Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Luca (2021)

Startat av E, 30 juli 2020 kl. 18:17:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 juli 2021 kl. 15:09:50
Vad är problemet med att Han frågar igen? Han vill väl bara vara 100 % säker!

Det är inget problem. Det troligaste är väl att han har glömt att han redan har fått svar på frågan, och då behövdes det bara en liten påminnelse i all välmening.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 juli 2021 kl. 15:17:43
Det är inget problem. Det troligaste är väl att han har glömt att han redan har fått svar på frågan, och då behövdes det bara en liten påminnelse i all välmening.

Eller så undrar vi alla varför den inte är numrerad...

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 juli 2021 kl. 15:22:26
Eller så undrar vi alla varför den inte är numrerad...

Det intressanta är att i Storbritannien har både Frozen II och Raya and the Last Dragon klassikernummer på ryggen (57 och 58 respektive), samt även på framsidan längst ner.


Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 juli 2021 kl. 15:38:19
Det intressanta är att i Storbritannien har både Frozen II och Raya and the Last Dragon klassikernummer på ryggen (57 och 58 respektive), samt även på framsidan längst ner.


Det är väldigt konstigt att den inte räknas då den fyller alla kraven.

Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 juli 2021 kl. 15:45:30
Det är väldigt konstigt att den inte räknas då den fyller alla kraven.

Ja, lika konstigt som att Frost II räknas som klassiker i Storbritannien trots att den inte uppfyller kravet på att inte vara en uppföljare.

Men sen finns naturligtvis den oskrivna "generalklausulen" som kan upphäva alla tidigare specificerade regler:
- Disney äger rätt att efter eget gottfinnande följa eller strunta i ovanstående krav, samt att modifiera kraven precis som det för stunden passar dem. :)

gstone

Jag tycker faktiskt Baby-Bossen 2: Familjeföretaget var bättre än den här filmen.

Jag såg Baby-Bossen 2 idag.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 november 2021 kl. 19:10:32
Jag tycker faktiskt Baby-Bossen 2: Familjeföretaget var bättre än den här filmen.

Jag såg Baby-Bossen 2 idag.

Säg det i Babybossen 2 tråden istället!

gstone

John Ratzenberger är inte med i den här filmen :o
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2022 kl. 22:27:28
John Ratzenberger är inte med i den här filmen :o

Och inte i Själen heller, verkar som att han slutat medverka i Pixars filmer nuförtiden...

Fram till Framåt har han medverkat i samtliga Pixars filmer plus även de två Flygplan-filmerna...

Då han just nu är 74 kan det ha varit eget beslut att vilja trappa ner litegrann...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 januari 2022 kl. 23:55:46
Och inte i Själen heller, verkar som att han slutat medverka i Pixars filmer nuförtiden...

Fram till Framåt har han medverkat i samtliga Pixars filmer plus även de två Flygplan-filmerna...

Då han just nu är 74 kan det ha varit eget beslut att vilja trappa ner litegrann...

Eller så är det föär att han stödjer Donald Trump.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 januari 2022 kl. 23:55:46
Och inte i Själen heller, verkar som att han slutat medverka i Pixars filmer nuförtiden...

Fram till Framåt har han medverkat i samtliga Pixars filmer plus även de två Flygplan-filmerna...

Då han just nu är 74 kan det ha varit eget beslut att vilja trappa ner litegrann...
Citat från: gstone skrivet 10 januari 2022 kl. 14:06:21
Eller så är det föär att han stödjer Donald Trump.
De senaste filmerna har ju gjorts under Corona så med tanke på hans ålder kan det vara det som förhindrar hans medverkan.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 januari 2022 kl. 14:50:42
De senaste filmerna har ju gjorts under Corona så med tanke på hans ålder kan det vara det som förhindrar hans medverkan.

Precis det är ju det jag menar.

Miikee

Det känns väldigt konstigt att de inte skulle räknas som Disney klassiker, eller? Känns mer som de bara inte vill sätta ut numren på omslagen fortsättningsvis. Det blir ju allt mindre människor som köper fysiska kopior

Anders M Olsson

Citat från: Miikee skrivet 10 januari 2022 kl. 16:11:37
Det känns väldigt konstigt att de inte skulle räknas som Disney klassiker, eller? Känns mer som de bara inte vill sätta ut numren på omslagen fortsättningsvis. Det blir ju allt mindre människor som köper fysiska kopior

Encanto kommer att ha klassikernummer 57 i de nordiska länderna.

Disneyfantasten

Jag reagerade just på att Astrid Assefa crediterats som Astrid Assega i creditlistan...

Jag dubbelkollade nämligen i creditlistan på Dubbningshemsidan nu när jag ser om filmen idag och tyckte att Mormor Paguro lät som Farmor Regina & Abeulita Madrigal.