Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Är någon som tror att chansen är stor att nya Lady och lufsen remaken dubbas till svenska i sommar när Disney Plus når Sverige till slut ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 24 februari 2020 kl. 09:38:23
Är någon som tror att chansen är stor att nya Lady och lufsen remaken dubbas till svenska i sommar när Disney Plus når Sverige till slut ?

Jag tror inte chansen är särskilt stor, man har ju kunnat hitta svenskt ljudspår för en massa innehåll på Disney+ i de länder där den redan är släppt, bland annat för High School Musical: The Musical: The Series, så man borde ju kunnat hitta svenskt ljudspår för Lady & Lufsen men det verkar det inte som att någon har gjort, därför tvivlar jag på att den dubbats
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 februari 2020 kl. 11:47:44
Jag tror inte chansen är särskilt stor, man har ju kunnat hitta svenskt ljudspår för en massa innehåll på Disney+ i de länder där den redan är släppt, bland annat för High School Musical: The Musical: The Series, så man borde ju kunnat hitta svenskt ljudspår för Lady & Lufsen men det verkar det inte som att någon har gjort, därför tvivlar jag på att den dubbats

MEN VARFÖR ?? :'( :'( :'(

Varför inte dubba filmen ????!!!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag tror nog ändå att chansen är ganska god, och att Disney helt enkelt inte har lagt till skandinaviska ljudspår än. Trots allt verkar det väl såvitt jag förstår fortfarande vara mycket som saknar skandinaviska ljudspår på Disney+, och som förmodligen kommer att läggas till successivt allt eftersom lanseringen närmar sig.

High School Musical: The Musical: The Series verkar ha varit ett undantag, som från första början släpptes med femtioelva olika ljudspår...

Alexander

På Carols hemsida kan man läsa att Fairy Tale Weddings också ska dubbas för Disney+ troligtvis.  :)
http://www.carolpetersen.se/dubbningsoversattning

Xfinger

Jag hittade ett avsnitt av : Chip.n.Dale.Rescue.Rangers.S01E01  i 720p på nätet som var direkt från Disney+ orört,
de var verkligen riktig 720p HD bild, fy fan va najs att Disney faktiskt lagt ner tid på att ordna upp detta till dom klassiska serierna :D Bådar gott för framtiden nu :D
Hoppas det spåret rullar vidare även till svenska marknaden, men tippar på att de blir samma kvalité!

Scoobydoofan1

Citat från: Xfinger skrivet  1 mars 2020 kl. 13:56:26
Jag hittade ett avsnitt av : Chip.n.Dale.Rescue.Rangers.S01E01  i 720p på nätet som var direkt från Disney+ orört,
de var verkligen riktig 720p HD bild, fy fan va najs att Disney faktiskt lagt ner tid på att ordna upp detta till dom klassiska serierna :D Bådar gott för framtiden nu :D
Hoppas det spåret rullar vidare även till svenska marknaden, men tippar på att de blir samma kvalité!
Så har dom faktiskt börjat sätta up alla serier från 80 och 90 talet eller? Har Disneys streaming kommit till Sverige än?

Scoobydoofan1

#233
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 februari 2020 kl. 13:33:14
Jag tror nog ändå att chansen är ganska god, och att Disney helt enkelt inte har lagt till skandinaviska ljudspår än. Trots allt verkar det väl såvitt jag förstår fortfarande vara mycket som saknar skandinaviska ljudspår på Disney+, och som förmodligen kommer att läggas till successivt allt eftersom lanseringen närmar sig.

High School Musical: The Musical: The Series verkar ha varit ett undantag, som från första början släpptes med femtioelva olika ljudspår...
Men frågan är kommer dom lägga till nordiska ljudspår på dom serierna, långbens galna gäng, luftens hjältar, quack pack, Lilo & stitch, american dragon, ducktales 1985, räddningspatrullen... vet ej om jag har missar ett par andra serier man undra bara om dom kommer på svenska?

Steffan Rudvall

DuckTales och Räddningspatrullen har svenskt ljudspår på Disney + dessa intron  är tagna från Disney +
Räddningspatrullen:
https://youtu.be/eHAGuIw7hfU
DuckTales:
https://youtu.be/J2PrejMDqiE

Sabelöga

Så jag vill fråga något jag tidigare undrat och som så smått har antytts här. Å de e, har Disney+ (i dom länder det släppts, antagligen därav här också här när det släpps) alla ljudspår på alla språk tillgängliga?
Houba !

Scoobydoofan1

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 mars 2020 kl. 16:47:32
Så jag vill fråga något jag tidigare undrat och som så smått har antytts här. Å de e, har Disney+ (i dom länder det släppts, antagligen därav här också här när det släpps) alla ljudspår på alla språk tillgängliga?
Betyder det att dom släpper i Sverige med norsk, dansk, finsk och engelska?

Xfinger

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2020 kl. 16:26:51
DuckTales och Räddningspatrullen har svenskt ljudspår på Disney + dessa intron  är tagna från Disney +
Räddningspatrullen:
https://youtu.be/eHAGuIw7hfU
DuckTales:
https://youtu.be/J2PrejMDqiE

Dock var ju inte ducktales i hd även om de stod de så syndes de rätt tydligt, ! Men då vet vi räddningspatrullen blir iallafall :D

Steffan Rudvall

Undrar om Disney + kommer att ha svenska bildversioner för något år sedan visades Den lilla sjöjungfrun på SVT och där hade de en helt ny bildversion som inte har använts någon annanstans undrar om den kan vara gjord för Disney +

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2020 kl. 18:42:11
Undrar om Disney + kommer att ha svenska bildversioner för något år sedan visades Den lilla sjöjungfrun på SVT och där hade de en helt ny bildversion som inte har använts någon annanstans undrar om den kan vara gjord för Disney +

Troligtvis inte
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats