Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röjar-Ralf kraschar internet

Startat av Disneyfantasten, 14 juni 2018 kl. 17:35:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 31 januari 2019 kl. 19:07:32
Liv är en skådis som varit med i Wallander, Hotell Kantarell, Torpederna och Tsatsiki, Farsan och Olivkriget. Men hon har aldrig dubbat förut

Laila är sångerska som tävlat i Melodifestivalen 2006. Hon har dubbat 1 gång och det var Vexy i Smurfarna 2

Om du undrar vem Claes af Geijerstam är så är han musiker och discjockey. Han har också dubbat 1 gång och det var kommentatorn i Lilla Kycklingen

Liv Mjönes har visst dubbat, i Gnomeo och Julia. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E


TonyTonka

Jag kan även tillägga att Laila Adéle står crediterad under övriga röster i Prinsessan och Grodan. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Jag undrar vilka rösterna är till dom andra Slaguther Racerserna. Daniel vet nog inte. Men om nog ser filmen är imorgon eller om credits kommer inne. Kan ni säga vilka som gör rösterna till följande roller

Butcher Boy

Felony

Pyro

Little Debbie

Kankse

Och Eboy

Pyro , Little Debbie , Felony och Butcher Boy är dom andra karatäerna i Slaughter Race och Kankse är Jasss lila asistent.

Eboy are liten blå pojk med Seglar kostym.


[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Jag kände inte igen deras röster, och de namngavs inte på creditlistan.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 januari 2019 kl. 17:13:10
Men Lizette Pålsson var väl fortfarande Askungen? (jag hörde henne i klippet)

Enligt egen utsago så är Myrra Malmberg både Jasmine och Ariel i filmen!

Sedan hörde jag Mikaela Tidermark som Snövit i klippet!

Görs Mulan av Divina Sarkany eller Mikaela Tidermark?

Pocahontas är väl fortfarande Heléne Lundström?

Och så sista Prinsess-rågan; är Sandra Caménisch Törnrosa här eller är det någon annan?

Och så en sak till; är Steve Kratz fortfarande Sure Bill och vem gör Sonic?
Sandra Caménisch stod med under "Övriga röster", så mest troligt spelar hon Törnrosa.

Såvitt jag kunde se stod inte Heléne Lundström med på creditlistan, så det är nog inte hon som spelar Pocahontas. Jag kände tyvärr inte igen rösten, men hon hade väldigt få repliker så det var inte lätt att bilda sig någon uppfattning.

Divina Sarkany stod inte heller med på creditlistan, så det bör i alla fall inte vara hon som spelar Mulàn.

Jag kände inte igen varken Snövit, Askungen eller Ariel, och personligen tyckte jag inte riktigt att Ariel lät som Myrra Malmberg; men hon stod med på creditlistan. Men ingen av dem har särskilt många repliker, så det är inte så lätt att avgöra.

Jag tror att det fortfarande är Steve Kratz som gör Sure Bill, men han hade bara 1 - 2 repliker i filmen. Jag kände inte igen Sonics röst (som också bara har ett par repliker).

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 januari 2019 kl. 21:51:54
Jag kände inte igen deras röster, och de namngavs inte på creditlistan.
Sandra Caménisch stod med under "Övriga röster", så mest troligt spelar hon Törnrosa.

Såvitt jag kunde se stod inte Heléne Lundström med på creditlistan, så det är nog inte hon som spelar Pocahontas. Jag kände tyvärr inte igen rösten, men hon hade väldigt få repliker så det var inte lätt att bilda sig någon uppfattning.

Divina Sarkany stod inte heller med på creditlistan, så det bör i alla fall inte vara hon som spelar Mulàn.

Jag kände inte igen varken Snövit, Askungen eller Ariel, och personligen tyckte jag inte riktigt att Ariel lät som Myrra Malmberg; men hon stod med på creditlistan. Men ingen av dem har särskilt många repliker, så det är inte så lätt att avgöra.

Jag tror att det fortfarande är Steve Kratz som gör Sure Bill, men han hade bara 1 - 2 repliker i filmen. Jag kände inte igen Sonics röst (som också bara har ett par repliker).

Men kände du inte igen Lizette Pålsson och Mikaela Tidermark? Deras röster är ju trots allt ganska lätta att känna igen och det lät precis som dem i klippet... (det var ju dem som spelade Askungen och Snövit i filmen och en inte alltför vild gissning är att Mikaela också är Mulan i filmen)

Myrra Malmberg har iallafall som sagt själv svarat TonyTonka att hon är både Jasmine och Ariel! (ska jag vara ärlig så trodde jag inte heller först att Ariel lät som Myrra Malmberg, men när jag lyssnat om på klippet så hör jag att det är hon)

Daniel Hofverberg

Jag tyckte inte riktigt att Askungen lät som Lizette Pålsson, men hon hade bara enstaka repliker och rösten kan ju ha ändrats lite med åren.

