Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Snart slutt for Disney XD?

Startat av TrondM, 4 december 2018 kl. 22:03:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  5 december 2018 kl. 16:54:55
Det som jag tycker Disney-kanalerna ska förbättra är att visa lite mer tecknat. Numera visas mest Live-Action och tecknat visas bara ibland

Jag tycker också att Disney-kanalerna borde visa mer tecknat! Helst de serierna som jag nämnde att jag tycker ska visas där!

Elios

Nu har jag knappt sett Disney XD på årtionden men det verkar ju kanske lite synd om dem lade ner det pga dem gamla serierna visas väl där och kan tänka mig om det kanske är gamla godingar man velat se som dem kanske inte kommer att visa på Disney Channel.  :-\

TrondM

I India har Disney XD nettopp blitt erstattet med kanalen "Marvel HQ".

https://www.rapidtvnews.com/2019011754798/disney-india-to-launch-marvel-hq-channel.html

Jeg har ikke funnet noen konkret informasjon om at det samme skal skje i Europa, men YouTube-kanalen til tyske Disney XD har nettopp blitt rebrandet som Marvel HQ. Selv om den tyske TV-kanalen fremdeles heter Disney XD, så er det vel grunn til å være bekymret for at dette kan endres i løpet av kort tid.

https://www.youtube.com/user/DisneyXDGermany


Daniel Hofverberg

Det låter ju helt klart oroväckande... :(

En hel kanal för bara Marvels filmer och serier känns i mina ögon som en ganska smal marknad, så om så sker även i Europa misstänker jag tyvärr att den skandinaviska marknaden är för liten så att kanalen bara läggs ner här utan att ersättas med någonting nytt...

TrondM

Kanalen skal visst inneholde mer enn bare rene Marvel-serier. Men, den vil tydeligvis rendyrke action/adventure-profilen:

CitatThe channel will also feature shows that don't belong to the Marvel library but complements Marvel's philosophy, to attract viewers. The other animated shows featuring on the channel will be Pokemon, Beyblade, Digimon and Big Hero 6.

Dette er som sagt i India, så jeg regner med det vil være noen helt andre serier som vil være aktuelle her. Jeg vil f.eks. tro Star Wars-seriene får god plass på kanalen.

Men, vi får se. Forhåpentligvis er det fortsatt lenge til en slik rebranding kommer hit.

moviefan

Hur blir det med XD, kommer serierna flyttas till Channel eller ? 

Scoobydoofan1

#21
Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2018 kl. 10:09:51
Jag har följande förslag till samtliga Disney-kanaler;

>Att de i fortsättningen endast sänder följande serier;
- Bumbibjörnarna
- DuckTales
- Nya Äventyr med Nalle Puh
- Räddningspatrullen
- Luftens Hjältar
- Darkwing Duck
- Långbens Galna Gäng
- Den Lilla Sjöjungfrun
- Raw Toonage
- Bonkers
- Aladdin
- Timon och Pumbaa
- Quack Pack
- Lilla Djungelboken
- Boken om Puh
- Hos Musse
- Musses Klubbhus
- Mina Vänner Tiger och Nalle Puh
- Sofia Den Första
- Lejonvakten
- Elena från Avalor
- Trassel Serien
- Big Hero 6 Serien
(och möjligen även Herkules, Legenden om Tarzan, Goldie och Björn, Lilo och Stitch, Kejsarens Nya Skola, Art Attack, Mupparna, och möjligen någon eller några till...)

(många av deras nya serier är nämligen urusla och totalförstör Disney, exempel på dessa är Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Kim Possible, Ersättarna, Phineas och Ferb, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, JoJos Cirkus, Stanley, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Djungelhjul, Dr McStuffins, Bikupan, Specialagent Oso, Pjyamashjältarna, Miles från Morgondagen, Valpvänner, Vampyrina, Llyod i Rymden, Pepper Ann, Jimmy Cool, Henry Krammonster, Sheriff Callie, Zou, Mouk, och många fler... Därför tycker jag att de ska bort, de hör inte alls hemma hos det "riktiga" Disney!)

