Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fel på forumet?

Startat av Erika, 24 december 2006 kl. 10:58:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Jag försöker att gå in på ämnen och läsa, men allt jag får är detta meddelande:

CitatFatal error: template_main(): Failed opening required '/ArcadeSigsStats.php' (include_path='.:/usr/share/pear') in /home/httpd/vhosts/dubbningshemsidan.com.ru/httpdocs/forum/Sources/Load.php(1728) : eval()'d code on line 7

Men konstigt nog kan jag skapa nya ämnen, men alltså inte gå in och titta på ett ämne. Det har varit så här hela morgonen.  :(

Daniel Hofverberg

Jag ber om ursäkt för det där. Tydligen uppstod problem i samband med installationen av spelhallen, vilket jag inte själv upptäckte - jag har varit borta hos min moster under julaftonen (som inte har Internet), så därför upptäckte jag det inte förrän nu.

Nu verkar allt funka igen. Men säg till om något fortfarande inte är som det ska - spelhallen krävde ändringar i ett stort antal filer, och av någon anledning vägrade installationsprogrammet att göra allting själv. Därför tvingades jag manuellt ändra i de flesta filer, och det är tyvärr dömt att misslyckas...

Soscla

Jag märkte också av nåt fel, för det stod på varenda tråd att den senaste som skrivit en inlägg var en Stan Brown, har jag för mig.
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Inläggen av Stan Brown var inte ett fel i egentlig bemärkelse, utan det rörde sig om spaminlägg som jag nu tagit bort. Tyvärr har tilläggsmodulen för spamskydd inte uppdaterats till den nya versionen av forumprogramvaran än, så vi kommer nog att få leva med lite skräpinlägg de närmaste dagarna. Jag försöker ta bort dem så fort som möjligt.

Daniel Hofverberg

Nu har äntligen spamtilläggen för forumprogramvaran uppgraderats, och är nu installerat på forumet. Därmed bör förhoppningsvis nästan all spam här vara ett minne blott...

Soscla

#5
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 januari 2007 kl. 02:25:01
Därmed bör förhoppningsvis nästan all spam här vara ett minne blott...


Hurra för Daniel! :D
It's so fluffy I'm gonna die!

Daniel Hofverberg

Nu väntar en ny uppgradering av forumprogramvaran, och även i det här fallet har tilläggsmodulen för anti-spam inte gjorts om än. Därför lär det den närmaste tiden bli mycket spaminlägg på forumet igen... :(

Daniel Hofverberg

Nu är forumet uppgraderat till en ny version. Tyvärr har det resulterat i att spelhallen tillfälligt försvunnit - det kommer att ta mig ett par dagar att lägga tillbaka den delen, då det kräver en del ändringar i källkoden.

Det kommer också troligtvis att ta ett par dagar att lägga in ändringarna för spam-skydd, så de närmaste dagarna finns det en viss risk att forumet kommer att drunkna i spaminlägg. Ha överseende med det, jag försöker att lägga in allt så fort jag hinner.

Daniel Hofverberg

Nu ska förhoppningsvis spam-mardrömmen vara över, då spamskyddet nu är inlagt och verkar fungera.

Dock har jag problem att få spelhallen att fungera i den nya versionen, så den avdelningen kan dröja ytterligare några dagar.

TonyTonka

Vad skrev Stan Brown?

Kanske inte lätt att komma ihåg efter ca 2 år.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Upplever ibland störningar då och då! Som en dag då kunde jag inte komma in hit på en dryg timma.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 30 december 2020 kl. 07:57:48
Upplever ibland störningar då och då! Som en dag då kunde jag inte komma in hit på en dryg timma.
Det lät inte bra. Vad händer då? Får du något felmeddelande, eller vad exakt är det som händer?

Jag behöver få veta mer för att kunna reda ut vad som händer. Allra bäst är om du minns exakt när det hände, för då kan jag kolla i serverns loggfiler för att se exakt vad som hänt.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 december 2020 kl. 10:40:19
Det lät inte bra. Vad händer då? Får du något felmeddelande, eller vad exakt är det som händer?

Jag behöver få veta mer för att kunna reda ut vad som händer. Allra bäst är om du minns exakt när det hände, för då kan jag kolla i serverns loggfiler för att se exakt vad som hänt.

Hmm. Ja det kom väl inte direkt upp något felmeddelande då men jag gick in och det laddades men kom aldrig fram.
Tror det hände för någon vecka sedan men minns inte helt säkert dock.  :-[