Jag brukar känna igen Mikaela Tidermark utan problem, men om hon spelar Snövit måste hon i så fall ha förställt rösten en del, för jag kunde inte tydligt placera in henne. Men Snövit har få repliker, så det är som sagt inte så lätt att avgöra där heller.

Disneyfantasten

#142
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 januari 2019 kl. 22:11:39
Jag tyckte inte riktigt att Askungen lät som Lizette Pålsson, men hon hade bara enstaka repliker och rösten kan ju ha ändrats lite med åren.

Jag brukar känna igen Mikaela Tidermark utan problem, men om hon spelar Snövit måste hon i så fall ha förställt rösten en del, för jag kunde inte tydligt placera in henne. Men Snövit har få repliker, så det är som sagt inte så lätt att avgöra där heller.

Fast Lizette Pålsson har ju inte förändrats så vansinnigt nämnvärt mycket och jag tycker att hon definitivt lät precis som hon tidigare gjorde! (hon är ju trots allt bara 51-52 år, vilket inte är mycket att tala om, även Myrra Malmberg är bara 52-53 år)

Hos Snövit lät det utan tvekan som Mikaela Tidermark och jag är nästan säker på att hon var Mulan också utan att ha sett filmen...

Faktum är att Prinsessorna har ett antal repliker! (kanske inte alls lika många som de större rollerna, men definitivt mer än Ior och Butter iallafall!)

Jag har kollat upp klippet i originalversionen på YouTube och räknat replikerna (alltså när de pratar "ensamma");

Snövit: 4 repliker

Askungen: 6 repliker

Törnrosa: 3 repliker

Ariel: 4 repliker

Belle: 2 repliker

Jasmine: 3 repliker

Pocahontas: 2 repliker (har även en borttagen replik, "he bites", som dock inte är med i filmen)

Mulan: 2 repliker

Tiana: 3 repliker

Rapunzel: 6 repliker

Merida: 1 replik (dessutom så har hon även en annan replik som inte är med i filmen)

Anna: 2 repliker

Elsa: 2 repliker

Vaiana: 4 repliker

Med reservation att jag kan ha glömt ett fåtal repliker...

Värt att nämna att samtliga prinsessor ett flertal gånger även säger andra repliker samtidigt som varandra...

Dessutom så vet jag också att Merida i denna film talar med en förvrängd dialekt bara för att referera en rolig scen som förklarar att hon är från "den andra studion" (som i det här fallet är Pixar som samarbetar med Disney)

Disneyfantasten

#143
Har nyss lyssnat om på Askungen och Snövits röster i klippet på YouTube och det låter till 100% som Lizette Pålsson hos den förstnämnda och Mikaela Tidermark hos den sistnämnda och inga andra, så det finns ingen anledning att tro att de inte medverkar!  ;)

(ta inte illa upp nu men jag tror att du har varit ute och cyklat)

Båda personerna måste väl åtminstone ha stått med under "övriga röster"...

Förresten så är det lite lustigt att karaktären Yesss slutar på tre bokstäver både på engelska och svenska... (heter Jaaa på svenska)

Daniel Hofverberg

Ja, både Lizette Pålsson och Mikaela Tidermark Nelson står med under "Övriga röster"; liksom runt 30 - 40 andra personer. Den här filmen har en oerhört lång creditlista, och bara listan på övriga röster tar upp hela tre skärmbilder.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 januari 2019 kl. 23:03:31
Fast Lizette Pålsson har ju inte förändrats så vansinnigt nämnvärt mycket och jag tycker att hon definitivt lät precis som hon tidigare gjorde! (hon är ju trots allt bara 51-52 år, vilket inte är mycket att tala om, även Myrra Malmberg är bara 52-53 år)
Jag menade inte alls att Lizette Pålsson skulle vara gammal - bara det att den senaste Askungen-filmen trots allt var närmare 12 år sedan, och ingen röst lär nog förbli helt oförändrad i över ett decennium. Och jag tycker inte riktigt att Askungen lät lika som i Askungen 3 - Det magiska trollspöet. Men nu har jag i och för sig inte den filmen i färskt minne, så det kan vara mitt minne som spelar mig ett spratt.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 januari 2019 kl. 23:03:31
Hos Snövit lät det utan tvekan som Mikaela Tidermark
Det är mycket möjligt - jag har aldrig hört Mikaela som Snövit, så jag kan bara jämföra med hennes riktiga röst; och i jämförelse med den så var likheten inte slående. Men som sagt, jag har aldrig hört eller ens känt till att Mikaela någonsin spelat Snövit; så om hon har det så har det gått mig förbi...

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 januari 2019 kl. 23:03:31
Dessutom så vet jag också att Merida i denna film talar med en förvrängd dialekt bara för att referera en rolig scen som förklarar att hon är från "den andra studion" (som i det här fallet är Pixar som samarbetar med Disney)
Någon sådan scen kommer jag inte ihåg från filmen...

Daniel Hofverberg

Nu är min recension färdig och publicerad. :)
http://www.dubbningshemsidan.se/recensioner/Rojar-Ralf_kraschar_internet/

Förhoppningsvis kommer creditlista under fredagen.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2019 kl. 01:18:34
Ja, både Lizette Pålsson och Mikaela Tidermark Nelson står med under "Övriga röster"; liksom runt 30 - 40 andra personer. Den här filmen har en oerhört lång creditlista, och bara listan på övriga röster tar upp hela tre skärmbilder.

Om det står flera kvinnliga skådespelare så måste någon utav dem vara Pocahontas, när du väl publicerat creditlistan kan jag spekulera lite vem Pocahontas röst kan vara...

Förresten; har Mikaela Tidermark tillagt Nelson i sitt namn? (hade jag ingen aning om)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2019 kl. 01:18:34
Jag menade inte alls att Lizette Pålsson skulle vara gammal - bara det att den senaste Askungen-filmen trots allt var närmare 12 år sedan, och ingen röst lär nog förbli helt oförändrad i över ett decennium. Och jag tycker inte riktigt att Askungen lät lika som i Askungen 3 - Det magiska trollspöet. Men nu har jag i och för sig inte den filmen i färskt minne, så det kan vara mitt minne som spelar mig ett spratt.

Kan tillägga att Pålsson gjort Askungen i massor av projekt, inte bara i Askungen 2 & 3, utan även i Hos Musse 2001-2003, Musse Piggs Magiska Jul Julfest Hos Musse 2001; dubbad 2002, DVD-filmen Prinsess-Sagor Volym 1, utgiven 2005 (har läst rollistan på Disneyania), PC-spelet Disney Princess Enchanted Journey 2007, pilotavsnitten till Sofia Den Första ca 2012-2013, hon var även med i en tecknings-reklam som visades på Disney Junior under hösten 2012 och samtliga Disney On Ice föreställningar som förekommit genom åren och var även med på en Disney Live föreställning från 2013!  ;)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2019 kl. 01:18:34
Det är mycket möjligt - jag har aldrig hört Mikaela som Snövit, så jag kan bara jämföra med hennes riktiga röst; och i jämförelse med den så var likheten inte slående. Men som sagt, jag har aldrig hört eller ens känt till att Mikaela någonsin spelat Snövit; så om hon har det så har det gått mig förbi...

Mikaela Tidermark har faktiskt aldrig spelat Snövit förut, jag trodde att Lizette Pålsson skulle reprisera rollen som hon ju ändå gjort i många år (i "Hos Musse" 2001-2003, "Lejonkungen 3 Hakuna Matata" 2004, "Prinsess-Sagor Volym 2" DVD 2006 (har läst rollistan på Disneyania), PC-spelet "Disney Princess Enchanted Journey", "Sofia Den Första" 2014, samt alla Disney On Ice föreställningar), så därför förstår jag inte varför hon blev utbytt, då hon ju som sagt spelar Askungen i samma film...

Detta är den enda gången Mikaela varit Snövit, men hennes röst är plättlätt att känna igen!  ;)
(man bör också vara ganska säker på att Mikaela är Mulan också i denna film)

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2019 kl. 01:18:34
Någon sådan scen kommer jag inte ihåg från filmen...

Jag har smygtittat en del scener från filmen i originalspråk på YouTube, däribland scenerna med Prinsessorna, och därför har jag lite koll och Merida talar så grov skotska att hon inte är lätt för de andra att förstå, vilket Tiana, Vaiana och Anna förklarar för Vanilja... (jag har även läst litegrann om filmen)

Jean-Cyprien

Hi everyone ! I'm a voice actor from France and I interest myself for Swedish dubbing. I follow Heléne Lundström on Instagram and she has confirmed she dubbed Pocahontas in Ralph Breaks the Internet. Her name is now Heléne Kaufman :)

Disneyfantasten

Citat från: Jean-Cyprien skrivet  1 februari 2019 kl. 10:03:40
Hi everyone ! I'm a voice actor from France and I interest myself for Swedish dubbing. I follow Heléne Lundström on Instagram and she has confirmed she dubbed Pocahontas in Ralph Breaks the Internet. Her name is now Heléne Kaufman :)

So, she was in the movie! YES!!!

So, Helene Lundström is now Heléne Kaufman? (like Johanna Ljungberg - also knows as Ariel in The Little Mermaid TV series - is now Johanna Di Sivo)

TonyTonka

Går det inte att luska ut fler röster genom att fråga dubbningsbolaget?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D