Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vem är bäst som Gud?

Startat av Skokaka, 26 september 2022 kl. 21:12:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Gud?

Anders Ekborg + ensemble
4 (80%)
Gunnar Ernblad
1 (20%)
Claes Ljungmark
0 (0%)
Joakim Jennefors
0 (0%)

Antal personer som röstat: 5

Skokaka

Vem är bäst som Gud? Motivera gärna!

Jag tycker att Gunnar Ernblad är bäst i rollen. Han är en favorit hos mig, och han passar bra i rollen. Det är synd att Gunnar inte är längre med oss, men jag hoppas att han åtminstone har det bra där uppe... :(  

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet 26 september 2022 kl. 21:12:05Vem är bäst som Gud? Motivera gärna!

Jag tycker att Gunnar Ernblad är bäst i rollen. Han är en favorit hos mig, och han passar bra i rollen. Det är synd att Gunnar inte är längre med oss, men jag hoppas att han åtminstone har det bra där uppe... :( 
Gunnars insats i Bibelns Äventyr är riktigt bra men jag tror dock att jag föredrar hur man dubbat Gud i Prinsen av Egypten.

Skokaka

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 26 september 2022 kl. 21:15:00Gunnars insats i Bibelns Äventyr är riktigt bra men jag tror dock att jag föredrar hur man dubbat Gud i Prinsen av Egypten.
Har för mig att det är Anders Ekborg, som är med i omröstningen.

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 26 september 2022 kl. 21:17:10Har för mig att det är Anders Ekborg, som är med i omröstningen.
Nej, eller inte bara det är antagligen hela dubbningsansemblem.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 september 2022 kl. 21:20:13Nej, eller inte bara det är antagligen hela dubbningsansemblem.
Åh. Men de sa ju att det var samma röst som Moses, precis som i originalet. ???

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 26 september 2022 kl. 21:59:09Åh. Men de sa ju att det var samma röst som Moses, precis som i originalet. ???
Både i originalet och den svenska versionen är det Moses röstskådespelare i kombination med resten av ensemble som spelar Gud. Det är alltså så att Moses röstskådespelare är den som pratar högt och resten av ensemble de som viskar.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 september 2022 kl. 22:06:46Både i originalet och den svenska versionen är det Moses röstskådespelare i kombination med resten av ensemble som spelar Gud. Det är alltså så att Moses röstskådespelare är den som pratar högt och resten av ensemble de som viskar.
Borde jag då ändra den delen i omröstningen? Jag har ju "lite" rätt, dock...

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 26 september 2022 kl. 22:08:30Borde jag då ändra den delen i omröstningen? Jag har ju "lite" rätt, dock...
Man kanske kan skriva Anders Ekborg + ensemble.

Skokaka


Elios

Kan inte minnas att jag någonsin har hört Gunnar Ernblad som Gud. Biblens Äventyr tror jag heller jag inte har sett så men dem andra vet jag ju lite mer om så därför tog jag Anders Ekborg. Fast jag har inte riktigt tyckt att han är "Gud" i filmen utan bara en "Gud" tycker jag troligast faktiskt.  :o ??? ::) ::)

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 28 september 2022 kl. 01:03:11Kan inte minnas att jag någonsin har hört Gunnar Ernblad som Gud. Biblens Äventyr tror jag heller jag inte har sett så men dem andra vet jag ju lite mer om så därför tog jag Anders Ekborg. Fast jag har inte riktigt tyckt att han är "Gud" i filmen utan bara en "Gud" tycker jag troligast faktiskt.  :o ??? ::) ::)
Vad menar du med "en "Gud"? Gud är Gud.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 september 2022 kl. 01:25:17Vad menar du med "en "Gud"? Gud är Gud.
Fast det finns faktiskt flera gudar som tillhör många olika religioner.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 september 2022 kl. 01:54:14Fast det finns faktiskt flera gudar som tillhör många olika religioner.
Ja men, Elios skrev inte "en gud" utan "en Gud".

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 september 2022 kl. 01:54:14Fast det finns faktiskt flera gudar som tillhör många olika religioner.
Men inte när det handlar om filmer och serier om kristendomen, som är fallet med Bibelns äventyr - där finns bara en.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 september 2022 kl. 01:56:17Ja men, Elios skrev inte "en gud" utan "en Gud".
Vad menas med att det ena har liten bokstav på det andra stor?