Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sorliga pixar

Startat av gstone, 12 februari 2023 kl. 22:36:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag hört att Pixar filmer ofast är väldigt sorliga.

Vad tycker ni om det ?

Tycker ni det stämmer ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Marcusen

Citat från: gstone skrivet 12 februari 2023 kl. 22:36:00Jag hört att Pixar filmer ofast är väldigt sorliga.

Vad tycker ni om det ?

Tycker ni det stämmer ?
Har du sett Upp?

Elios

Citat från: gstone skrivet 12 februari 2023 kl. 22:36:00Jag hört att Pixar filmer ofast är väldigt sorliga.

Vad tycker ni om det ?

Tycker ni det stämmer ?
Inte någonstans. Eller visst finns det ju gripande scener och ögonblick som verkligen fångar publiken men sorgliga tycker jag ju definitivt inte att dem är. Vart har du hört dom ska vara sorgliga nånstans?!  ???  ???

Elios

Citat från: Marcusen skrivet 12 februari 2023 kl. 22:37:35Har du sett Upp?
Upp, Upp, Upp. Everybody go up, up, up. 
Alltså jag fattar inte varför folk började lipa till den i början. Ja det är tråkigt men hon var ju gammal. Så vad är det så himla sorgliga egentligen!? Hon får ju ändå på sätt och vis sin önskan uppfylld. Filmen är ju ändå skriven att den ska vara så.  8) ::)

Marcusen

Citat från: Elios skrivet 12 februari 2023 kl. 23:49:22Upp, Upp, Upp. Everybody go up, up, up.
Alltså jag fattar inte varför folk började lipa till den i början. Ja det är tråkigt men hon var ju gammal. Så vad är det så himla sorgliga egentligen!? Hon får ju ändå på sätt och vis sin önskan uppfylld. Filmen är ju ändå skriven att den ska vara så.  8) ::)
Det är deras romans och att han blir lämnad ensam och hela helheten som gör att den är sorglig

Elios

Citat från: Marcusen skrivet 13 februari 2023 kl. 00:13:40Det är deras romans och att han blir lämnad ensam och hela helheten som gör att den är sorglig
Jo det kan man ju förstå. Men jag blir inte direkt så jätte rörd. Tycker faktiskt det är snarare en vacker inledning också med Magnus Härenstam som inleder med introt.  ;D  ;D

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 12 februari 2023 kl. 23:49:22Upp, Upp, Upp. Everybody go up, up, up.
Alltså jag fattar inte varför folk började lipa till den i början. Ja det är tråkigt men hon var ju gammal. Så vad är det så himla sorgliga egentligen!? Hon får ju ändå på sätt och vis sin önskan uppfylld. Filmen är ju ändå skriven att den ska vara så.  8) ::)
För att öppningen är mer än bara "en gamling dör" ?

- De sparar pengar till deras gemensamma resa som var det som förde de samman en gång i tiden, men behöver använda pengarna till annat vilket förlänger deras sparande.
- Hon kan inte få barn, att vara ofrivilligt barnlös är hjärtskärande nog.
- Hon dör ifrån honom och med tanke på hur "gammal" han är så kan hon inte ha dött av en så jättehög ålder. Möjligtvis p.g.a. någon sjukdom.

Plus säkert fler saker som händer som jag glömt för har inte sett filmen/scenen på väldigt länge nu.

Plus musiken som är helt fantastisk på att berätta hela scenen utan något tal. Så vackert!

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 13 februari 2023 kl. 19:12:18För att öppningen är mer än bara "en gamling dör" ?

- De sparar pengar till deras gemensamma resa som var det som förde de samman en gång i tiden, men behöver använda pengarna till annat vilket förlänger deras sparande.
- Hon kan inte få barn, att vara ofrivilligt barnlös är hjärtskärande nog.
- Hon dör ifrån honom och med tanke på hur "gammal" han är så kan hon inte ha dött av en så jättehög ålder. Möjligtvis p.g.a. någon sjukdom.

Plus säkert fler saker som händer som jag glömt för har inte sett filmen/scenen på väldigt länge nu.

Plus musiken som är helt fantastisk på att berätta hela scenen utan något tal. Så vackert!
Jag vet inte vad det var hon dog av. Men att hon var gammal och kroppen inte orkade mer. 
Dock blir inte jag lika berörd som många andra då jag tycker det inte är så märkvärdigt. 
Men jag håller med om att scenen med musiken är fin.  ::) ;)