Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Irriterande reklam

Startat av Scoobydoofan1, 15 februari 2021 kl. 18:55:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Är det nån annan som är tröt på reklam som visas på internet, tv, osv...? Vad det är jobbigt att se dom på youtube också när dom inte ens låter en trycka på knappen med att bli av med reklamen för 1 min, utan man måste vänta till den är färdig.

Hey Arnold på svenska

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 februari 2021 kl. 18:55:09
Är det nån annan som är tröt på reklam som visas på internet, tv, osv...? Vad det är jobbigt att se dom på youtube också när dom inte ens låter en trycka på knappen med att bli av med reklamen för 1 min, utan man måste vänta till den är färdig.

Jag är alltid trött på det.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 15 februari 2021 kl. 18:56:10
Jag är alltid trött på det.
Ja, det blir för mycket, speciellt dom där irriterande reklamerna på youtube. Oavsett vad det är så visas dom upp överallt.


När youtube dykte up så fanns det inga reklamer då på sidan, nu så kan dom inte ta slut. Dom är överallt där.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 februari 2021 kl. 18:57:14
Ja, det blir för mycket, speciellt dom där irriterande reklamerna på youtube. Oavsett vad det är så visas dom upp överallt.


När youtube dykte up så fanns det inga reklamer då på sidan, nu så kan dom inte ta slut. Dom är överallt där.
Men förr i tiden gick int Youtube ut på att marknadsföra heller

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 15 februari 2021 kl. 18:59:10
Men förr i tiden gick int Youtube ut på att marknadsföra heller
Hur menar du?

MOA


Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 15 februari 2021 kl. 19:05:37
Ja runt 2006 & 2011 fanns de väl ingen reklam alls där?
Är osäker om den biten men sidan har blivit fyllt med reklamer osv. Avskyr dom där på youtube klippet.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 februari 2021 kl. 19:18:37
Är osäker om den biten men sidan har blivit fyllt med reklamer osv. Avskyr dom där på youtube klippet.
Youtube Premium,blä

Goliat

Addblocker som uBlock Origin blockar all sån reklam även YouTubes reklam. Kör det även på mobilen (Firefox). Finns NewPipe också som inte bygger på YouTubes api eller vad det heter som varken loggar eller liknande och visar Youtube reklamfritt. Kräver dock att man installerar det från tredje part eller via F-droid (kräver ej root)

Anders M Olsson

Att YouTube visar lite reklam före varje video är väl inte hela världen. Det är alldeles nödvändigt för att de som levererar innehåll ska kunna få betalt. I många fall, dock inte alltid, går det att trycka bort reklamen efter några sekunder.

Problemet är reklam inne i videoklippen. Det kan vara riktigt störande.

För något år sen ändrade YouTube principerna så att alla klipp skulle få reklam inne i videon. De innehållsleverantörer som inte uttryckligen valde bort funktionen fick automatiskt sina alster nerlusade med reklam på flera ställen.

Mer reklam betyder förstås bättre betalt för innehållsleverantörerna, men samtidigt riskerar de att skrämma bort tittare som tycker att måttet är rågat. Så de som är mera seriösa stänger av funktionen och tillåter bara reklam innan klippen börjar, även om det betyder mindre pengar.

Viktigare klipp som jag vill njuta av helt utan reklam brukar jag ladda ner med youtube-dl. Då kan jag spela dem lokalt i min egen dator och slipper all reklam.

Scoobydoofan1

Citat från: Anders M Olsson skrivet 16 februari 2021 kl. 06:23:09
Att YouTube visar lite reklam före varje video är väl inte hela världen. Det är alldeles nödvändigt för att de som levererar innehåll ska kunna få betalt. I många fall, dock inte alltid, går det att trycka bort reklamen efter några sekunder.

Problemet är reklam inne i videoklippen. Det kan vara riktigt störande.

För något år sen ändrade YouTube principerna så att alla klipp skulle få reklam inne i videon. De innehållsleverantörer som inte uttryckligen valde bort funktionen fick automatiskt sina alster nerlusade med reklam på flera ställen.

Mer reklam betyder förstås bättre betalt för innehållsleverantörerna, men samtidigt riskerar de att skrämma bort tittare som tycker att måttet är rågat. Så de som är mera seriösa stänger av funktionen och tillåter bara reklam innan klippen börjar, även om det betyder mindre pengar.

Viktigare klipp som jag vill njuta av helt utan reklam brukar jag ladda ner med youtube-dl. Då kan jag spela dem lokalt i min egen dator och slipper all reklam.
Den biten har du rätt i, reklam i varje video är väldigt störande, försöker minska att se på youtube för det mesta, bara se på youtube klip som är roande eller som hjälper en förbättra sig själv.

Scoobydoofan1

Är det nån annan som märker mer reklam på youtube på sistone tid?

Scoobydoofan1

Citat från: Anders M Olsson skrivet 16 februari 2021 kl. 06:23:09
Att YouTube visar lite reklam före varje video är väl inte hela världen. Det är alldeles nödvändigt för att de som levererar innehåll ska kunna få betalt. I många fall, dock inte alltid, går det att trycka bort reklamen efter några sekunder.

Problemet är reklam inne i videoklippen. Det kan vara riktigt störande.

För något år sen ändrade YouTube principerna så att alla klipp skulle få reklam inne i videon. De innehållsleverantörer som inte uttryckligen valde bort funktionen fick automatiskt sina alster nerlusade med reklam på flera ställen.

Mer reklam betyder förstås bättre betalt för innehållsleverantörerna, men samtidigt riskerar de att skrämma bort tittare som tycker att måttet är rågat. Så de som är mera seriösa stänger av funktionen och tillåter bara reklam innan klippen börjar, även om det betyder mindre pengar.

Viktigare klipp som jag vill njuta av helt utan reklam brukar jag ladda ner med youtube-dl. Då kan jag spela dem lokalt i min egen dator och slipper all reklam.
Det dom är mest irriterande är dom där 2 reklamerna på 5 eller 15 sekunder, sen ska du inte glömma bort dom andra annonserna in i videon.

MOA

Reklam e en anledning att int titta på TV

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 13 november 2021 kl. 13:48:02
Reklam e en anledning att int titta på TV
En stor anledning. Därför är dvd svaret till problemet. Inklusive fysisk media.