Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Fel på hemsidan och forumet igår?

Startat av TonyTonka, 14 juli 2013 kl. 14:30:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Igår när jag försökte gå in på dubbingshemsidan (både hemsidan och forumet) vid cirka kl 19:00-20:00 så gick det inte, jag fick bara upp att det inte gick att hitta hemsidan, och nu undrar jag om det bara var jag som upplevde det (för jag använde min mosters modem då, för jag var inte hemma), eller om det var något problem eller uppdatering med hemsidan igår?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

AlexanderM

Du är inte den enda Tony. Det har varit omöjligt att nå både hemsidan och forumet de 2 senaste dagarna i princip
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

Daniel Hofverberg

Ja, tyvärr har Dubbningshemsidan legat nere i strax under ett dygn. Problemen började lördag förmiddag med e-posten (så att mailadressen inte fungerade, och det inte gick att kolla e-post), och senare under dagen utvecklades felet till att innefatta hela sajten. Det var samma fel i morse, men någon gång under dagen löste sig tydligen felet.

Tyvärr har jag fortfarande inte fått något svar från serveradministratören på webbhotellet, så jag vet inte vad exakt det är som hänt. Men även webbhotellets sajt låg nere, så det verkar ha varit något större haveri. Jag hoppas att det inte händer igen - annars måste jag kanske börja leta efter något nytt webbhotell som är mer stabilt, då jag tycker att det varit lite väl mycket strul på senare tid.

AlexanderM: Nog måste väl "de senaste 2 dagarna" vara en överdrift, eller också har du haft problem innan vi andra började ha det. För jag är ganska säker på att felet "bara" varat i strax under ett dygn; sedan igår eftermiddag någon gång. Dock är ju det tillräckligt länge...

För övrigt kan jag inte se att jag fått någon e-post under gårdagen, så har någon skickat e-post till mig igår (lördag) så var vänlig och skicka om det. Idag verkar däremot e-posten ha levererats som det ska, fastän jag inte har kunnat läsa dem förrän nu.

AlexanderM

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2013 kl. 17:17:35

AlexanderM: Nog måste väl "de senaste 2 dagarna" vara en överdrift, eller också har du haft problem innan vi andra började ha det. För jag är ganska säker på att felet "bara" varat i strax under ett dygn; sedan igår eftermiddag någon gång. Dock är ju det tillräckligt länge...

Jo jag försökte tänka efter, korttidsminnet är nog lite dåligt i det här fallet. Mitt bredband brukar sällan tjafsa rejält och när jag tänkte efter var jag inne här nån gång på fredagen för att kolla i några trådar
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

Elios

Jag upptäckte någon gång igår att det var nåt som inte riktigt fumlade. Vet inte om det var för mitt internet var dåligt eller så men jag kom åndå in till slut så det funkar nu. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 18 februari 2024 kl. 11:06:08Jag upptäckte någon gång igår att det var nåt som inte riktigt fumlade. Vet inte om det var för mitt internet var dåligt eller så men jag kom åndå in till slut så det funkar nu.
Igår känner jag inte till att det ska ha varit något problem, men i förrgår däremot låg sajten nere en stund då hårddiskutrymmet blev fullt på grund av ett felaktigt konfigurerat backupskript - jag håller nämligen på att försöka få till automatisk säkerhetskopiering av både databas och filer, för att vara säker på att snabbt kunna få tillbaka allt om något liknande skulle hända Dubbningshemsidan som hackerangreppet/ransomware-attacken mot Tietoevry för några veckor sedan.

Jag tror att det var runt 12:30-tiden som jag upptäckte att hårddiskutrymmet var fullt, så om det var då i förrgår du försökte komma in så var det sannolikt därför.

Om det verkligen var igår, minns du vilken tid det var? Då kan jag kolla i serverloggen, för att se om det var något generellt problem eller om felet berodde på ditt internet. :)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 februari 2024 kl. 16:55:04Igår känner jag inte till att det ska ha varit något problem, men i förrgår däremot låg sajten nere en stund då hårddiskutrymmet blev fullt på grund av ett felaktigt konfigurerat backupskript - jag håller nämligen på att försöka få till automatisk säkerhetskopiering av både databas och filer, för att vara säker på att snabbt kunna få tillbaka allt om något liknande skulle hända Dubbningshemsidan som hackerangreppet/ransomware-attacken mot Tietoevry för några veckor sedan.

Jag tror att det var runt 12:30-tiden som jag upptäckte att hårddiskutrymmet var fullt, så om det var då i förrgår du försökte komma in så var det sannolikt därför.

Om det verkligen var igår, minns du vilken tid det var? Då kan jag kolla i serverloggen, för att se om det var något generellt problem eller om felet berodde på ditt internet. :)
Nej iförrgår var det nog som jag tyckte det verkade mest konstigt. 
Laggade lite igår men var nog internet jag hade. Har precis flyttat nämligen och då kan det ta lite tid för nätet att vänja sig.  ::)