätspelare bara stödjer ett ljudspår.

Warner kan ju vara extremt oberäkneliga, så ni gör klokt i att ladda hem avsnitten så fort som möjligt - har man otur tas videorna ned inom ett dygn, och har vi väldig tur får de ligga kvar permanent...
Riktig nostalgi! Men det måste ha tagit lång tid för dig att ladda upp 28 avsnitt

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  2 juli 2024 kl. 02:05:32Riktig nostalgi! Men det måste ha tagit lång tid för dig att ladda upp 28 avsnitt
Nej, av någon mirakulös anledning har det bara knappt två timmar för att ladda upp 15 GB...!

Oklart varför Archive ibland är så blixtsnabba och ibland tar flera dygn på sig...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2024 kl. 02:08:52Nej, av någon mirakulös anledning har det bara knappt två timmar för att ladda upp 15 GB...!

Oklart varför Archive ibland är så blixtsnabba och ibland tar flera dygn på sig...
Såg till när den fär färdig modifierad/uppdaterad :D ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2024 kl. 01:52:59Är det Top Cat du syftar på med TC...? I så fall har jag goda nyheter - här kommer 28 av de 30 avsnitten av Top Cat, med svenskt, norskt och danskt tal; inspelat från Boomerang. :)

Daniel du är bäst! Det bästa jag kunde få när TC saknas på Viking. Nu saknar jag bara Byrackorna i samlingen av nostalgi från Boomerang. Jag såg också en video med en unik VHS dubbning, är det något som kan laddas upp framöver

Jabberjaw

Wow tack! Det är en sån serie man gärna har på i bakgrunden. Och som har en hel del roliga ironiska skämt i sig, som man missade som barn.

Citat från: MOA skrivet  2 juli 2024 kl. 11:39:27Daniel du är bäst! Det bästa jag kunde få när TC saknas på Viking. Nu saknar jag bara Byrackorna i samlingen av nostalgi från Boomerang. Jag såg också en video med en unik VHS dubbning, är det något som kan laddas upp framöver
Byrackorna finns upplagd av någon användare på M*Spleen. Men jag har den även på datorn. Tror dock att dom ursprungliga boomerang inspelningarna är från Daniel. Som någon lagt vidare. :)

Samlaren

Laddar upp lite mer serier men lägger inte upp hela säsonger. Laddar upp avnsitt här och där och om önskemål finns så kommer mer avsnitt av en viss serie upp :)

DingoPictures2005

Citat från: Jabberjaw skrivet  2 juli 2024 kl. 17:32:17Wow tack! Det är en sån serie man gärna har på i bakgrunden. Och som har en hel del roliga ironiska skämt i sig, som man missade som barn.
Byrackorna finns upplagd av någon användare på M*Spleen. Men jag har den även på datorn. Tror dock att dom ursprungliga boomerang inspelningarna är från Daniel. Som någon lagt vidare. :)
Letar fortfarande efter de MediaDubb avsnitten av Räddningspatrullen du har, som @salle sa du har.

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet  2 juli 2024 kl. 17:32:17Wow tack! Det är en sån serie man gärna har på i bakgrunden. Och som har en hel del roliga ironiska skämt i sig, som man missade som barn.
Dör av lycka om det laddas upp, jag får äntligen höra Tommy Nilsson som Agent Kurre. Hur mycket jag än tänker kommer jag aldrig på hur han låter

Samlaren

Vet ni hur dubbad anime behandlas på Archive?

Laddar upp säsong 1 avsnitt 1 av Yu Gi OH Gx nu.

https://archive.org/details/yu-gi-oh-gx-s-01e-01-the-next-king-of-games

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet  2 juli 2024 kl. 19:31:54Vet ni hur dubbad anime behandlas på Archive?
Jag skulle gissa att det borde vara relativt säkert, då det främst verkar vara amerikanska storföretag som verkar klaga mycket.