Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Karaktärer som syns i vissa scener från olika filmer

Startat av moviefan, 3 juni 2019 kl. 11:06:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

I vissa filmer från Disney kan man se karaktärer och annat från andra filmer. Tex, i Lilo och Stich kan man se en Mulan affish, och i Monsers Inc, kan man se Nemo i någon scen. Varför lägger dom in karaktärer från andra filmer i vissa scener ? 

Gustav Jonsson

#1
Här har vi  Musse, Kalle och Långben I den lilla sjöjungfrun och en annan figur som jag tror ska föreställa dumbo

E

Här simmar Mike från Monsters Inc förbi i eftertexterna till Hitta Nemo ;D ;D

https://imgur.com/BeGokd3

Förresten: ska inte detta ämne vara i Filmer och TV-Serier eftersom man pratar om film

Elios

Detta är ju dessa klassiska påskägg som det ju kallas och vi ser ju både Odjuret, Pinocchio, Sebastian och så säger ju Anden Genus något med Dumbo i Aladdin.
Sen med alla 200 eastereggs i alla Pixar filmer.
Tror detta är en magnifikt rolig grej dem har för att se om folk kan upptäcka dessa godbitar.  ;D

Undrar mest själv hur man kan hitta dem alldeles svåraste som Belle och Pinocchio eller vem det nu är i Ringaren i Notre Dame.
Jag menar hur fan kan man se att det är dem egentligen?^^  ???

TonyTonka

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  5 juni 2019 kl. 22:39:20
Här har vi  Musse, Kalle och Långben I den lilla sjöjungfrun och en annan figur som jag tror ska föreställa dumbo

Det är faktiskt Kermit som syns i publiken. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet  7 juni 2019 kl. 01:08:02
Det är faktiskt Kermit som syns i publiken. :)

Ja han är ju egentligen inte Disney men det känns ju väldigt coolt att han, Musse, Kalle och Långben har gällar och kan andas under vatten i den här filmen.
Hur man lyckas hitta dessa alltså det fattar inte jag.  :o

E

Och här simmar Mike från Monsters Inc förbi i eftertexterna till Hitta Nemo ;D ;D

Förresten: Jag tycker detta ämne borde vara i Filmer och TV-Serier eftersom man pratar om film