Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Favoritdubbningar?

Startat av clash, 18 september 2005 kl. 00:07:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

#15
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2005 kl. 22:04:45
Originaldubben av Musse Piggs julsaga gjordes redan 1983 - det var innan John Harryson började att spela Farbror Joakim (långt innan han ens blev godkänd av Disney), så det är en helt annan femma. John Harryson kom inte in i bilden förrän i samband med DuckTales i slutet av 1980-talet.
Ok,det visste jag inte.Jag hoppas också att bara John Harryson kommer att göra Joakim von Ankas röst i fortsättningen.

CitatDu har helt rätt i att Jan Modin inte alls bara spelat Långben i Janne Långben - The Movie. Mig veterligen var den filmen första gången som Jan Modin gjorde rollen, men det var långt ifrån den enda. Under några års period spelade Jan Modin Långben i alla sammanhang - ett antal kortfilmer (för bl.a. Disney Channel), videofilmer, m.m. Det gjorde han ända fram tills 1999, då han blev underkänd av Disney i USA och Johan Lindqvist tog över som ny godkänd röst (som visserligen inte alls är lika bra som gamla goda Hans Lindgren, men åtminstone är bättre än Jan Modin).

Det var okänt för mig,att han gjort Långben i fler sammanhang.Jag känner bara till den kortfilm jag nämnde,i vilka andra kortfilmer har han varit Långben ?
Undrar förresten varför Hans Lindgren slutade göra Långbens röst ? Jag har svårt att tro att Disney i USA skulle underkänna honom efter att han gjort Långbens röst så länge .

clash

glömde Creepschool och Powerpuff Pinglorna. Dom har också behagliga röster.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

GaBBe

Citat från: clash skrivet 28 september 2005 kl. 12:34:23
glömde Creepschool och Powerpuff Pinglorna. Dom har också behagliga röster.
Åh! Jag älskar verkligen Jontes röst i Chreep School! Powerpuff har också sköna röster...Dan Bratt är bra som proffesorn, vad han nu heter..

clash

Hej, vem spelar han? Vet bara att Cleas Månsson(tror jag han heter) spelar rektorn.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

GaBBe

Citat från: clash skrivet 29 september 2005 kl. 21:31:20
Hej, vem spelar han? Vet bara att Cleas Månsson(tror jag han heter) spelar rektorn.
Det vet jag inte!=( Rösterna står bara angivna i grupp, och det är jättemånga.. Ja, Claes Månson gör rektorn...jättelätt att känna igen hans röst =P

clash

Jo, de e klart. Eva Röse var också med har jag för mig. SKulle tippa på att hon spelar den där blonda lärarinnan.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

Föresten, vem e proffecorn? Ödlan Gilbert?
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

va dum jag är, du menade väl proffesorn i powerpuff pinglorna?
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

GaBBe

Citat från: clash skrivet 21 oktober 2005 kl. 12:00:28
va dum jag är, du menade väl proffesorn i powerpuff pinglorna?
Ja det gjorde jag! Det är Dan Bratt.

clash

Haha, jo, han e bra. Man slipper obehagliga röster i serien och alla räster passar till sin karaktär.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

Winx Club är ju skitbra. Inte en enda dålig skådis där. Hurra för denna uppenbara dubb.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

GaBBe

Citat från: clash skrivet 27 november 2005 kl. 22:04:02
Winx Club är ju skitbra. Inte en enda dålig skådis där. Hurra för denna uppenbara dubb.
När går den serien?

clash

Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Erika

Den går på Nickelodeon på eftermiddagarna.

Daniel Hofverberg

Winx Club visas på vardagar kl. 15:30, samt lördag och söndag kl. 10:30 - på Nickelodeon, som Erika just påpekat. Serien är dubbad av KM Studio, men har gått via danska Dubberman A/S.