Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vem är bäst som Batman? (spelfilmerna)

Startat av TonyTonka, 12 oktober 2010 kl. 16:49:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är egentligen bäst som Batman?

Lewis Wilson (1943)
0 (0%)
Robert Lowery (1949)
0 (0%)
Adam West (1966)
2 (20%)
Michael Keaton (1989-1992)
8 (80%)
Val Kilmer (1995)
0 (0%)
George Clooney (1997)
0 (0%)
Christian Bale (2005-2008)
0 (0%)

Antal personer som röstat: 10

Omröstningen har avslutats: 27 januari 2012 kl. 15:49:56

TonyTonka

Vem är egentligen bäst som den mörke riddaren?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

SwedishKuriboh

Fastän jag var den enda som röstade på Ledger som Jokern så är Bale inte särskilt bra som Batman. Keaton, utan tvekan!  :)

_Alexander_

Definitivt Michael Keaton, han kändes äkta på något sätt, som Bruce Wayne såg han inte ut som nån som skulle klara av att slåss mot skurkar, och det gillar jag.

Christian Bale klarar jag inte av, hans tillgjorda röst förstör alla scener han pratar i, i synnerhet i Dark Knight...

Amanda

Michael Keaton. För även om han saknar hakan och musklerna så lyckas han bäst med att förmedla komplexiteten hos Bruce Wayne/Batman och skillnaderna mellan dem – han känns äkta, som _Alexander_ skrev.

Christian Bale spelar en ganska osympatisk yuppieversion av Bruce – det kanske är Patrick Bateman i American Psyko som gör sig påmind - som jag har svårt för, och jag kan bara hålla med om att rösten han använder som Batman förstör flera scener.

Cadpig

Keaton all the way! Visst, han är kort och tunnhårig och inte särskilt musklig. Men DEN rösten... Baleman måste sluta dra tre paket cigg om dagen.

Soscla

Keaton är onekligen väldigt bra. Men George Clooney är ju en godbit han med!
It's so fluffy I'm gonna die!

Cadpig

George Clooney må vara en godbit... Men någon Batman är han inte. Inte under Schumachers regi i alla fall.

Elios

Bör denna också vara med i avdelningen om röstning?