Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röster till diverse karaktärer i Disneys filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 16 juli 2016 kl. 19:53:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar Victor och Carla i TV-serien Elena från Avalor?

Kung Hector skulle jag gissa spelas av Rolf Lydahl men är inte säker...

Vem spelar Prisma i Sofia Den Första?

Krokfot i Trassel tror jag spelas av Stephan Karlsén men är inte säker... (Kortis, som spelades av Bert-Åke Varg i filmen, spelas iallafall av Ole Ornered i TV-serien)

Vem spelar Lance i ovannämnda serie? (och de andra busarna? har de samma röster som i filmen eller är några av dem utbytta)

Vem spelar Hund-Kusken i Mary Poppins Kommer Tillbaka? (Hästen spelas iallafall utan tvekan av Benke Skogholt)

Disneyfantasten

Vilka spelar Baggen, Lammen, Hästen, Kossan, Gässen, Grisen, Sköldpaddorna och Pingvinerna i Mary Poppins?  :) (första filmen alltså)

Och vilka spelar Pingvinerna i Mary Poppins Kommer Tillbaka?

E


gstone

Vilka är rösterna till Pärlhönan och  Galagoerern i nya Lejonkungen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är röster till Dodo fågeln, Den talande blomman och Tant Imogene i Live action Alice i Underlandet ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Vilka spelar Fjärilsfisk-pappan, Sjöhäst-pappan och Bläckfisk-pappan i Hitta Nemo?

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 oktober 2019 kl. 14:25:14
Vilka spelar Fjärilsfisk-pappan, Sjöhäst-pappan och Bläckfisk-pappan i Hitta Nemo?
Sjöhäst-pappan: Niclas Ekholm
Bläckfisk-pappan: Anders Byström
Fjärilfisk-pappan: ?

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 oktober 2019 kl. 14:34:11
Sjöhäst-pappan: Niclas Ekholm
Bläckfisk-pappan: Anders Byström
Fjärilfisk-pappan: ?

Tack för upplysningen!

Så, Niclas Ekholm spelar alltså två roller i filmen? (spelar även den gröna Krabban)

Vilka spelar förresten Peter Kjellström, Frida Nilsson och Johan Hedenberg i filmen?

gstone

Har Elena från Avalor långfilmen kommit i Sverige än ? Om den gör eller har gjort det  kanske dom tar in några nya röstskådespelare för karaktärer som enbart är  med i den filmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: gstone skrivet 27 oktober 2019 kl. 15:30:40
Har Elena från Avalor långfilmen kommit i Sverige än ? Om den gör eller har gjort det  kanske dom tar in några nya röstskådespelare för karaktärer som enbart är  med i den filmen ?

Dom film exklusiva karaktärerna är Prinsessan Marisa , Kung Pescoro , Drottning Camila och Daria om ni undrar !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kul att Gunvor Pontén gjort come back! Hon började dunna igen med Vaiana.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag vill gärna berätta något jag tycker är jätte intressant om Djungelboken. och jag hitta ingen annan passande tråd. Jag sökte på Djungelboken fick inga bra resultat på forumet. Så jag skriv det här för att det är om en av rösterna i filmen.

Andlingen tillatt Kung Luice teknisk sett inte var med i Hos Musse och inte heller var med i Djungelboken två från mitten av 2000s-talet var för att efter luftens hjältar stämde Luicres original röst Louis Primas dödsbo Disney så dom kunde inte lagligt återanvända Kung Louice igen. Och detta var nog inte bara för rösten utan också för att Luices namn, personlighet och lite av hans utseende tror jag var  baserad på Prima själv. Baloo var och mycket inspirerad i personlighet av Phil Harris och Shere Khan av George Sanders.

Detta hade aldrig rikligt gjort med Disney röster förut. men idag görs det ofta i mycket animation i USA där rösten är  känd eller röstskådespelaren har väldigt speciella karaktärers drag och speciellt sätt att agera.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#117
Vill påpeka att denna fredag studerade jag de mindre rösterna i Alice i Underlandet och kom fram till följande;

>Rosen = Iwa Boman

>Violen = Christel Körner

En av blommorna spelades av Monica Forsberg, småblommorna spelas utan tvekan av barnskådespelare, jag kunde inte placera blommornas röster även fast de lät bekanta, Svärdsliljan och Fågeln lät som samma skådespelare, som jag dock inte kunde placera även fast den lät bekant...

Kommandoutroparen (till Spelkorten) lät bekant, men jag kunde inte placera den...

Igår studerade jag de mindre röster och specifika pirater i Peter Pan och Pongo och De 101 Dalmatinerna;

>Starkey (Pirat med repliken "och varför skulle den vara god Herr Smee") = Bertil Engh

>Bill Jukes (Pirat med replikerna "en fåntratt leker kurragömma med Peter Pan", "skeppet är förhäxat") = Bertil Engh

>Black Murphy (Pirat med repliken "man måste få göra det man är bra på, plundra skepp") = Ingemar Carlehed

>Turk (Pirat med repliken "jag har nästan glömt bort hur man kittlar en strupe") = Ulf Källvik

>Mullins (Pirat med replikerna "bäst du hoppar iväg", "tre grader om styrbord", "inte minsta krusning") = Bertil Engh

>Skylights (Pirat med dragspel) = Bertil Engh

>Varmvatten-Pirat = Hasse "Kvinnaböske" Andersson

________________
--------------------------

>Prästen = Hasse "Kvinnaböske" Andersson

>Afghanhundens Matte = ?

>Pudelns Matte = Monica Forsberg

>Folket i stan = kan vara många, men en av dem var Monica Forsberg

>Miss Birdwell = Birgitta Fernström

>Kommissarien = Ulf Källvik

>TV-frågeledaren = Bertil Engh

>Korna = Monica Forsberg, Christel Körner

>Mekanikern = Hasse "Kvinnaböske" Andersson

>Lastbilschauffören = Hasse "Kvinnaböske" Andersson

>Radiosångerskan = Monica Forsberg

Utöver det är jag lite osäker på Terriern och Herr Simpkins... (jag trodde förut att Anders Öjebo var Terriern, men nu är jag lite osäker)

jimstrom

Kan säga med en gång att det är Ulf Källvik som gör piraten som säger "Glömt hur man kittlar en strupe".
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: jimstrom skrivet 17 november 2019 kl. 21:14:42
Kan säga med en gång att det är Ulf Källvik som gör piraten som säger "Glömt hur man kittlar en strupe".

Jo, det visste jag, men jag missade att skriva det, dessutom så spelas piraten med ögonlapp av Bertil Engh, vilket jag också glömde att skriva...

Ska genast redigera det...