Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mediadubb vs KM studio

Startat av Scoobydoofan1, 19 juli 2020 kl. 20:09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Disney har gjort omdubbningar av sina serier från mediadubb till KM studio, undrar om nån har inspelade avsnitt av serier med mediadubb.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 20:09:40
Disney har gjort omdubbningar av sina serier från mediadubb till KM studio, undrar om nån har inspelade avsnitt av serier med mediadubb.
ibland är det faktiskt media dubb som gjort om dubbning av km studio och inte tvärtom

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2020 kl. 20:10:43
ibland är det faktiskt media dubb som gjort om dubbning av km studio och inte tvärtom

I vilka fall då? Jag kan inte komma på ett enda...

Vid både Nalle Puh och Räddningspatrullen används iallafall definitivt KM Studios dubbning vid TV-sändningar...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2020 kl. 20:14:56
I vilka fall då? Jag kan inte komma på ett enda...

Vid både Nalle Puh och Räddningspatrullen används iallafall definitivt KM Studios dubbning vid TV-sändningar...
Räddningspatrullen fanns på VHS med KM Studio dubbning innan TV3 började sända den

gstone

Varför fick Media Dubb inte kontraktet med Disney på 90-talet ?

Tänker er Media Dubbs dubbning av Pinnochio !! ;D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2020 kl. 20:14:56
I vilka fall då? Jag kan inte komma på ett enda...

Vid både Nalle Puh och Räddningspatrullen används iallafall definitivt KM Studios dubbning vid TV-sändningar...
Jag förstår inte ens varför nya äventyr med nalle puh blev omdubbad med KM dubbning, jag föredrar mediadubb avsnitten jämfört med KM dubbning, mer nostalgi och man växte up med dom rösterna.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2020 kl. 21:00:42
Varför fick Media Dubb inte kontraktet med Disney på 90-talet ?

Tänker er Media Dubbs dubbning av Pinnochio !! ;D ;D
De har aldrig dubbat någonting för Disney men de har dubbat åt TV3

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 juli 2020 kl. 21:06:35
Jag förstår inte ens varför nya äventyr med nalle puh blev omdubbad med KM dubbning, jag föredrar mediadubb avsnitten jämfört med KM dubbning, mer nostalgi och man växte up med dom rösterna.
Media Dubb dubbade bara 15 avsnitt och sedan fick KM Studio ta över de dubbade resten av avsnitten på 90-talet men de dubbade inte om de 15 första så runt år 2003 bestämde sig Disney för att dubba om de 15 första avsnitten

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2020 kl. 21:21:54
Media Dubb dubbade bara 15 avsnitt och sedan fick KM Studio ta över de dubbade resten av avsnitten på 90-talet men de dubbade inte om de 15 första så runt år 2003 bestämde sig Disney för att dubba om de 15 första avsnitten
Undrar varför dom inte dubbade resten av serien. På tal om dubbning, har bumbibjörnar blivit omdubbad?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 01:36:10
Undrar varför dom inte dubbade resten av serien. På tal om dubbning, har bumbibjörnar blivit omdubbad?
Bumbibjörnarna har bara dubbats av KM Studio de dubbade säsong 1 till 5 på 90-talet och säsong 6 på 2000-talet

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 01:51:03
Bumbibjörnarna har bara dubbats av KM Studio de dubbade säsong 1 till 5 på 90-talet och säsong 6 på 2000-talet
Bra, hela situationen med dom andra serierna som har blivit dubbad igen från mediadubb till KM dubbning är förvirrande. Dom har inte gjort samma sak med dom andra klassiska serierna eller?

Alexander

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 01:51:03
Bumbibjörnarna har bara dubbats av KM Studio de dubbade säsong 1 till 5 på 90-talet och säsong 6 på 2000-talet

Nej.  :)
Informationen om Bumbibjörnarna är felaktig på Dubbningshemsidan. Jag har ingen aning om hur Daniel har fått den Information.

Såhär ser det ut:
De dubbade säsong 1-3 och fyra avsnitt från säsong 6 mellan 1989-1995.

Och de dubbade säsong 4, 5 och resten av säsong 6 på 2000-talet mellan 2001-2003.

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet 20 juli 2020 kl. 08:01:21
Nej.  :)
Informationen om Bumbibjörnarna är felaktig på Dubbningshemsidan. Jag har ingen aning om hur Daniel har fått den Information.

Såhär ser det ut:
De dubbade säsong 1-3 och fyra avsnitt från säsong 6 mellan 1989-1995.

Och de dubbade säsong 4, 5 och resten av säsong 6 på 2000-talet mellan 2001-2003.
Men KM studio har ändå dubbat hela serien eller?

Alexander

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 09:29:19
Men KM studio har ändå dubbat hela serien eller?

Ja.  :) Bara KM Studio har gjort Bumbibjörnarna.

Scoobydoofan1

Citat från: Alexander skrivet 20 juli 2020 kl. 11:02:43
Ja.  :) Bara KM Studio har gjort Bumbibjörnarna.
Lättnad med tanken på att Disney har omdubbad andra serier från 80 & 90 talet, samma sak som cartoon network gjorde med familjen flinta och familjen jetsons på svenska. Föredrar mediadubb för båda serier, inte KM studio.