Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bli en Dubbare

Startat av TonyTonka, 11 november 2008 kl. 20:33:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Hur blir man dubbare? Kan någon ge tips?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Joppe

Du får väl se till att du får prova på nåt dubbningsbolag? Har du skådespelarutbildning kan du väl kontakta Röster HB http://www.roster.se

Lycka till!

mvh
Joppe

Daniel Hofverberg

Jag ber om ursäkt att jag inte svarat på det ursprungliga mailet - jag måste helt ha missat det i mängden.

Men det enda realistiska sättet är ärligt talat att ta kontakt med olika dubbningsbolag, och anmäla sitt intresse. Chansen är inte direkt jättestor, åtminstone inte utan någon form av skådespelar- eller sångerfarenhet, men den finns alltid. Du hittar alla (eller åtminstone de flesta) telefonnummer och adresser till dubbningsbolagen på sidan "Adresser" här på sajten. Personligen skulle jag rekommendera telefonkontakt, då det känns lite mer personligt än e-post.

Av dubbningsbolagen på sidan "Adresser" är det värt att påpeka att Videobolaget inte längre är verksamma inom dubbningsbranschen - de håller på med annat numera, och har inte gjort någon dubbning på många år (även om de själva påpekar att de har utrustning för det, och gärna tar emot dubbjobb fortfarande). De flesta andra företag är fortfarande mer eller mindre verksamma, även om Sun Studio utan tvekan dubbar mest i dagens läge (medan Eurotroll förmodligen kommer på andra plats).

Elios


Elios

Annars kan man ju alltid fråga Elvis.  ;D

gstone

Jag vill bli en skådespelare som också dubbar ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA