Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 september 2024 kl. 19:21:20Har ni hört talas om något som heter seniorboende eller vårdboende? De finns för att det äldre ska få allt det de behöver när det kommer till vård och hjälp. Vi lever trots allt inte i ett av de många länder där välfärden är lika med noll även om vår inte är det den var tidigare...
Jag föreslår det väldigt ofta :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Någon som vågar erkänna något äckligt, möjligen?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 oktober 2024 kl. 22:49:46Någon som vågar erkänna något äckligt, möjligen?
Som att jag åt mitt eget bajs? Gjorde jag en gång när jag trodde jag tvättade händerna ordentligt. Mycket värre än när Bertil äter kaninbajs

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 oktober 2024 kl. 23:37:29Som att jag åt mitt eget bajs? Gjorde jag en gång när jag trodde jag tvättade händerna ordentligt. Mycket värre än när Bertil äter kaninbajs
Då så kan jag väl säga att när jag var liten så var jag på väg att äta maskar, men min mamma stoppade mig. (Eller hann hon inte att stoppa mig någon gång?... Tja, jag vet inte...) Vad som är nog ännu värre är att jag slickade på toa lock också. Igen, nog för att jag var ung, men ändå...🤢 

Min kusin åt nog också hennes bajs i ung ålder... Och någon hund som jag kände igen var på väg att göra det, också...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 oktober 2024 kl. 23:57:46Då så kan jag väl säga att när jag var liten så var jag på väg att äta maskar, men min mamma stoppade mig. (Eller hann hon inte att stoppa mig någon gång?... Tja, jag vet inte...) Vad som är nog ännu värre är att jag slickade på toa lock också. Igen, nog för att jag var ung, men ändå...🤢

Min kusin åt nog också hennes bajs i ung ålder... Och någon hund som jag kände igen var på väg att göra det, också...
Hoppas att den inte slickade någon, man kan äta sniglar i Frankrike

gstone

Det är lite oväntat att Disney låter någon annan kalla en Mus karaktär Musse 😯🤨
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 oktober 2024 kl. 21:38:53Det är lite oväntat att Disney låter någon annan kalla en Mus karaktär Musse 😯🤨
Är det där en originell historia? Aldrig sett tidigare

gstone

Citat från: MOA skrivet  5 oktober 2024 kl. 21:56:24Är det där en originell historia? Aldrig sett tidigare
en svensk barnboks serie tydligen väldigt populär med dagens barm
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 oktober 2024 kl. 22:11:35en svensk barnboks serie tydligen väldigt populär med dagens barm
Finns troligen inte en engelsk översättning, tänk om han hetat Mickey där

gstone

Dubbningar är bättre när dom är gjorda av Kärlek än när dom är gjorda av hat.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 oktober 2024 kl. 15:48:26Dubbningar är bättre när dom är gjorda av Kärlek än när dom är gjorda av hat.
Dubbningar gjorda av hat? Dubbningshatare kan aldrig producera dubbningar, bara tanken på att dubbning existerar är skrämmande, så skrämmande

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 oktober 2024 kl. 15:48:26Dubbningar är bättre när dom är gjorda av Kärlek än när dom är gjorda av hat.
Jag tror inte någon dubbning i världen är gjort av hat, oavsett hur man definierar begreppet. Däremot kan man väl tänka sig att somliga dubbningar sannolikt gjorts mer med kärlek och hantverk medan andra dubbningar kanske mer är gjorda av personer som ser det som ett jobb som alla andra (tänk lite mer löpande band-metoden). Fortfarande långt ifrån något hat, men det smittar säkerligen av sig på resultatet om man verkligen har lagt ner sin själ på en dubbning.

Men det beror ju också åtminstone delvis på vilken budget som kunden har gett dubbningsstudion, då det ju är kunden som sätter budgeten - får man varken tid eller pengar på att göra ett bra jobb, så hjälper det nog inte så långt att man verkligen brinner för det och gör det med kärlek; även om det kanske hjälper lite grand.
(Nu tror jag ärligt talat inte att någon dubbning i dagens läge får någon katastrofalt låg budget, på samma sätt som ibland förekom förr i tiden, men fortfarande förstås mer eller mindre)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 oktober 2024 kl. 20:23:11Jag tror inte någon dubbning i världen är gjort av hat, oavsett hur man definierar begreppet. Däremot kan man väl tänka sig att somliga dubbningar sannolikt gjorts mer med kärlek och hantverk medan andra dubbningar kanske mer är gjorda av personer som ser det som ett jobb som alla andra (tänk lite mer löpande band-metoden). Fortfarande långt ifrån något hat, men det smittar säkerligen av sig på resultatet om man verkligen har lagt ner sin själ på en dubbning.

Men det beror ju också åtminstone delvis på vilken budget som kunden har gett dubbningsstudion, då det ju är kunden som sätter budgeten - får man varken tid eller pengar på att göra ett bra jobb, så hjälper det nog inte så långt att man verkligen brinner för det och gör det med kärlek; även om det kanske hjälper lite grand.
(Nu tror jag ärligt talat inte att någon dubbning i dagens läge får någon katastrofalt låg budget, på samma sätt som ibland förekom förr i tiden, men fortfarande förstås mer eller mindre)
Som Sun Studio, förklarar varför dom producerat Sveriges mest hatade dubbningar

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  6 oktober 2024 kl. 20:28:09Som Sun Studio, förklarar varför dom producerat Sveriges mest hatade dubbningar
Utifrån vad bl.a. Mikael Roupé har sagt till mig, så tror jag nog att de inledningsvis gjorde dubbningar med både kärlek och värme, men att de under årens lopp mer övergick till löpande band-produktioner med mindre omsorg - för att citera Mikael: "i takt med att slipsarna tog över företaget"...

Att en del av deras dubbningar under 1990-talet inte blivit några mästerverk beror nog mer på tidsbrist och låg budget än på företagets arbete. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 oktober 2024 kl. 20:23:11Jag tror inte någon dubbning i världen är gjort av hat
jo typ Yu-Gi-Oh!: The Abridged Series
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]