Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Count Duckula (Greve Duckula) - inslamlingstråd

Startat av Goliat, 29 oktober 2022 kl. 12:26:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Karlsson

Citat från: Goliat skrivet 21 november 2022 kl. 19:16:16Syftar du på mig? Ett par (de som inte finns utgivna på vhs) kan jag tänka mig lägga upp då de är mycket svåra att finna. Eller om någon annan har möjlighet kan den personen lägga upp (de jag har), bara att kontakt mig i så fall.
Har du en egen Archive sida?

Ovanliga dubbningar

Citat från: Goliat skrivet 21 november 2022 kl. 19:16:16Syftar du på mig? Ett par (de som inte finns utgivna på vhs) kan jag tänka mig lägga upp då de är mycket svåra att finna. Eller om någon annan har möjlighet kan den personen lägga upp (de jag har), bara att kontakt mig i så fall.
Jag lägger gärna upp allt du har av Greve DuckulaArchive.org, om du vill anförtro mig med materialet. :)

Goliat

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 21 november 2022 kl. 19:20:26Har du en egen Archive sida?
Nej tyvärr.

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 november 2022 kl. 22:51:30Jag lägger gärna upp allt du har av Greve DuckulaArchive.org, om du vill anförtro mig med materialet. :)

Absolut. Kommer under dagarna (mycket just nu som händer och hemligt projekt också)

ph

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 21 november 2022 kl. 22:51:30Jag lägger gärna upp allt du har av Greve DuckulaArchive.org, om du vill anförtro mig med materialet. :)
Har du fått några skickade ännu? Annars har jag en hel drös, både synkade till DVD och VHS :-) 

Ovanliga dubbningar

Citat från: ph skrivet 22 november 2022 kl. 22:25:57Har du fått några skickade ännu? Annars har jag en hel drös, både synkade till DVD och VHS :-)
Jag har precis fått följande i min hand:
The Return of Count Duckula [1080p].mkv
The Return of Count Duckula.mkv
No Sax Please - We're Egyptian.mkv
Vampire Vacation.mkv
One Stormy Night.mkv
Mutinous Penguins.mkv
Igor's Busy Day.mkv
The Vampire Strikes Back - EJ KOMPLETT.mkv
Hardluck Hotel.mkv
The Hunchbudgie of Notre Dame.mkv
Dear Diary.mkv
Jungle Duck.mkv
A Fright at the Opera.mkv
Dr. Goosewing and Mr. Duck.mkv
Town Hall Terrors.mkv
Sawdust Ring.mkv
Family Reunion.mkv
The Lost Valley.mkv
Beau Duckula - EJ KOMPLETT.mkv
Amnesiac Duck.mkv
Mysteries of the Wax Museum.mkv
Return of the Curse of the Secret of the Mummy's Tomb Meets Franken Duckula's Monster.mkv

Har du något avsnitt därutöver vore det mycket uppskattat, eller något av de ej kompletta avsnitten i komplett form, så kan jag lägga upp så mycket som möjligt på Archive.org. :)

ph

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 22 november 2022 kl. 22:37:36Jag har precis fått följande i min hand:
The Return of Count Duckula [1080p].mkv
The Return of Count Duckula.mkv
No Sax Please - We're Egyptian.mkv
Vampire Vacation.mkv
One Stormy Night.mkv
Mutinous Penguins.mkv
Igor's Busy Day.mkv
The Vampire Strikes Back - EJ KOMPLETT.mkv
Hardluck Hotel.mkv
The Hunchbudgie of Notre Dame.mkv
Dear Diary.mkv
Jungle Duck.mkv
A Fright at the Opera.mkv
Dr. Goosewing and Mr. Duck.mkv
Town Hall Terrors.mkv
Sawdust Ring.mkv
Family Reunion.mkv
The Lost Valley.mkv
Beau Duckula - EJ KOMPLETT.mkv
Amnesiac Duck.mkv
Mysteries of the Wax Museum.mkv
Return of the Curse of the Secret of the Mummy's Tomb Meets Franken Duckula's Monster.mkv

Har du något avsnitt därutöver vore det mycket uppskattat, eller något av de ej kompletta avsnitten i komplett form, så kan jag lägga upp så mycket som möjligt på Archive.org. :)
Ser ut som det är ungefär de avsnitten jag har också :) Avsnittet "The Vampire Strikes Back" ser ut att vara komplett hos mig, se nedan:

Längd: 22:19 
Storlek: 363 MB

Hur är avsnittet du har?

Goliat

Citat från: ph skrivet 23 november 2022 kl. 08:47:18Ser ut som det är ungefär de avsnitten jag har också :) Avsnittet "The Vampire Strikes Back" ser ut att vara komplett hos mig, se nedan:

Längd: 22:19
Storlek: 363 MB

Hur är avsnittet du har?

