Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Monsters At Work

Startat av gstone, 9 april 2019 kl. 20:20:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2021 kl. 17:55:19

Leif Andrée är visserligen en utmärkt skådespelare men som Sulley och som ersättare till Allan Svensson passar han inte särskilt bra, det är Allan Svensson som är Sulley och ingen annan, Leif Andrée är ju heller inte alls det minsta lik John Goodman, Allan Svensson ska det bara vara, han är den enda sanna John Goodman i Sverige!

J

Rolf Lassgård var ju också bra .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2021 kl. 17:55:19
Vem spelar förresten Celia i trailern?

Undrar vem som nu ska spela Randall när den ordinarie rösten Jan Mybrand blivit rollsatt som Mile...

Från det lilla vi kan höra i trailern tycker jag det låter som att Vanna Rosenberg är tillbaka som Celia, men hon hade väl typ två repliker i hela trailern och det är ju inte mycket att gå på.

Är Randall ens med i serien? Han står inte listad nånstans, så jag tvivlar på att han medverkar.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2021 kl. 18:10:50
Jag gillar  Johan Ulveson som Mike >:(

Enda anledningen till att du gör det är att han är känd, han är ju inte ens det minsta lik varesig Robert Gustafsson eller Billy Christal!

Robert Gustafsson SKA det bara vara! Det är Robert Gustafsson som ÄR Wazowski och INGEN ANNAN!

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  1 juli 2021 kl. 18:26:28
Är Randall ens med i serien? Han står inte listad nånstans, så jag tvivlar på att han medverkar.

Man vet ju aldrig, serien har knappt påbörjats ännu, det KAN hända att han dyker upp i kommande avsnitt, den som lever får se...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2021 kl. 15:42:18
Svensk trailer:
https://youtu.be/vDMR0ZKzjag

Dåliga nyheter, Det är inte Allan Svensson som spelar Sulley utan Leif Andrée.

Det verkar inte heller vara Robert Gustafsson eller Johan Ulveson som spelar Mike jag tycker att det låter som Jan Mybrand

Åtminstone är det ju fortfarande kändisar  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag hoppas att Maria Möller gör rösten till Cutter.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2021 kl. 22:14:49
Åtminstone är det ju fortfarande kändisar  :D

... som inte passar i de här rollerna dessvärre!  :(

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2021 kl. 22:16:02
Jag hoppas att Maria Möller gör rösten till Cutter.

Är det för att hon har samma röst i original som Mamá Imelda i Coco? (dubbelkollade just detta)

gstone

Hoppas Daniel kan få fram credits till Monsters på jobbet nästa vecka-
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2021 kl. 22:37:59
Hoppas Daniel kan få fram credits till Monsters på jobbet nästa vecka-
Förhoppningsvis bör det väl stå utsatt kompletta dubbcredits på Disney+.

Annars kan det dröja länge, för fortfarande har jag inte fått svar från Disney Character Voices International på de creditlistor jag frågade efter i december... :'(

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2021 kl. 23:00:23
Förhoppningsvis bör det väl stå utsatt kompletta dubbcredits på Disney+.

Annars kan det dröja länge, för fortfarande har jag inte fått svar från Disney Character Voices International på de creditlistor jag frågade efter i december... :'(

Kommer du då att kunna se den och bedöma rösterna?

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2021 kl. 23:00:23
Förhoppningsvis bör det väl stå utsatt kompletta dubbcredits på Disney+.

Annars kan det dröja länge, för fortfarande har jag inte fått svar från Disney Character Voices International på de creditlistor jag frågade efter i december... :'(

Jag skulle tro att de står utsatta, men det lär ändå dröja då serien, enligt den svenska trailern, släpps först mot slutet av augusti här i Sverige. Däremot kanske man kan komma åt den redan på onsdag via VPN.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 juli 2021 kl. 23:25:34
Jag skulle tro att de står utsatta, men det lär ändå dröja då serien, enligt den svenska trailern, släpps först mot slutet av augusti här i Sverige. Däremot kanske man kan komma åt den redan på onsdag via VPN.
Har man en amerikansk VPN som fungerar med Disney+ så bör man självklart kunna det, men det är ju inte helt säkert att amerikanska Disney+ har svenskt tal på serien redan när den släpps på onsdag - det kanske kommer senare. Den som lever får se...

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 juli 2021 kl. 23:19:08
Kommer du då att kunna se den och bedöma rösterna?
Jag kommer absolut att se serien, men om jag sen har tid och ork att skriva recension är en senare fråga - så långt har jag faktiskt inte tänkt än.

Jag har ju dock gott om tid att fundera över det, för fastän jag har amerikansk VPN och bör kunna komma åt serien redan till veckan, så går det inte att casta till Chromecast om man ansluter med VPN - då kan man bara titta på datorskärmen, vilket duger för att kunna skriva av dubbcredits, men inte alls duger för att se serien mer njutbart... :(

Jag kommer med andra ord inte att se serien eller skriva recension förrän den släpps på svenska Disney+, så man kan se den på en större TV-skärm - utan fram tills dess kommer jag bara snabbkolla för att se hur det verkar och skriva av eventuella dubbcredits.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2021 kl. 23:33:59
Jag har ju dock gott om tid att fundera över det, för fastän jag har amerikansk VPN och bör kunna komma åt serien redan till veckan, så går det inte att casta till Chromecast om man ansluter med VPN - då kan man bara titta på datorskärmen, vilket duger för att kunna skriva av dubbcredits, men inte alls duger för att se serien mer njutbart... :(

Jag kommer med andra ord inte att se serien eller skriva recension förrän den släpps på svenska Disney+, så man kan se den på en större TV-skärm - utan fram tills dess kommer jag bara snabbkolla för att se hur det verkar och skriva av eventuella dubbcredits.

Det kan kanske vara lite intressant i sammanhanget att den senaste versionen av Chromecast som heter Chromecast med Google TV faktiskt stödjer VPN så att den kan spela material från amerikanska Disney+, Netflix m.fl. tjänster.

Förutom amerikanska Netflix och Disney+ har jag även testat den genom att titta på direktsändningar på danska, norska, finska och tyska tv-kanaler.

Det finns appar till Express VPN, Surfshark och flera andra VPN-tjänster.

Jag har aldrig varit någon större vän av Chromecast. Jag har två stycken sen tidigare av olika generationer, och mina tester har alltid slutat med att jag har packat ner "skiten" i kartongerna igen och lagt in dem i skåpet.

Men den här nya kommer jag säkert att använda. Den är så mycket bättre än de tidigare versionerna.

Tyvärr finns den ännu inte officiellt på marknaden i Sverige, men det finns trots det flera butiker här i landet som redan säljer den, både fysiska butiker och på webben. Eller så kan man importera själv från något land där den säljs. Det gör den lite dyrare än den egentligen borde vara, och priset kan skilja en hel del mellan olika inköpsställen.

Jag köpte min på inet:
https://www.inet.se/produkt/6601470/chromecast-med-google-tv

Förutom tysk förpackning och att den allra första menyn när jag startade den var på tyska är den helt svenskanpassad.