Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 april 2024 kl. 19:14:26Kan du inte fråga Disney Character Voices International som dom föreslog ;) ???
Nej det kan jag inte för dels är de alldeles för svårtillgängliga och dels så har de säkert inte alls några utförliga svar överhuvudtaget om de nu har några svar överhuvudtaget.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2024 kl. 19:16:16Nej det kan jag inte för dels är de alldeles för svårtillgängliga och dels så har de säkert inte alls några utförliga svar överhuvudtaget om de nu har några svar överhuvudtaget.
om du inte vill fråga dom för du väl skylla dig själv ::)

Dessutom kan man ju inte bara anta saker ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 april 2024 kl. 19:17:55om du inte vill fråga dom för du väl skylla dig själv ::)

De har ju inte svarat på Daniels mejl på flera år som jag har förstått det. Så jag tror inte att det skulle leda till något om Disneyfantasten försökte.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 april 2024 kl. 19:17:55om du inte vill fråga dom för du väl skylla dig själv ::)

Tänk efter lite, det är ju trots allt Disney Character Voices International vi snackar om och de brukar inte bara lämna ut uppgifter till vilka personer som helst, allra minst till vardagliga privatpersoner, dessutom så betvivlar jag starkt att de har några utförliga svar om de nu ens har några svar överhuvudtaget.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 april 2024 kl. 19:19:55De har ju inte svarat på Daniels mejl på flera år som jag har förstått det. Så jag tror inte att det skulle leda till något om Disneyfantasten försökte.
Det bästa vore om KM Studio kunde strunta i sekretessen och lämna ut uppgifterna till mig iallafall, då hade jag inte behövt undra längre, jag gillar inte olösta mysterier.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2024 kl. 19:21:59Tänk efter lite, det är ju trots allt Disney Character Voices International vi snackar om och de brukar inte bara lämna ut uppgifter till vilka personer som helst, allra minst till vardagliga privatpersoner, dessutom så betvivlar jag starkt att de har några utförliga svar om de nu ens har några svar överhuvudtaget.
Ursäkter ursäkter ::) ::)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 april 2024 kl. 19:22:55Ursäkter ursäkter ::) ::)
Vaddå ursäkter, se Stefans svar;

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 april 2024 kl. 19:19:55De har ju inte svarat på Daniels mejl på flera år som jag har förstått det. Så jag tror inte att det skulle leda till något om Disneyfantasten försökte.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2024 kl. 19:21:59Tänk efter lite, det är ju trots allt Disney Character Voices International vi snackar om och de brukar inte bara lämna ut uppgifter till vilka personer som helst, allra minst till vardagliga privatpersoner, dessutom så betvivlar jag starkt att de har några utförliga svar om de nu ens har några svar överhuvudtaget.
Tur att jag inte är en vardaglig person då

Jag är extraordinär ;D ;D ;D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2024 kl. 19:22:48Det bästa vore om KM Studio kunde strunta i sekretessen och lämna ut uppgifterna till mig iallafall, då hade jag inte behövt undra längre, jag gillar inte olösta mysterier.
Skämt åtsidan håller dock med
Vilka roller är fordrande ett mysterium ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 april 2024 kl. 19:24:26Tur att jag inte är en vardaglig person då

Jag är extraordinär ;D ;D ;D
Men så bra, då kan väl du prova att fråga Disney Character Voices International själv, så kommer du att märka vilka svar de har.  ;)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 18 april 2024 kl. 19:25:34Skämt åtsidan håller dock med
Vilka roller är fordrande ett mysterium ?
Massor av roller i diverse olika dubbningar, även massor bakom dubbningar, osv.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 april 2024 kl. 19:22:48Det bästa vore om KM Studio kunde strunta i sekretessen och lämna ut uppgifterna till mig iallafall, då hade jag inte behövt undra längre, jag gillar inte olösta mysterier.

Ja men vi kan ju inte förvänta oss att KM Studio numera Plint ska göra kontraktsbrott. Det är ju så för de flesta eller alla dubbningsbolag som dubbar för Disney att vill man ha information så får man gå via Disney Character Voices.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 april 2024 kl. 19:28:53Ja men vi kan ju inte förvänta oss att KM Studio numera Plint ska göra kontraktsbrott. Det är ju så för de flesta eller alla dubbningsbolag som dubbar för Disney att vill man ha information så får man gå via Disney Character Voices.
Som är alldeles för svårtillgängliga, varken jag eller min DV har kontaktuppgifter till dem, jag önskar verkligen att Disney (och andra filmbolag och dubbningsbolag) kunde lägga av med sina idiotiska kontrakt och låta bli att vara så snåla och kinkiga, kontrakt i sig är bra, men de borde bara gälla i Max ett år och absolut inte längre än så, dubbningsbolag är dessutom mycket enklare och bekvämare att höra av sig till än Disney Character Voices, att lösa mysterier är mycket viktigare än sekretessavtal.

Dessutom sa du ju själv detta förut;

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 april 2024 kl. 19:28:53Det är ju så för de flesta eller alla dubbningsbolag som dubbar för Disney att vill man ha information så får man gå via Disney Character Voices.
men varför ?

Hur skadar det Disney ? ???
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 april 2024 kl. 19:55:42men varför ?

Hur skadar det Disney ? ???
Jag vet inte, informationen finns ju ändå ute och är inte direkt hemlig när de har creditslistor på de olika utgåvorna. Men Disneys kontrakt över lag verkar vara väldigt hårda till exempel att de äger rättigheterna till röstinspelningarna i hela universumet.