Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Samlaren

Det finns dock redan mkt live action som t.ex Magi på Weverly Place och flera andra Disney Channel live action. Tror också det kommer finnas serier från ABC och FOX. Vet att American Funniest Home Videos har finns i USA men ver ej om den finns i övriga världen.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 10 juli 2020 kl. 17:05:43
Hade väldigt gärna sett att Disney har Disney Club TV3 serien Teen Angel om dom även kommer att ha otecknade serier på Disney+
. Liksom att dom dubbar Fluppy Dogs och för första gången släpper den digitalt. En skam att det inte har gjorts tidigare.  :-\ Och serier som vore trevligt att få med på Disney+ enligt mig är helt klart


https://lostmediawiki.com/Teen_Angel_(partially_found_Disney_serial_drama;_1989)

Skandinaviska dubbningar utav:
Buzz Lightyear, rymdjägare
Lloyd in Space
Disney's Doug
Lilo & Stitch: The Series

Och snälla dubba Gargoyles  ;D  ;)  och Mighty Ducks: The Animated Series
Det hade onekligen varit kul om Disney tog sig i kragen och även släppte ut Saban arkiven, men så mycket ego som Walt Disney har så är väl detta lika troligt som att det skulle öppnas en Disney park här i Sverige.  ::)

Jag hoppas också dom dubbar Mighty Ducks: The Animated Series ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 10 juli 2020 kl. 17:05:43
. Liksom att dom dubbar Fluppy Dogs och för första gången släpper den digitalt. En skam att det inte har gjorts tidigare.  :-\ Och serier som vore trevligt att få med på Disney+ enligt mig är helt klart


https://lostmediawiki.com/Teen_Angel_(partially_found_Disney_serial_drama;_1989)


Då tycker jag Roger Storm borde dubba Ozzie the Green Cool Fluppy
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 10 juli 2020 kl. 17:05:43
Hade väldigt gärna sett att Disney har Disney Club TV3 serien Teen Angel om dom även kommer att ha otecknade serier på Disney+
. Liksom att dom dubbar Fluppy Dogs och för första gången släpper den digitalt. En skam att det inte har gjorts tidigare.  :-\ Och serier som vore trevligt att få med på Disney+ enligt mig är helt klart


https://lostmediawiki.com/Teen_Angel_(partially_found_Disney_serial_drama;_1989)

Skandinaviska dubbningar utav:
Buzz Lightyear, rymdjägare
Lloyd in Space
Disney's Doug
Lilo & Stitch: The Series

Och snälla dubba Gargoyles  ;D  ;)  och Mighty Ducks: The Animated Series
Det hade onekligen varit kul om Disney tog sig i kragen och även släppte ut Saban arkiven, men så mycket ego som Walt Disney har så är väl detta lika troligt som att det skulle öppnas en Disney park här i Sverige.  ::)
Jag tycker inte Gargoyles borde få en svensk dubb.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Citat från: Samlaren skrivet 10 juli 2020 kl. 17:55:42
Det finns dock redan mkt live action som t.ex Magi på Weverly Place och flera andra Disney Channel live action. Tror också det kommer finnas serier från ABC och FOX. Vet att American Funniest Home Videos har finns i USA men ver ej om den finns i övriga världen.

Finns Magi på Waverly Place med svenska dubbningen på Disney+ ?!?  :D :o

Jabberjaw

Gstone, är du snäll och inte citerar hela inlägg det blir sjukt rörigt. Det är bara att ta bort lite ifrån det du citerar. Så slipper man få en tråd 50 sidor extra lång  ;D

SebastianSandberg

Efter en rätt lång period så har nu Ducktales: Jakten på Den Försvunna Lampan också fått sitt svenska ljudspår tillagt efter att den endast haft andra nordiska språk sen flera månader tillbaka. Som många har sagt tidigare, de håller säkert på att lägga till efter hand. Bättre att man gör lite i taget än att man flubbar till, så att vi inte får situationen i Långbens galna gäng där några språk hade blandats ihop sist jag kollade.

Jabberjaw

Disney är alltid väldigt kryptiska och jag avskyr falsk markandsföring. Men vad mer exakt innebär det här - och jag citerar från

https://preview.disneyplus.com/se?cid=DTCI-Synergy-DDN-Site-Awareness-Announce-SE-DisneyPlus-DisneyPlus-SV-Homepage-disney.se_Announcement_topherobanner-homepage-blue-v2-NA

CitatFilmer, serier, kortfilmer – ladda ner vad du vill och titta på det när du vill.

