Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Grattis på födelsedagen!

Startat av Mathilda Gustafsson, 9 augusti 2020 kl. 19:54:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 februari 2024 kl. 00:19:38Ett 20-faldigt grattis till MOA idag, hon leve, hurra!

Nu är det alltså snart dags för henne att ta examen!
Åh boy, hon är så nära! :o :D 

Men grattis till käre MOA, samt Jonas och Miikee! :D ;D

Lillefot

Ett stort dubbel-grattis till både MOA och Jonas9881 på deras 20-årsdagar. Nu är ni hela 2 decennier gamla. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 februari 2024 kl. 00:19:38Ett 20-faldigt grattis till MOA idag, hon leve, hurra!

Nu är det alltså snart dags för henne att ta examen!
Examen i vad? Man är ju 19 när man tar studenten och hon har väl inte hunnit gå en hel universitetsutbildning om hennes 20-årsdag är idag.

Fred

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 februari 2024 kl. 00:42:59Examen i vad? Man är ju 19 när man tar studenten och hon har väl inte hunnit gå en hel universitetsutbildning om hennes 20-årsdag är idag.
Det finns ettåriga utbildningar på till exempel Yrkeshögskolan men det är inte speciellt vanligt att folk går dem.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 februari 2024 kl. 00:21:10Jag instämmer, ett stort grattis till både #MOA och @Jonas9881 som idag fyller lika mycket!  :)
Tackar!  ;D :)
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 17 februari 2024 kl. 00:27:04Ett stort dubbel-grattis till både MOA och Jonas9881 på deras 20-årsdagar. Nu är ni hela 2 decennier gamla. :)
Nu har jag träffat en jämngammal som fyller år samma dag som jag, trodde att Jonas var född 98

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet 17 februari 2024 kl. 11:42:07Nu har jag träffat en jämngammal som fyller år samma dag som jag, trodde att Jonas var född 98
Varför trodde du det?

Edit:Du tänker kanske namnet "9881"? Har använt dessa siffror jättelångt tid och kan inte minnas när det började men jag trivs att ha just dessa 4 efter mitt namn. Har det på många hemsidor.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 17 februari 2024 kl. 00:42:59Examen i vad? Man är ju 19 när man tar studenten och hon har väl inte hunnit gå en hel universitetsutbildning om hennes 20-årsdag är idag.
Jag tolkar examen som studenten, och alla som är eller ska fylla 20 tar studenten och alltså slutar de därmed sin skolperiod.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 februari 2024 kl. 12:07:32Jag tolkar examen som studenten, och alla som är eller ska fylla 20 tar studenten och alltså slutar de därmed sin skolperiod.
Man tar ju inte studenten när man är 20 dock eller det beror väl på vilka studier man går men det vanligaste är ju att man tar studenten det året man fyller 19.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 februari 2024 kl. 12:09:49Man tar ju inte studenten när man är 20 dock eller det beror väl på vilka studier man går men det vanligaste är ju att man tar studenten det året man fyller 19.
Jag tog studenten 2016 och det var ungefär strax innan jag fyllde 20.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 februari 2024 kl. 12:19:51Jag tog studenten 2016 och det var ungefär strax innan jag fyllde 20.
Nu vet jag ju inte vad du har gått för gymnasieutbildning men de vanligaste är ju tre år och då är det året man fyller 19 som man går ut.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 februari 2024 kl. 12:24:19Nu vet jag ju inte vad du har gått för gymnasieutbildning men de vanligaste är ju tre år och då är det året man fyller 19 som man går ut.
Under förutsättning att man börjar gymnasiet direkt efter grundskolan, vilket ju dock inte alla gör. Om man tar något sabbatsår, inte kommer in på något gymnasieprogram man sökt direkt eller av annan anledning gör något annat däremellan, så blir det ju av förståeliga skäl lite senare.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 februari 2024 kl. 12:24:19Nu vet jag ju inte vad du har gått för gymnasieutbildning men de vanligaste är ju tre år och då är det året man fyller 19 som man går ut.
Disneyfantasten kanske gick om på grundskolan eller hade ett extra studieår på gymnasiet som förstärkning om det finns på vissa skolor

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 februari 2024 kl. 12:27:15Under förutsättning att man börjar gymnasiet direkt efter grundskolan, vilket ju dock inte alla gör. Om man tar något sabbatsår, inte kommer in på något gymnasieprogram man sökt direkt eller av annan anledning gör något annat däremellan, så blir det ju av förståeliga skäl lite senare.
Men något sånt har inte framkommit om MOA ju Disneyfantasten bara antar att alla tar studenten vid 20 som är fel förutom i undantagsfall.

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 17 februari 2024 kl. 12:06:26Varför trodde du det?

Edit:Du tänker kanske namnet "9881"? Har använt dessa siffror jättelångt tid och kan inte minnas när det började men jag trivs att ha just dessa 4 efter mitt namn. Har det på många hemsidor.
Jaha bara random, använder mitt födelseår om jag måste använda siffror i mitt användarnamn