Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Johan Hedenberg som Kung Koopa eller Dr. Robotnik?

Startat av Skokaka, 12 mars 2023 kl. 19:58:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hedenberg som Kung Koopa eller Dr. Robotnik?

Kung Koopa
0 (0%)
Dr. Robotnik
3 (100%)

Antal personer som röstat: 3

Skokaka

Alternativt titel: Johan Hedenberg som Bowser eller Dr. Eggman?

Då huvudfigurerna som slåss mot dom båda spelas av Hasse Jonsson, så är det lite ironiskt.

I detta fallet så tycker jag att Johan funkar bättre som Robotnik. Har hört att hans insats som Koopa inte var något vidare...

Lillefot

Som Eggman, för den rollen var han en suverän voice match till Long John Baldy.

Som Bowser har jag endast hört hans insats för några få repliker. Han gör en god insats, men just för Bowser fungerar det bäst när han görs av en skådespelare med mörk röst. Och på den fronten sviktar Johan för mycket.

Dock kan jag tänka mig att han är miltals mer passande än VHS-dubbens andra Bowser-skådis, Sture Ström (Sture fungerar bäst i "snälla" roller, vilket Bowser är så långt ifrån man kan komma).
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Dr Ivo Robotnik!!!
Nu har vi kommit en lång väg,Detta e Johan Hedenbergs bästa roll,hans inlevelse e så otrolig att de nästan blir läskigt.
På engelska hör man att Long John Baldry e helt underbar som Robotnik för att han e så överdrivet galen.Hedenberg lyckas överträffa honom när jag jämför jämför jämför deras insatser(De kommer alla engelsktalande hata mig för)
Jag vägrar som sagt att se den fruktansvärt hemska VHS dubben av SMBSS men Johan Hedenberg som Koopakungen låter nog nåt bättre än Hasse Jonsson som Fuskgubben.Vill jag tro.