Scoobydoofan1

Citat från: Jabberjaw skrivet 11 juli 2020 kl. 00:01:17
Disney är alltid väldigt kryptiska och jag avskyr falsk markandsföring. Men vad mer exakt innebär det här - och jag citerar från

https://preview.disneyplus.com/se?cid=DTCI-Synergy-DDN-Site-Awareness-Announce-SE-DisneyPlus-DisneyPlus-SV-Homepage-disney.se_Announcement_topherobanner-homepage-blue-v2-NA
Betyder det att man får ladda ner? Är det som iTunes när det gäller filmer men inkluderar Disney serier?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 11 juli 2020 kl. 00:52:35
Betyder det att man får ladda ner? Är det som iTunes när det gäller filmer men inkluderar Disney serier?
Ladda ner betyder i detta fallet helt enkelt spara en film eller avsnitt för att se det offline i appen

Jabberjaw

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2020 kl. 01:13:48
Ladda ner betyder i detta fallet helt enkelt spara en film eller avsnitt för att se det offline i appen

Undra hur lång tid det tar innan någon knäcker DRM krypteringen. Dock så är det ju inte något man skall förespråka om nu Disney tar sitt förnuft till fånga och faktiskt släpper ett rejält fint utbud så att man med gott samvete kan prenumerera under en lång tid på deras tjänst. :)  :D

Disney har verkligen ett guldläge att återskaffa äldre fans och publik nu med sin nya sida. Vill dom ta den tro det är frågan  :o

Simon Axelsson

#971
Citat från: Jabberjaw skrivet 11 juli 2020 kl. 01:17:31
Undra hur lång tid det tar innan någon knäcker DRM krypteringen.

Skulle tro att någon redan gjort det med tanke på att ett flertal av Disney + originalen (Lady & Lufsen (2019), Noelle och High School Musical: The Musical: The Series för att nämna några få) finns tillgängliga på diverse piratsajter
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet 10 juli 2020 kl. 18:36:41
Finns Magi på Waverly Place med svenska dubbningen på Disney+ ?!?  :D :o
Ja, Magi på Waverly Place har svenskt, norskt och danskt tal på Disney+. Säsong 1 har även finskt tal, medan resterande säsonger "bara" har finsk text - men det överensstämmer nog med hur serien sändes på Disney Channel också. :)

Citat från: Samlaren skrivet 10 juli 2020 kl. 17:55:42
Vet att American Funniest Home Videos har finns i USA men ver ej om den finns i övriga världen.
America's Funniest Home Videos finns bara i USA, och saknas åtminstone i Storbritannien - förmodligen finns den inte heller i resten av Europa (kanske inte någon annanstans i världen?), men det kan jag tyvärr inte kolla upp då Disney+ blockerar VPN-tjänster utanför USA ganska aggressivt.

Anders M Olsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 juli 2020 kl. 01:31:48
Skulle tro att någon redan gjort det med tanke på att ett flertal av Disney + originalen (Lady & Lufsen (2019), Noelle och High School Musical: The Musical: The Series för att nämna några få) finns tillgängliga på diverse piratsajter

Visst, det finns folk som har knäckt DRM-systemet (Widevine), men de som vet hur man gör bevakar hemligheten väldigt noga. Såvitt jag vet finns det inga allmänt tillgängliga program (varken fria eller kommersiella) som kan ladda ner och dekryptera Widevine-innehåll. Om sådana kom ut skulle de förmodligen inte fungera speciellt länge, för då skulle även Google (som ligger bakom Widevine) få veta vilka svagheter som utnyttjas och täppa till dem.

Nerladdning på Disney+ innebär att nerladdat innehåll bara fungerar inom apparna, och det finns (i alla fall ännu så länge) bara appar till telefoner och surfplattor, inte till datorer. Man kan inte plocka ut och använda filerna på någon annan enhet, och jag förmodar att i samma stund som abonnemanget på Disney+ upphör kommer även nerladdat material att sluta fungera. Det kan även finnas begränsningar för hur länge man kan spara nerladdade program innan de slutar fungera.

Tyvärr har jag inte kunnat testa nerladdningsfunktionen eftersom det inte går att hämta appen med mitt svenska Apple-konto. Kanske hade det gått bättre på en Android-enhet, men jag har bara iPhone och iPad att testa med.

För oss som inte rör oss i de inre piratkretsarna finns i så fall bara möjligheten att spela in från bildskärmen. Det finns en väldig massa program som kan göra det. Många säljs kommersiellt, men de flesta är rena skräpet.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2020 kl. 01:13:48
Ladda ner betyder i detta fallet helt enkelt spara en film eller avsnitt för att se det offline i appen
Jag tror redan att dom har hackat Disney+ på dom där sidorna och att man kan säkert ladda ner dom serierna.