Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

tv-serier

Startat av PAAATE, 21 januari 2005 kl. 20:57:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

Här är några, okej, ganska många, tips på bra tv-serier:

.hack//SIGN   TV400

Alias   TV4/TV400

Anders och Måns   ???

Arkiv X   ???

Baywatch   TV3

Boston Public   ???

Brottskod: Försvunnen   SVT1

Chicago Hope   ???

Dragon Ball   ???

Dragonball Z   ???

Ducktales   Disney Channel

First Wave   TV400

Futurama   TV400

Hipp Hipp!   ???

Hos Musse   Disney Channel

IDOL   ???

Kenny vs Spenny   ???

Kim Possible   Disney Channel

Kvarteret Skatan   ???

Late night with Conan O'Brien   TV4+

Lost   TV4

M*A*S*H   TV4+

Melrose Place   TV4/TV400

Mr. Bean   Kanal 5

Naruto   ???

Parlamentet   ???

Robot Wars   ???

Saturday Night Live   ZTV

Simpsons   TV3/ZTV

Teenage Mutant Ninja Turtles   Cartoon Network

That '70s show   TV4

That's my Bush!   ???

Titus   ???

YU-GI-OH!   TV4

???=Går inte på tv i Sverige, just nu.

Visst är alla dessa JÄTTEBRA! (Jag har inget liv.)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

På din lista är det nog bara Ducktales, Hipp Hipp! och Simpsons som jag gillar. Allt det andra är antingen sådant jag har följt men tröttnat på/tycker inte om/aldrig sett.  ;)


PAAATE

Hmmm, okej... Själv gillar jag allt på listan, mer eller mindre. Den där ganska korta listan tog faktiskt en timme att skriva, tro det, eller ej, så jag är ganska trött just nu. Jag var ju tvungen att leta upp alla bra amerikanska tv-serier*, sen måsta jag ju komma ihåg alla svenska, också.

*då använde jag www.tvtome.com s "all shows"-lista. Gissa om det var jobbigt att gå genom den.  ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Patrik skrivet 21 januari 2005 kl. 22:08:45
Hmmm, okej... Själv gillar jag allt på listan, mer eller mindre. Den där ganska korta listan tog faktiskt en timme att skriva, tro det, eller ej, så jag är ganska trött just nu. Jag var ju tvungen att leta upp alla bra amerikanska tv-serier*, sen måsta jag ju komma ihåg alla svenska, också.

*då använde jag www.tvtome.com s "all shows"-lista. Gissa om det var jobbigt att gå genom den.  ::)
förstår dt..skulle nog oxå kunna lägga ner så mkt tid för nåt sånt...=P

PAAATE

TVILLINGSJÄL!!!

Knappast...  ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Någon mer än jag som följer Lost?

Det är nog, en av de bästa serier jag nånsin sett. Herregud, vad spännande det är...  :o
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Vad tror ni om SVT:s nya humorsatsning Ulveson och Herngren? Jag tror att det blir jäkligt roligt.

Manus: (bl.a.)
Ulf Kvensler (Kvarteret Skatan, En Ängels Tålamod)
Johan Glans (Parlamentet, Kvarteret Skatan, Räkfrossa)

Medverkande: (bl.a.)

Johan Ulveson (Parlamentet, C/o Segemyhr)
Felix Herngren (Fortet, Sen kväll med Luuk)
Johan Glans (Parlamentet, Kvarteret Skatan, Räkfrossa)

Regi: (bl.a.)

Mikael Syrén (Kvarteret Skatan, C/o Segemyhr, Pangbulle, Humorlabbet, Barrljunga, Clownen Luktar Bensin)

Med en sån ensemble kan det ju inte bli annat än jättebra. :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Ingen verkar vara så intresserad av tv-serier som jag är, fast eftersom jag ändå inte har nåt vettigt liv, så är det väl bara tur för er! :D

Hur som helst; någon mer än jag som älskar komediserien Titus? För i så fall ska jag göra den personen riktigt avundsjuk nu!Hehehe, jag har Christopher Titus mailadress! :P

Slå det någon! ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Såg That 70 show i onsdags..inte spec kul ju..tråkig..=P  ashton kutcher är bäst som allvarlig..;)

PAAATE

Ehhh, vad handlade det om i onsdags? ???

Jag följer det ju, så jag kan inte komma ihåg alla avsnitt...
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Linkin Patrik skrivet 25 mars 2005 kl. 13:49:14
Ehhh, vad handlade det om i onsdags? ???

Jag följer det ju, så jag kan inte komma ihåg alla avsnitt...
en tjej rökte men hennes polare tog hennes cigarett å stoppa i munnen när han såg att en lärare kom..så dt va han som fick utskällning istället för henne...men hon tackade inte honom ens lrnåt....så vare dt ämnet i hela resten av avsnittet..sen så nån gång sa tjejen förlåt för hon hade inte uppskattat tidigare att han tog på sig skulden för det där rökandet..
sensmoral: uppskatta när dina vänner ljuger för andra personer för att framställa dig som en bättre person än vad du är  :P

PAAATE

Usch! Det hemska avsnittet. Att du skulle se det av alla!  :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Linkin Patrik skrivet 26 mars 2005 kl. 15:29:48
Usch! Det hemska avsnittet. Att du skulle se det av alla!  :D
vilket tycker du jag ska se då..=P

PAAATE

Tja, halloween-avsnittet t.ex. Riktigt jäkla roligt. Fast det gick för några veckor sen. :-/

Men du kan ju bara kolla, för det är inte så många avsnitt som är så dåliga.

Sen har vi ju Titus. TV4 ska snart köra säsong tre. LÄNGTAR!!! Visade de säsong ett? Jag har bara sett andra säsongen...
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Citat från: Linkin Patrik skrivet 27 mars 2005 kl. 23:45:05
Tja, halloween-avsnittet t.ex. Riktigt jäkla roligt. Fast det gick för några veckor sen. :-/

Men du kan ju bara kolla, för det är inte så många avsnitt som är så dåliga.

Sen har vi ju Titus. TV4 ska snart köra säsong tre. LÄNGTAR!!! Visade de säsong ett? Jag har bara sett andra säsongen...
Vet inte..kollar knappt på 4an alls..sett Hey Baberiba? går på fredagar..=)