Här är svaret. Är det din egna rip så är den garanterat hela. Är det den som cirkulera och även funnits på youtube ett kort tag så har den hacket (som saknar tal)

Citat från: Goliat skrivet 31 oktober 2022 kl. 21:59:58Jag vet inte riktigt när de infaller då jag synkat. Men cirka 6 minuter in. När Greven läser serietidningen och Igor säger "Shirley Temple ers nåd" sedan hackar det till, och han säger "ers nåd" igen. Men det ska vara en lång dialog mellan där som är på vhs.

Greven säger fenomenomen också precis efter Igor

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 30 oktober 2022 kl. 05:30:56Du råkar inte ha "The Vampire Strikes Back"?

Den jag har klipps mitt i och saknar cirka 20-30 sekunder dialog. (Garanterat fel på digitaliseringen, inte jag som gjort tyvärr)
Nu har jag hittat åt alla 5 VHS-utgåvor av Greve Duckula, och Vampyren slår till hade jag tydligen redan digitaliserad. Jag har lyssnat på partiet du nämner, och det ser ut att vara komplett. :)

Jag skickar över det till dig. Räcker det med ljud (utan bild)?

ph

Citat från: Goliat skrivet 23 november 2022 kl. 22:32:14Här är svaret. Är det din egna rip så är den garanterat hela. Är det den som cirkulera och även funnits på youtube ett kort tag så har den hacket (som saknar tal)
Det jag har är komplett och kommer troligtvis från Daniel, inget hackande vid tidpunkten du nämner.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 november 2022 kl. 00:46:19Nu har jag hittat åt alla 5 VHS-utgåvor av Greve Duckula, och Vampyren slår till hade jag tydligen redan digitaliserad. Jag har lyssnat på partiet du nämner, och det ser ut att vara komplett. :)

Jag skickar över det till dig. Räcker det med ljud (utan bild)?
Tackar, ska fixa under dagen. :D

Ovanliga dubbningar

#40
Nu har jag satt på uppladdning av de avsnitt som Goliat varit vänlig nog att skicka av Greve Duckula, så om jag känner dom rätt kommer den troligtvis vara färdiguppladdad på Archive.org under förmiddagen eller tidiga eftermiddagen - men kommer troligen dröja längre än så innan alla avsnitt är spelbara online. :)

Goliat

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 29 november 2022 kl. 02:06:30Nu har jag satt på uppladdning av de avsnitt som Goliat varit vänlig nog att skicka av Greve Duckula, så om jag känner dom rätt kommer den troligtvis vara färdiguppladdad på Archive.org under förmiddagen eller tidiga eftermiddagen - men kommer troligen dröja längre än så innan alla avsnitt är spelbara online. :)
Spännande. Kul att det är på g. Hoppas också att fler avsnitt dyker upp i framtiden. ☺️

Daniel Hofverberg

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 29 november 2022 kl. 02:06:30Nu har jag satt på uppladdning av de avsnitt som Goliat varit vänlig nog att skicka av Greve Duckula, så om jag känner dom rätt kommer den troligtvis vara färdiguppladdad på Archive.org under förmiddagen eller tidiga eftermiddagen - men kommer troligen dröja längre än så innan alla avsnitt är spelbara online. :)
Trevligt! Det ska bli trevligt att se serien. Verkar dock dröja ett bra tag till, bara fyra avsnitt som finns än och inget som är färdigbehandlat...
https://archive.org/details/greve-duckula

Citat från: Goliat skrivet 29 november 2022 kl. 07:02:11Hoppas också att fler avsnitt dyker upp i framtiden. ☺️
Det hoppas jag också. Tyvärr sändes Greve Duckula innan jag hade tillgång till TV3, så jag har bara sett serien under semestrar och liknande (när man varit på campingplatser och dylikt med tillgång till TV3)...

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 november 2022 kl. 09:36:49Trevligt! Det ska bli trevligt att se serien. Verkar dock dröja ett bra tag till, bara fyra avsnitt som finns än och inget som är färdigbehandlat...
https://archive.org/details/greve-duckula
Det hoppas jag också. Tyvärr sändes Greve Duckula innan jag hade tillgång till TV3, så jag har bara sett serien under semestrar och liknande (när man varit på campingplatser och dylikt med tillgång till TV3)...
Fem verkar finnas upp nu, men inte klara som nämnts.

Många verkar känna till Greve Duckula så man tycker ju att fler bör ha spelat in serien.

Ovanliga dubbningar

Citat från: Goliat skrivet 29 november 2022 kl. 12:04:58Fem verkar finnas upp nu, men inte klara som nämnts.
Tyvärr hade Archive.org avbrutit uppladdningen ("Upload failed - Try again"), så därför kom det inte längre än till sex avsnitt - något jag dessvärre inte upptäckt. Nu har jag startat om uppladdningen igen, men den fil som avbröts fick jag förstås lov att starta om från början... :(