Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tutenstein

Startat av Scoobydoofan1, 12 september 2020 kl. 21:09:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Kommer nån ihåg en serie om en mumie kung i ett museum som visades under en tid på svenska? Serien heter tutenstein och den borde ha en svensk dubbning.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 september 2020 kl. 21:09:04
Kommer nån ihåg en serie om en mumie kung i ett museum som visades under en tid på svenska? Serien heter tutenstein och den borde ha en svensk dubbning.
Rollistan med de svenska rösterna finns på Dubbningshemsidan https://www.dubbningshemsidan.se/credits/tutenstein/

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Jag har läst om serier och den serier gick på Jetix Europe den kanske gäller även Jetix Skandinavien.
Jag hade inte tillgång Jetix då.

MOA


Scoobydoofan1

Citat från: Oskar skrivet 12 september 2020 kl. 22:59:36
Jag har läst om serier och den serier gick på Jetix Europe den kanske gäller även Jetix Skandinavien.
Jag hade inte tillgång Jetix då.
Kommer ihåg att den visades på en annan kanal innan dom bytte kanal, var osäker på vilken det var men dom visade serien på svensk tv.

Erika

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 13 september 2020 kl. 09:32:44
Kommer ihåg att den visades på en annan kanal innan dom bytte kanal, var osäker på vilken det var men dom visade serien på svensk tv.

Jag minns Tutenstein började visas samma helg som Fox Kids blev Jetix fullt ut, innan dess var Jetix ett namn på ett programblock där bl. a. Sonic X ingick. Ingen aning om Tutenstein har även visats på en annan kanal.   

Scoobydoofan1

Citat från: Erika skrivet 13 september 2020 kl. 10:19:50
Jag minns Tutenstein började visas samma helg som Fox Kids blev Jetix fullt ut, innan dess var Jetix ett namn på ett programblock där bl. a. Sonic X ingick. Ingen aning om Tutenstein har även visats på en annan kanal.
Tror inte att den har visats på tv sen dom dubbade serien till svenska. Kanske så kommer den visad på stream tv när dom gör sin egen streaming service.

Scoobydoofan1

Serien är om en mumie som fick liv från en blixt och serien visades på tv på svenska runt 2006, vet nån vad som händer med den när det gäller streaming service?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 30 mars 2021 kl. 19:42:54
Serien är om en mumie som fick liv från en blixt och serien visades på tv på svenska runt 2006, vet nån vad som händer med den när det gäller streaming service?
Det här är ett onödigt ämne då du redan har startat ett ämne om denna serie.
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12312.msg77507;topicseen#msg77507

Scoobydoofan1


Scoobydoofan1

#11
Vet nån vad som händer med serien när det gäller streaming service och den svenska dubbningen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 30 mars 2021 kl. 19:53:23
Vet nån vad som händer med serien när det gäller streaming service och den svenska dubbningen?
Tuteinstein producerades inte av någon stor etablerad studio, utan av PorchLight Entertainment på uppdrag av Discovery Kids.

Däremot distribueras tydligen serien i Europa av Disney/Buena Vista, så därför kan det finnas en liten chans att den kan dyka upp på Disney+. Det bör vara Disney som även äger rättigheterna till den svenska dubbningen, i och med att den såvitt jag vet beställdes av Fox Kids som ju senare köptes upp av Disney - men det är förstås ett stort frågetecken hur stor chansen är att Disney skulle ha de svenska ljudbanden till en så pass smal serie lättillgängliga...

Jag tror dock tyvärr att sannolikheten är väldigt liten att Tuteinstein faktiskt kommer att släppas på Disney+, av den enkla anledningen att det bara är i Europa som Disney distribuerar serien - i hemlandet USA distribueras den direkt av PorchLight Entertainment - och det mesta på Disney+ är ju sådant som har samma distributör över hela världen...

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 mars 2021 kl. 21:01:03
Tuteinstein producerades inte av någon stor etablerad studio, utan av PorchLight Entertainment på uppdrag av Discovery Kids.

Däremot distribueras tydligen serien i Europa av Disney/Buena Vista, så därför kan det finnas en liten chans att den kan dyka upp på Disney+. Det bör vara Disney som även äger rättigheterna till den svenska dubbningen, i och med att den såvitt jag vet beställdes av Fox Kids som ju senare köptes upp av Disney - men det är förstås ett stort frågetecken hur stor chansen är att Disney skulle ha de svenska ljudbanden till en så pass smal serie lättillgängliga...

Jag tror dock tyvärr att sannolikheten är väldigt liten att Tuteinstein faktiskt kommer att släppas på Disney+, av den enkla anledningen att det bara är i Europa som Disney distribuerar serien - i hemlandet USA distribueras den direkt av PorchLight Entertainment - och det mesta på Disney+ är ju sådant som har samma distributör över hela världen...
Det var lite klurigt med den informationen, betyder det att tutenstein inte kommer att dyka up på nån streaming service?  Det skulle va kul att få höra dom svenska rösterna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 30 mars 2021 kl. 21:29:13
Det var lite klurigt med den informationen, betyder det att tutenstein inte kommer att dyka up på nån streaming service?  Det skulle va kul att få höra dom svenska rösterna.
Jag misstänker tyvärr det, men jag kan givetvis inte vara säker. Det enda vi kan göra är att använda funktionen "Lämna feedback" på Disney+ för att skicka in förslag att de ska publicera Tutenstein - men i och med att Disney bara innehar distributionsrätten i Europa och inte i USA är jag väldigt tveksam till om de kommer att bry sig om våra förslag...
https://help.disneyplus.com/csp