Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Björnligan

Startat av Disneyfantasten, 23 april 2021 kl. 18:33:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Här tänkte jag ta upp svenska röster till de olika medlemmarna i Björnligan;

(detta för att kunna få igång min kommande "Vem är bäst?" omgång med dem, hojta om ni vet mer om vem som spelar vem)

(rätta mig om jag har fel någonstans och hojta om jag missat någon)

Big Bäng (Big Time);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales samt i merparten av avsnitten av KM Studios version av samma serie samt SDI Medias omdubbning av säsong 1 (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)
- Bertil Engh i ett fåtal avsnitt ur KM-säsongen samt KM Studios omdubbning av "Vattenankor"
- Niklas Engdahl varvat med Johan Hedenberg i Nya DuckTales

Kräng (Burger);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales
- Carl-Johan Rehbinder i MediaDubbs version av ovannämnda serie samt även flera avsnitt ur KM Studios version
- Hasse Jonsson i MediaDubbs version av ovannämnda serie samt även flera avsnitt ur Km Studios version
- Anders Öjebo i ett fåtal avsnitt ur KM-säsongen samt KM Studios omdubbning av "Vattenankor"
- Alex Kantsjö varvat med Anton Körberg i Nya DuckTales
- Steve Kratz i SDI Medias omdubbning av säsong 1 av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Fläng (Baggy);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales
- Anders Öjebo i KM Studios version av DuckTales

Däng (Bouncer);
- Per Sandborgh varvat med Carl-Johan Rehbinder i MediaDubbs version av DuckTales
- Per Sandborgh i flera avsnitt ur KM Studios version
- Anders Beckman varvat med Per Sandborgh i Nya DuckTales
- Per Sandborgh i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Bergspräng (Bankjob);
- Per Sandborgh i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Gamäng (Babyface);
- Sven-Åke Wahlström i MediaDubbs version av gamla DuckTales
- Hasse Jonsson i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Bebop (Bugle);
- Steve Kratz i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Alexander

#1
Här är rösterna till Björnligan från SDI Medias dubbning:  :)

Big Bäng= Gunnar Ernblad
Kräng= Steve Kratz
Däng= Per Sandborgh
Bergspräng= Per Sandborgh
Bebop= Steve Kratz
Gamäng= Hasse Jonsson

Inga avsnitt där Fläng pratar i säsong 1 har dubbats om till min vetskap, utan på Disney+ används Media Dubb dubbningen.

Steffan Rudvall

Jag sa ju att Hasse Jonsson inte spelar alla.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 april 2021 kl. 22:39:26
Jag sa ju att Hasse Jonsson inte spelar alla.

Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att någon nämnde det i tråden "DuckTales Nydubb Disney+" eller vad den nu hette...

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 28 april 2021 kl. 22:37:20
Här är rösterna till Björnligan från SDI Medias dubbning:  :)

Big Bäng= Gunnar Ernblad
Kräng= Steve Kratz
Däng= Per Sandborgh
Bergspräng= Per Sandborgh
Bebop= Steve Kratz
Gamäng= Hasse Jonsson

Inga avsnitt där Fläng pratar i säsong 1 har dubbats om till min vetskap, utan på Disney+ används Media Dubb dubbningen.

Tack för infon!

Vilka spelar Bergspräng och Bedop i MediaDubbs originaldubbning av gamla DuckTales?

Steffan Rudvall

Vad heter Bergspräng och Gamäng på engelska?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 april 2021 kl. 22:59:11
Vad heter Bergspräng och Gamäng på engelska?

Läs;

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 april 2021 kl. 18:33:26
Här tänkte jag ta upp svenska röster till de olika medlemmarna i Björnligan;

(detta för att kunna få igång min kommande "Vem är bäst?" omgång med dem, hojta om ni vet mer om vem som spelar vem)

(rätta mig om jag har fel någonstans och hojta om jag missat någon)

Big Bäng (Big Time);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales samt i merparten av avsnitten av KM Studios version av samma serie samt SDI Medias omdubbning av säsong 1 (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)
- Bertil Engh i ett fåtal avsnitt ur KM-säsongen samt KM Studios omdubbning av "Vattenankor"
- Niklas Engdahl varvat med Johan Hedenberg i Nya DuckTales

Kräng (Burger);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales
- Carl-Johan Rehbinder i MediaDubbs version av ovannämnda serie samt även flera avsnitt ur KM Studios version
- Anders Öjebo i ett fåtal avsnitt ur KM-säsongen samt KM Studios omdubbning av "Vattenankor"
- Alex Kantsjö varvat med Anton Körberg i Nya DuckTales
- Steve Kratz i SDI Medias omdubbning av säsong 1 av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Fläng (Baggy);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales
- Anders Öjebo i KM Studios version av DuckTales

Däng (Bouncer);
- Per Sandborgh varvat med Carl-Johan Rehbinder i MediaDubbs version av DuckTales
- Anders Beckman varvat med Per Sandborgh i Nya DuckTales
- Per Sandborgh i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Bergspräng (Bankjob);
- Per Sandborgh i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Gamäng (Babyface);
- Sven-Åke Wahlström i MediaDubbs version av gamla DuckTales
- Hasse Jonsson i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Bebop (Bugle);
- Steve Kratz i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 april 2021 kl. 22:46:50
Tack för infon!

