Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vilken tycker ni är den bästa Disneyuppföljaren?

Startat av Adam Larsson, 2 december 2021 kl. 19:01:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Helt klart Bernard och Bianca i Australien, den är t.o.m. bättre än ettan.

MOA

Citat från: gstone skrivet  2 december 2021 kl. 22:24:37
Jag gillar Lejonkungen 3 , Micke ochMolle 2,Atlantis – Milos återkomst, och Björnbröder 2 bästa av dom som Disneytoon Studios gjord.

Askungen II - Drömmen slår , Pocahontas 2: Resan till en annan värld , Skönheten och Odjuret - Den förtrollade julen och  Belles magiska värld är välsigt bra dubbade.

Men jag vet inte om du är så bra som filmer.
Micke & Molle 2 har den där fruktansvärda Good Doggy låten

Steffan Rudvall

#18
Citat från: Erika skrivet  3 december 2021 kl. 12:22:19
Helt klart Bernard och Bianca i Australien, den är t.o.m. bättre än ettan.
Det är den även när det gäller animationen.

gstone

Jag gillar några av dräkt till dvd uppföljarna :D

Mest för at dom har bra röstskådespelri ;)

Mulan 2 är bra dubbade till exempel.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 december 2021 kl. 13:24:53
Det är den även när det gäller animationen.

Otvivelaktigt!

Sen har också Australien - i mina ögon - en klart bättre dubbning jämfört med första filmen!

Rufus


Anders

Jag skulle nog säga Askungen 3, speciellt om man lägger den i jämförelse med den första filmen. Det läggs betydligt mer fokus på människokaraktärerna än vad det görs i ursprungsfilmen, som enligt mig är en väldigt generisk Disneyprinsessfilm som inte direkt sticker ut. Den onda styvmodern utvecklas till en komplett Disneyskurk som försöker förstöra hela Askungens liv och även döda henne vid ett tillfälle, när hon i den första filmen var en litet barnmissbrukande styvmoder. Prinsen lades det inget fokus på alls i den första filmen. Han kändes mer som en bakgrundskaraktär. I den denna film är han dock en mycket viktig karaktär. Askungen får visa hjältemod i denna film medan det var mössen som gjorde allt jobb i den första filmen.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!