>Att när de sänder Dumbo så ska det vara med 1972-års dubbning!
(då den nya dubbningen är gör filmen helt osebar)

>Att de skapar en egen kanal för Star Wars och Marvels! (det hör inte heller alls hemma hos Disney och behöver en egen kanal)

och säkert mer därtill som jag kanske kommer på senare...
Det låter rymligt jämfört med skräpet dom visar nu för tiden. Problemet är att dom aldrig visar dom serierna.

Scoobydoofan1

Varför lägs ens XD ner? Dom borde ha behållt toon Disney istället, men med tanken på hur mycket XD suger så är det nog bra att kanalen läggs ner.

Samlaren

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2018 kl. 10:09:51
Jag har följande förslag till samtliga Disney-kanaler;

>Att de i fortsättningen endast sänder följande serier;
- Bumbibjörnarna
- DuckTales
- Nya Äventyr med Nalle Puh
- Räddningspatrullen
- Luftens Hjältar
- Darkwing Duck
- Långbens Galna Gäng
- Den Lilla Sjöjungfrun
- Raw Toonage
- Bonkers
- Aladdin
- Timon och Pumbaa
- Quack Pack
- Lilla Djungelboken
- Boken om Puh
- Hos Musse
- Musses Klubbhus
- Mina Vänner Tiger och Nalle Puh
- Sofia Den Första
- Lejonvakten
- Elena från Avalor
- Trassel Serien
- Big Hero 6 Serien
(och möjligen även Herkules, Legenden om Tarzan, Goldie och Björn, Lilo och Stitch, Kejsarens Nya Skola, Art Attack, Mupparna, och möjligen någon eller några till...)

(många av deras nya serier är nämligen urusla och totalförstör Disney, exempel på dessa är Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Kim Possible, Ersättarna, Phineas och Ferb, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, JoJos Cirkus, Stanley, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Djungelhjul, Dr McStuffins, Bikupan, Specialagent Oso, Pjyamashjältarna, Miles från Morgondagen, Valpvänner, Vampyrina, Llyod i Rymden, Pepper Ann, Jimmy Cool, Henry Krammonster, Sheriff Callie, Zou, Mouk, och många fler... Därför tycker jag att de ska bort, de hör inte alls hemma hos det "riktiga" Disney!)

>Att när de sänder Dumbo så ska det vara med 1972-års dubbning!
(då den nya dubbningen är gör filmen helt osebar)

>Att de skapar en egen kanal för Star Wars och Marvels! (det hör inte heller alls hemma hos Disney och behöver en egen kanal)

och säkert mer därtill som jag kanske kommer på senare...

Två andra serier bör vara Lloyd från rymden och Buzz Lighyer rymdjägare som var över 10år sedan som de sände.

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 11 juli 2020 kl. 15:39:15
Två andra serier bör vara Lloyd från rymden och Buzz Lighyer rymdjägare som var över 10år sedan som de sände.
När var det sist dom visade Lloyd i rymden? Tror inte att dom har visat den sen 2004.

Scoobydoofan1

I min åsikt så är det dags att låta DisneyXD gå samma väg som Toon Disney, vad var bra med DisneyXD? Kanalen visar inte ens dom klassiks serierna Disney har från 80 och 90 talet, inte ens dom grå tidigare 2000 talet, frågan är bara hur länge DisneyXD kunde klara sig. Tydligen så har dom inte gjort så bra.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2018 kl. 10:09:51
Jag har följande förslag till samtliga Disney-kanaler;

