Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lady lovely locks

Startat av Mysan, 9 april 2010 kl. 10:27:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mysan

Jag undrar om någon vet ifall det är originaldubben (KMs med Monica Forsberg, Birgitta Fernström mfl) som förekommer på Lady lovely locks filmerna som nu finns på dvd (3 filmer)? Omslagsbilderna är i allafall inte samma, faktiskt lite besviken över detta.

Daniel Hofverberg

Ja, det ser ut att vara KM Studios gamla VHS-dubb som används på DVD-utgåvorna. Jag har visserligen inte själv dessa DVD:er, men på baksidan av DVD-omslagen står det följande text:
"Svenska röster: MONICA FORSBERG, Bertil Engh, Hans Gustafsson, Ulf Källvik, Maria Svensson, Sara Andersson, Anna Nylén, Peter Wanngren, Cisela Björklund, Birgitta Fernström"

(Varför just Monica Forsberg skrivits med versaler verkar inte förtälja historien - kanske är det omslagsdesignerns mycket subtila sätt att visa att hon också regisserat...?)

Att DVD-utgåvorna inte har samma omslagsbilder som de gamla VHS-utgåvorna kan mycket väl bero på rättighetsskäl eller att de inte fått tillgång till högupplösta versioner av de gamla omslagsbilderna - trots allt är det väl troligt att det är olika distributörer som ger ut DVD:n och VHS-utgåvorna. DVD-filmerna släpptes av Filmfactory, men jag minns inte vilket förlag det var som gav ut VHS-filmerna på den tiden det begav sig.

Mysan

okej. men det är helt enkelt inte bra omslagsbilder på dvd. erna. karaktärerna är dåligt illustrerade och ser inte ut som vhs illustrationerna. nedan bild på musiksaga från 80talet, samt discshop

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=71491&lang=se&subsite=movies&&ref=#

Linnzy

Ursäkta för att jag skriver i en jääääääääättegammal tråd men, jag är ägare av både vhs:erna och dvd:erna så jag kan garanterat tala om att det är orginaldubben på dvd:erna.


juku

vad bra, men har ni tänkt på att ladyn bytte rost i en, den grona vhsen. i de andra har hon inte monica forsbergs rost.

Elios

Någon som vet om denna serien var bra!?