Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 maj 2018 kl. 16:21:38
Det återstår att se, senast jag kan komma på att Ingemar var med var i TV-serien Kung Fu Panda (han repriserade även sin roll som Kung Triton i Den Lilla Sjöjungfrun 3 Sagan om Ariel 2008), dessutom verkar han numera vara speaker lite här och var.
Jag tror att Ingemar dubbade senast i ett avsnitt av Gumballs Fantastiska Värld år 2013 där han spelade Jultomten. Han är faktiskt den enda kända personen som medverkat i serien för resten av röstskådespelarna är okända ;)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 januari 2019 kl. 15:48:19
Jag tror att Ingemar dubbade senast i ett avsnitt av Gumballs Fantastiska Värld år 2013 där han spelade Jultomten. Han är faktiskt den enda kända personen som medverkat i serien för resten av röstskådespelarna är okända ;)

Personligen är jag inte särskilt förtjust i Gumballs Fantastiska Värld (jag säger endast Gumball för jag avskyr serien) så därför kan jag inte uttala mig om den...

Men jag har iallafall läst att han varit med som synlig skådespelare i spelfilmen Tjuvjägaren från 2016!  ;) (har inte sett den själv, men har läst litegrann om den)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 januari 2019 kl. 15:53:32
Personligen är jag inte särskilt förtjust i Gumballs Fantastiska Värld (jag säger endast Gumball för jag avskyr serien) så därför kan jag inte uttala mig om den...

Men jag har iallafall läst att han varit med som synlig skådespelare i spelfilmen Tjuvjägaren från 2016!  ;) (har inte sett den själv, men har läst litegrann om den)
Jag tycker inte heller om Gumball. När det gäller Tjuvjägaren har jag sett ett klipp med Ingemar där han intervjuas inför filmen

Samlaren

När börjar säsong 2 av DuckTales?

Artan1528


E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 januari 2019 kl. 15:53:32
Personligen är jag inte särskilt förtjust i Gumballs Fantastiska Värld (jag säger endast Gumball för jag avskyr serien) så därför kan jag inte uttala mig om den...

Men jag har iallafall läst att han varit med som synlig skådespelare i spelfilmen Tjuvjägaren från 2016!  ;) (har inte sett den själv, men har läst litegrann om den)
Här är ett klipp från avsnittet där Ingemar är Tomten om du vill höra. Hoppa till 1:08 för där börjar han prata


https://www.youtube.com/watch?v=jsJk2n_1j6A


Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 27 januari 2019 kl. 18:55:18
Här är ett klipp från avsnittet där Ingemar är Tomten om du vill höra. Hoppa till 1:08 för där börjar han prata


https://www.youtube.com/watch?v=jsJk2n_1j6A

Jag kollade in klippet även om jag som sagt inte är särskilt förtjust i serien... (väljer att inte kommentera röster i serier som jag anser vara katastrofala, såsom Nickelodeon-serier, Cartoon Network och för att inte tala om många tecknade Disney-serier som Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Kim Possible, Pepper Ann, Phineas och Ferb, Ersättarna, osv. likaväl som Disney Channels liveaction serier som Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, HighSchool Musical, m.fl.)

Är serien möjligen dubbad av KM Studio? (eftersom Ingemar var med i den)

gstone

Någon som lyckas tra reda på vem som gör Magica , Gullan och Joakims pappa ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: gstone skrivet 20 februari 2019 kl. 22:12:38
Någon som lyckas tra reda på vem som gör Magica , Gullan och Joakims pappa ?

Gullan görs av My Holmsten

Jag har hört Magicas röst i några avsnitt och tycker det kan röra sig om Ayla Kabaca.

Andra får gärna säga vad de tycker.  :)

TrondM

Disney Channel begynner å vise sesong 2 av DuckTales mandag 25. mars. Ny episode hver dag frem til fredag.

I USA har det til nå blitt vist syv episoder av sesong 2. De to episodene som gjenstår etter denne uken, vil være:

  • Last Christmas!
  • What Ever Happened To Della Duck?!

Jeg tror ikke juleepisoden blir vist i denne omgang, og med bare en ny episode igjen, tror jeg dessverre vi må vente litt før vi får se Della Duck-episoden.

Hans Tolvaly

#355
Snälla, snälla rara någon.
När avsnitt 7 av säsong 2 kommer på svensk TV, kan någon vara så snäll och posta ett klipp av sången som är med i det avsnittet?
Jag vill så väldigt gärna höra hur den låter.

gstone

Har What Ever Happened To Della Duck?! visats i Sverige ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 april 2019 kl. 08:07:46
Har What Ever Happened To Della Duck?! visats i Sverige ?
Nej, som TrondM skrivit här ovan har det avsnittet och Last Christmas! inte visats i Skandinavien i dagsläget.

Julavsnittet lär väl förmodligen dröja till nästa jul, och det känns ju lite overkill av Disney Channel att bara sända ett ensamt avsnitt. Så förmodligen lär nog What Ever Happened To Della Duck?! dröja tills dess att fler avsnitt har hunnit sändas i USA och dubbats till svenska/norska/danska, så att Disney Channel kan sända en grupp avsnitt i samma veva.

Det verkar väl som att de resterande 8 avsnitten av säsong 2 kommer att sändas i USA under maj månad, så med lite tur kan vi kanske få alla kvarvarande avsnitt (förutom julavsnittet) runt början av juni.

TrondM

DuckTales fortsetter på Disney XD den 3. juni. Det ser ut som dette vil være episoden What Ever Happened To Della Duck?!

Gustav Jonsson

Vem spelar Kalle Anka när han pratar normalt i den svenska dubben


https://youtu.be/GBIPlV2U1rc