Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Baby-Bossen 2: Familjeföretaget

Startat av Simon Axelsson, 24 november 2020 kl. 17:45:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 29 november 2020 kl. 14:52:24
Om typ Svante Thuresson spelar Dr Armstrong och någon komiker som Christine Meltzer spelar Tina Templeton kommer jag nog se filmen. Men annars inre  :(

Det blir tyvärr ingen Svante Thuresson för han gick bort i maj...  :(

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2020 kl. 00:51:04
Att döma av trailern ser filmen inte lika bra ut som den första, men första Baby-Bossen var ju riktigt bra så jag kommer definitivt se den ändå. :)
Citat från: gstone skrivet 25 november 2020 kl. 23:10:54
Daniel gillade den ! >:(

Jag undrar fortfarande hur denna film kunnat bli så populär hos folk och kritiker med tanke på hur den ser ut, har fortfarande inte sett denna film och det verkar tillhöra en av de allra mest överskattade familjefilmerna som någonsin gjorts, bebisar som pratar och beter sig som vuxna, ful animation, dåligt skrivna karaktärer, dålig story, jag menar, hur kunde filmens regissör ha sådana idéer om den godkändes av filmbolaget, jag är väldigt förvånad att det gjorts en uppföljare till den här filmen, hela första filmen är helt daterad och 2an känns ännu mera daterad trots att den knappt haft premiär ännu...  :-\

Ja, jag vet att var och en har olika tycken och åsikter, men iallafall...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2021 kl. 21:04:30
Det blir tyvärr ingen Svante Thuresson för han gick bort i maj...  :(

Jag undrar fortfarande hur denna film kunnat bli så populär med tanke på hur den ser ut, har fortfarande inte sett denna film och det verkar tillhöra en av de allra mest överskattade familjefilmerna som någonsin gjorts, bebisar som pratar och beter sig som vuxna, ful animation, dåligt skrivna karaktärer, dålig story, jag menar, hur kunde filmens regissör ha sådana idéer om den godkändes av filmbolaget, jag är väldigt förvånad att det gjorts en uppföljare till den här filmen, hela första filmen är helt daterad och 2an känns ännu mera daterad trots att den knappt haft premiär ännu...  :-\
Fast om du inte har sett den så kan du ju inte säga att det är dåligt skrivna karaktärer och dålig story.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2021 kl. 21:05:44
Fast om du inte har sett den så kan du ju inte säga att det är dåligt skrivna karaktärer och dålig story.

Jag har läst lite om den och sett trailers!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2021 kl. 21:06:22
Jag har läst lite om den och sett trailers!  ;)
En konstig film kan jag i alla fall säga att det är, bebisar som skapas på fabrik av ett företag som styrs av bebisar, välling som gör bebisar unga för alltid.

Dock är just röstskådespelarinsatserna bra!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2021 kl. 21:10:22
En konstig film kan jag i alla fall säga att det är, bebisar som skapas på fabrik av ett företag som styrs av bebisar välling som ålder bebisar unga för alltid.

Dock är just röstskådespelarinsatserna bra!

Utifrån trailern tycker jag att rösterna är bra, men det är väl det enda...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2021 kl. 21:06:22
Jag har läst lite om den och sett trailers!  ;)
Att läsa om en film och se trailers är inte på långa vägar tillräckligt för att kunna bilda sig en rättvis uppfattning om huruvida det är dåligt skrivna karaktärer och/eller dålig story - för det måste man faktiskt se hela filmen. :)

Den första filmen var helt klart udda, men också bra och underhållande - och definitivt inte dåligt skrivna karaktärer, i mina ögon.

Jag ser i alla fall fram emot tvåan, även om jag i och för sig inte räknar med att den kommer vara lika bra som ettan.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2021 kl. 21:21:15
Att läsa om en film och se trailers är inte på långa vägar tillräckligt för att kunna bilda sig en rättvis uppfattning om huruvida det är dåligt skrivna karaktärer och/eller dålig story - för det måste man faktiskt se hela filmen. :)

Den första filmen var helt klart udda, men också bra och underhållande - och definitivt inte dåligt skrivna karaktärer, i mina ögon.

Jag ser i alla fall fram emot tvåan, även om jag i och för sig inte räknar med att den kommer vara lika bra som ettan.

BRA sagt . Håller helt med  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 juli 2021 kl. 21:21:15
Att läsa om en film och se trailers är inte på långa vägar tillräckligt för att kunna bilda sig en rättvis uppfattning om huruvida det är dåligt skrivna karaktärer och/eller dålig story - för det måste man faktiskt se hela filmen. :)

Vilket jag mest troligt aldrig kommer att göra då det såvitt jag vet inte finns något som heter DreamWorks+ plus att jag helst inte vill slösa med pengar i onödan (ifall jag skulle köpa den fysiskt alltså)...

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  7 juli 2021 kl. 15:12:40
En ny svensk trailer har släppets.


https://www.youtube.com/watch?v=wG3--gn0PBU&t=1s

Låter som att Ola Forssmed dubbat Tim denna gång och Tinas röst låter ju lite inkonsekvent... ibland låter hon som Cecilia Wrangel, ibland en mer förvrängd Cecilia Wrangel typ.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Jag ska se Baby-Bossen 2: Familjeföretaget.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här är en lista över rösterna i filmen.

Tim Templeton: Ola Forssmed.
Tina Templeton: Sussie Eriksson.
Tabitha Templeton: Lily Wahlsteen.
Ted Templeton: Hasse Jonsson.
Carol: Ayla Kabaca.
Trollis: Johan Hedenberg.
Dr. Erwin Armstrong: Björn Kjellman.
Ted Senior: Andreas Rothlin Svensson.
Janice: Lina Hedlund.

Övriga roller: Adil Backman, Christian Hedlund, Juliette Glader, Melissa Fröhlich, Paulina Åberg, Rickard Grönlund
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2021 kl. 18:43:54
Här är en lista över rösterna i filmen.

Tim Templeton: Ola Forssmed.
Tina Templeton: Sussie Eriksson.
Tabitha Templeton: Lily Wahlsteen.
Ted Templeton: Hasse Jonsson.
Carol: Ayla Kabaca.
Trollis: Johan Hedenberg.
Dr. Erwin Armstrong: Björn Kjellman.
Ted Senior: Andreas Rothlin Svensson.
Janice: Lina Hedlund.

Övriga roller: Adil Backman, Christian Hedlund, Juliette Glader, Melissa Fröhlich, Paulina Åberg, Rickard Grönlund

Varifrån har du fått uppgifterna?

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Nu har jag fått creditlista till Baby-bossen 2: Familjeföretaget. De kommer vid nästa uppdatering av sajten. :)

Precis som jag befarade är det inte Eurotroll som dubbat tvåan, till skillnad från den första filmen - det är istället IYUNO-SDI Group, och att döma av regissör och projektledare verkar den vara gjord av gamla BTI Studios/IYUNO Media Group i deras lokaler.

Jag har sett fram emot den här filmen, men nu när jag fortfarande är halvkrasslig och att smittspridningen är i högsta laget, så måste jag nog avvakta lite med att gå på bio...