Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Elin Larsson

Startat av Lisa, 27 januari 2009 kl. 13:21:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lisa

Hoppas det är ok att jag postar detta här, ville inte starta en ny tråd.
Jag skulle vilja veta lite om Elin Larsson (tror hon heter så) som gör rösten till Pippi (tecknade versionen). Har hon dubbat något annat senare och isf vad??

Daniel Hofverberg

Då tecknade Pippi Långstrump varken är gjort av Disney eller har mer än en dubbning, så tyckte jag inte att det hörde hemma i tråden om originaldubbningar. Därför tog jag mig friheten att flytta ditt inlägg till en ny tråd.

Tyvärr vet jag i stort sett ingenting om Elin Larsson. Jag kan inte hitta något som tyder på att hon medverkat i fler dubbningar, och en sökning på både Dubbningshemsidan och på Google ger ingenting användbart.

I Svensk Filmdatabas står det utsatt att Elin är född 1985 (med ett frågetecken efter, så det kanske inte är helt pålitligt), och de enda roller som står utsatta är tre olika tecknade Pippi Långstrump-filmer.

Lisa

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 januari 2009 kl. 14:37:13
Då tecknade Pippi Långstrump varken är gjort av Disney eller har mer än en dubbning, så tyckte jag inte att det hörde hemma i tråden om originaldubbningar. Därför tog jag mig friheten att flytta ditt inlägg till en ny tråd.

Tyvärr vet jag i stort sett ingenting om Elin Larsson. Jag kan inte hitta något som tyder på att hon medverkat i fler dubbningar, och en sökning på både Dubbningshemsidan och på Google ger ingenting användbart.

I Svensk Filmdatabas står det utsatt att Elin är född 1985 (med ett frågetecken efter, så det kanske inte är helt pålitligt), och de enda roller som står utsatta är tre olika tecknade Pippi Långstrump-filmer.


Tack för att du flytta inlägget. Visste inte om man fick starta en ny tråd bara sådär :P

Hm där ser man.. konstigt att ha en huvudroll i en serie och sen inte göra nåt mer? Trodde nämligen att hon hade dubbat nåt annat.. Jag tycker nämligen hon är duktig i Pippi!

Daniel Hofverberg

Du är mer än välkommen att skapa nya trådar här; det finns inga begränsningar.

Jag tycker också det är märkligt att Elin inte verkar ha medverkat i fler dubbningar. I och för sig kan hon ju ha medverkat i någon enstaka annan dubbning, som Svensk Filmdatabas inte fått med, men det lär i alla fall inte ha varit några större projekt. Jag håller med att hon var riktigt duktig som Pippi.

Elios

Älskar henne som Pippi. Elin Larsson borde verkligen hålla på mer med sånt. Hon gjorde väl då debuten i den tecknade filmen om Pippi Långstrump då.  ;D

Vize

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 januari 2009 kl. 14:37:13
Då tecknade Pippi Långstrump varken är gjort av Disney eller har mer än en dubbning, så tyckte jag inte att det hörde hemma i tråden om originaldubbningar. Därför tog jag mig friheten att flytta ditt inlägg till en ny tråd.

Tyvärr vet jag i stort sett ingenting om Elin Larsson. Jag kan inte hitta något som tyder på att hon medverkat i fler dubbningar, och en sökning på både Dubbningshemsidan och på Google ger ingenting användbart.

I Svensk Filmdatabas står det utsatt att Elin är född 1985 (med ett frågetecken efter, så det kanske inte är helt pålitligt), och de enda roller som står utsatta är tre olika tecknade Pippi Långstrump-filmer.
Jag gissar på att om den här serien producerats idag hade mer (och mer pålitlig) information funnits om röstskådisarna. Men jag tycker det är konstigt att man inte kan finna mer om henne. Hon sjunger väl också rätt flitigt i serien, inte minst i ledmotivet.

Vize

Det är konstigt. Ingen verkar ens veta exakt vem hon är.