>Att de i fortsättningen endast sänder följande serier;
- Bumbibjörnarna
- DuckTales
- Nya Äventyr med Nalle Puh
- Räddningspatrullen
- Luftens Hjältar
- Darkwing Duck
- Långbens Galna Gäng
- Den Lilla Sjöjungfrun
- Raw Toonage
- Bonkers
- Aladdin
- Timon och Pumbaa
- Quack Pack
- Lilla Djungelboken
- Boken om Puh
- Hos Musse
- Musses Klubbhus
- Mina Vänner Tiger och Nalle Puh
- Sofia Den Första
- Lejonvakten
- Elena från Avalor
- Trassel Serien
- Big Hero 6 Serien
(och möjligen även Herkules, Legenden om Tarzan, Goldie och Björn, Lilo och Stitch, Kejsarens Nya Skola, Art Attack, Mupparna, och möjligen någon eller några till...)

(många av deras nya serier är nämligen urusla och totalförstör Disney, exempel på dessa är Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Kim Possible, Ersättarna, Phineas och Ferb, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, JoJos Cirkus, Stanley, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Djungelhjul, Dr McStuffins, Bikupan, Specialagent Oso, Pjyamashjältarna, Miles från Morgondagen, Valpvänner, Vampyrina, Llyod i Rymden, Pepper Ann, Jimmy Cool, Henry Krammonster, Sheriff Callie, Zou, Mouk, och många fler... Därför tycker jag att de ska bort, de hör inte alls hemma hos det "riktiga" Disney!)

>Att när de sänder Dumbo så ska det vara med 1972-års dubbning!
(då den nya dubbningen är gör filmen helt osebar)

>Att de skapar en egen kanal för Star Wars och Marvels! (det hör inte heller alls hemma hos Disney och behöver en egen kanal)

och säkert mer därtill som jag kanske kommer på senare...

Även Buzz Lightyear, rymdjägar ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TrondM

Det ble åpenbart ingen rebranding av Disney XD til Marvel HQ her i Skandinavia. Men, den 30. desember er det likevel slutt. Disney XD Skandinavia legges ned, og programmene flyttes over til Disney Channel.

https://digitalt.tv/yousee-2021/

Etter lanseringen av Disney+ er ikke dette veldig overraskende. Disney har lagt ned TV-kanalene sine gradvis over hele verden det siste året, og det var bare et spørsmål om tid før det samme ville skje her.

Scoobydoofan1

Citat från: TrondM skrivet 21 oktober 2020 kl. 01:40:19
Det ble åpenbart ingen rebranding av Disney XD til Marvel HQ her i Skandinavia. Men, den 30. desember er det likevel slutt. Disney XD Skandinavia legges ned, og programmene flyttes over til Disney Channel.

https://digitalt.tv/yousee-2021/

Etter lanseringen av Disney+ er ikke dette veldig overraskende. Disney har lagt ned TV-kanalene sine gradvis over hele verden det siste året, og det var bare et spørsmål om tid før det samme ville skje her.
Det är inte som om dom hade bra program från början, deras program var skräp.

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet 21 oktober 2020 kl. 01:40:19
Det ble åpenbart ingen rebranding av Disney XD til Marvel HQ her i Skandinavia. Men, den 30. desember er det likevel slutt. Disney XD Skandinavia legges ned, og programmene flyttes over til Disney Channel.

https://digitalt.tv/yousee-2021/

Etter lanseringen av Disney+ er ikke dette veldig overraskende. Disney har lagt ned TV-kanalene sine gradvis over hele verden det siste året, og det var bare et spørsmål om tid før det samme ville skje her.

Mitt kabel-tv abonnemang som jag främst hade för att kunna titta på Disneykanalerna sa jag upp för ett par månader sen. Det var väldigt mycket att betala varje månad för väldigt lite innehåll, och nu när jag i stället har Disney+ saknar jag inte alls Disneykanalerna.

Disney+ ger väldigt mycket innehåll för väldigt lite pengar. Så nu har jag råd att abonnera på ytterligare ett par streamingtjänster, och ändå blir den totala månadskostnaden mycket lägre än när jag hade kabel-tv.