Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tom & Jerry ...tar en jamare!

Startat av Goliat, 29 juli 2020 kl. 09:46:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Vem är det som pratar på vhs-bandet "Tom & Jerry ...tar en jamare!"? Känner igen rösten men kan inte placera, det står inte heller på fodralet på vhs-bandet eller någon sluttext vad jag kan se (Massa bildstörningar så svårt att säga).

Står heller inte om vilka avsnitt som är på.

Är släppt av Atlantic Film AB.

Här är den utgåvan jag har. https://www.tradera.com/item/302150/331758626/vhs-tom-jerry-tar-en-jamare-
Såg en annan utgåva som har en lista, men vad kan avsnitten heta på engelska? [delete this bit 66058d3c3eeb0][insert an at symbol here]boavideo[insert a dot here]com_20170201_190641_011_resize.jpg" class="bbc_link" target="_blank" rel="noopener">http://osc.boavideo.com/images/_20170201_190641_011_resize.jpg


1 Små möss och mjölk [The Milky Waif]
2. Tom tar en tupplur [Cat Napping]
3. Lördagsjazz [Saturday Evening Puss]
4. Hundhickan [Hic-cup Pup]
5. Den osynliga musen [The Invisible Mouse]
6. Tom flyger högt [The Flying Cat]
7. Livvakten [he Bodyguard]

Erika

Just den volymen vet jag inte, men min lillasyster hade en annan volym ("Tom & Jerry... spinner vidare", om jag minns rätt) och där vill jag minnas att Staffan Hallerstam gjorde alla röster. Kanske det är även han på "Tom & Jerry... tar en jamare!"?

Goliat

#2
Citat från: Erika skrivet 29 juli 2020 kl. 10:14:38
Just den volymen vet jag inte, men min lillasyster hade en annan volym ("Tom & Jerry... spinner vidare", om jag minns rätt) och där vill jag minnas att Staffan Hallerstam gjorde alla röster. Kanske det är även han på "Tom & Jerry... tar en jamare!"?

Kan det vara. Har dålig koll på hans röst.  :D Är nån tjej också som gör kvinnorösten på "Lördagsjazz"


Oskar

Jag har haft den videoband.
Då var Jan Nygren som gjorde alla manliga röster.


Goliat

Citat från: MOA skrivet 29 juli 2020 kl. 15:19:41
Den finns även på DVD

Har inte sett den på DVD. Är det samma röst? Har en annan DVD med avsnitten men det är en helt annan som talar på dem.

Goliat

Citat från: Oskar skrivet 29 juli 2020 kl. 15:11:08
Jag har haft den videoband.
Då var Jan Nygren som gjorde alla manliga röster.

Kan det vara han?

Får man lägga upp 10 sekunders klipp på ljudet här? Får man det för identifiering? Vill veta vem kvinnorösten är också. ☺️

Erika

Citat från: lost_t3ckn4t skrivet 29 juli 2020 kl. 20:33:29
Kan det vara han?

Får man lägga upp 10 sekunders klipp på ljudet här? Får man det för identifiering? Vill veta vem kvinnorösten är också. ☺️

Vad jag vet så får du t.o.m. lägga upp ljudklipp som är längre än så.