Vilka spelar Bergspräng och Bedop i MediaDubbs originaldubbning av gamla DuckTales?
Jag tror det kan vara Tor Isedal som spelar Bergspräng.

Anders

Vill även minnas att Bertil Engh spelade Megabyte, som troligtvis bara medverkar i det femdelade avsnittet där han tar kontrollen över Gizmokvack med en fjärrkontroll.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 april 2021 kl. 18:33:26
Här tänkte jag ta upp svenska röster till de olika medlemmarna i Björnligan;

(detta för att kunna få igång min kommande "Vem är bäst?" omgång med dem, hojta om ni vet mer om vem som spelar vem)

(rätta mig om jag har fel någonstans och hojta om jag missat någon)

Big Bäng (Big Time);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales samt i merparten av avsnitten av KM Studios version av samma serie samt SDI Medias omdubbning av säsong 1 (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)
- Bertil Engh i ett fåtal avsnitt ur KM-säsongen samt KM Studios omdubbning av "Vattenankor"
- Niklas Engdahl varvat med Johan Hedenberg i Nya DuckTales

Kräng (Burger);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales
- Carl-Johan Rehbinder i MediaDubbs version av ovannämnda serie samt även flera avsnitt ur KM Studios version
- Anders Öjebo i ett fåtal avsnitt ur KM-säsongen samt KM Studios omdubbning av "Vattenankor"
- Alex Kantsjö varvat med Anton Körberg i Nya DuckTales
- Steve Kratz i SDI Medias omdubbning av säsong 1 av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Fläng (Baggy);
- Gunnar Ernblad i MediaDubbs version av DuckTales
- Anders Öjebo i KM Studios version av DuckTales

Däng (Bouncer);
- Per Sandborgh varvat med Carl-Johan Rehbinder i MediaDubbs version av DuckTales
- Anders Beckman varvat med Per Sandborgh i Nya DuckTales
- Per Sandborgh i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Bergspräng (Bankjob);
- Per Sandborgh i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Gamäng (Babyface);
- Sven-Åke Wahlström i MediaDubbs version av gamla DuckTales
- Hasse Jonsson i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Bebop (Bugle);
- Steve Kratz i SDI Medias omdubbning av gamla DuckTales (merparten av de MediaDubb-utförda avsnitten)

Jag antar att Sven-Åke Wahlström och Carl-Johan Rehbinder slutat dubba .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 29 april 2021 kl. 18:18:37
Jag antar att Sven-Åke Wahlström och Carl-Johan Rehbinder slutat dubba .

Tror inte någon av dem har dubbat på 25-30 år, så man kan nog säga att de har slutat.

Citat från: Anders skrivet 29 april 2021 kl. 17:55:15
Vill även minnas att Bertil Engh spelade Megabyte, som troligtvis bara medverkar i det femdelade avsnittet där han tar kontrollen över Gizmokvack med en fjärrkontroll.

Jag vill också minnas Bertil Engh spelade Megabyte, så du minns nog rätt.

Disneyfantasten

Citat från: Anders skrivet 29 april 2021 kl. 17:55:15
Vill även minnas att Bertil Engh spelade Megabyte, som troligtvis bara medverkar i det femdelade avsnittet där han tar kontrollen över Gizmokvack med en fjärrkontroll.
Citat från: Erika skrivet 29 april 2021 kl. 18:56:03
Jag vill också minnas Bertil Engh spelade Megabyte, så du minns nog rätt.

Vem är Megabyte?

När jag skrev upp medlemmarna i Björnligan så utgick jag ifrån denna sida;

https://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Björnligan

Och där stod Megabyte inte alls med, där stod bara sju medlemmar med, trots att jag misstänker att det var fler medlemmar än sju...

Disneyfantasten

Dessutom så förekommer två ytterligare medlemmar i DuckTales som jag tror inte alls var med i några serietidningar; nämligen Mamma Buse/Mor Malla (Björnligans mamma) och grisen Bacon!

jimstrom

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2021 kl. 19:17:09
Vem är Megabyte?

När jag skrev upp medlemmarna i Björnligan så utgick jag ifrån denna sida;

https://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Björnligan

Och där stod Megabyte inte alls med, där stod bara sju medlemmar med, trots att jag misstänker att det var fler medlemmar än sju...

https://ducktales.fandom.com/wiki/Megabyte_Beagle

Han är med i avsnittet där Björnbusarna gör en fjärrkontroll till Gizmokvacks dräkt i original Ducktales säsong 2.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 april 2021 kl. 19:17:09
Vem är Megabyte?

När jag skrev upp medlemmarna i Björnligan så utgick jag ifrån denna sida;

https://seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Björnligan

Och där stod Megabyte inte alls med, där stod bara sju medlemmar med, trots att jag misstänker att det var fler medlemmar än sju...
Han är den smarta.