Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röjar-Ralf kraschar internet

Startat av Disneyfantasten, 14 juni 2018 kl. 17:35:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jean-Cyprien

Yes she was ! She now lives in Florida but Disney USA asked her to record her role America !

Oh I didn't know about Johanna, thanks for the info ! By the way I like her singing in "Harmoni"  in the series.

So, according to what I read, it would be :

CONFIRMED :
Pocahontas : Heléne Lundström
Rapunzel : Molly Sandén
Merida : Amy Diamond
Moana : Wiktoria Johansson

CREDITED IN ADDITIONAL VOICES :
Cinderella : Lizette Pålsson
Aurora : Sandra Caménisch
Ariel : Myrra Malmberg
Belle : Sofia Källgren
Jasmine : Myrra Malmberg
Tiana : Pauline Kamusewu
Anna : Mimmi Sandén
Elsa : Annika Herlitz

UNKNOWN :
Snow-White : Mikaela Tidermak (?)
Mulan : Mikaela Tidermak (?)

Daniel Hofverberg

#151
Citat från: Jean-Cyprien skrivet  1 februari 2019 kl. 10:03:40
Hi everyone ! I'm a voice actor from France and I interest myself for Swedish dubbing. I follow Heléne Lundström on Instagram and she has confirmed she dubbed Pocahontas in Ralph Breaks the Internet. Her name is now Heléne Kaufman :)
That explains it. I did see a Helene Kaufman in "Additional voices", but had no idea who she was. Thank you for the information.

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2019 kl. 09:44:19
Förresten; har Mikaela Tidermark tillagt Nelson i sitt namn? (hade jag ingen aning om)
Ja, Mikaela gifte sig för ett och ett halvt år sedan, och heter sedan dess Tidermark Nelson.

Dock är det först på sistone som det börjat få genomslag i creditlistorna.

Jean-Cyprien

I've asked Mikaela Tidermark on instagram. She is indeed the voice of Snövit in Röjar-Ralf, and it's the first time she voices Snövit :-) She is also the voice of Tryffelina. She isn't the voice of Mulan in Röjar-Ralf, but she did voice Mulan in Sofia den Första and Disney Infinity.

Daniel Hofverberg

Citat från: Jean-Cyprien skrivet  1 februari 2019 kl. 12:13:28
I've asked Mikaela Tidermark on instagram. She is indeed the voice of Snövit in Röjar-Ralf, and it's the first time she voices Snövit :-) She is also the voice of Tryffelina. She isn't the voice of Mulan in Röjar-Ralf, but she did voice Mulan in Sofia den Första and Disney Infinity.
Thank you for asking her. :)

gstone

Vad gör Divina Sarkany nu för tiden ?  och varför har hon inte tid att dubba Mulan lgen ? eller var hon för dyr ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#155
Jag undrar vilka som gör rösterna till Eboy. Kankse, Butcher Boy,  Little Debbie, Pyro och Felony ?

Om någon har sätt filmen kan ni säja till mig här bilder på dom fem jag undra 6 undrar över så ni känner igen dom när ni ser filmen











[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Jean-Cyprien skrivet  1 februari 2019 kl. 12:13:28
I've asked Mikaela Tidermark on instagram. She is indeed the voice of Snövit in Röjar-Ralf, and it's the first time she voices Snövit :-) She is also the voice of Tryffelina. She isn't the voice of Mulan in Röjar-Ralf, but she did voice Mulan in Sofia den Första and Disney Infinity.

Did you asked Lizette Pålsson wasn't reprising her role as Snow White in this movie despite reprising her role ever since 2001 (or possibly already 1998) and being Cinderella in this movie too since 2001? (or possibly already 2000)

Do this mean that Divina maybe is back for Mulan, and in that case possibly, just like Heléne, has changed her last name?

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2019 kl. 15:56:49
Do this mean that Divina maybe is back for Mulan, and in that case possibly, just like Heléne, has changed her last name?
Jag tänkte samma tanke, men det fanns ingen som hette Divina i förnamn överhuvudtaget som listades i dubbcreditsen; oavsett efternamn.

Och enligt personregistret heter hon fortfarande Divina Sarkany.

Citat från: gstone skrivet  1 februari 2019 kl. 14:53:06
Vad gör Divina Sarkany nu för tiden ?  och varför har hon inte tid att dubba Mulan lgen ? eller var hon för dyr ?
Jag vet faktiskt inte vad hon gör nuförtiden. Såvitt jag kan hitta har hon inte medverkat i vare sig någon dubbning eller någon teater/musikal efter 2004 - 2005. Hon medverkade i realityserien/tävlingsprogrammet West End Star på TV3 2007, där hon kom på tredje plats, men efter det har det såvitt jag kan se varit tyst om henne.

Det verkar som att hon bytt yrke helt och hållet, eller åtminstone var så tydligen fallet för 8 - 9 år sedan. Jag lyckades hitta denna tidningsartikel om henne från 2010:
http://www.ttela.se/nyheter/lilla-edet/musikalartisten-divina-sarkany-trappar-ner-1.2952723

Jean-Cyprien

Mikaela gave me the instagram of Daniel Sjöberg who is the dubbing director of "Röjar Ralf 2", so I've sent him a message to ask her the swedish voices of the Disney Princesses. I've also sent a message to Lizette Pålsson to ask her if she's indeed Askungen, another one to Myrra Malmberg to ask her if she's indeed Ariel & Jasmine, a message to Sandra Caménisch to ask her if she's indeed Törnrosa and a message to Sofia Källgren to ask her if she's indeed Belle. I hope someone will give an answer :-)

By the way, you can still talk in Swedish, I understand it. But I'll keep writing in English.

Jean-Cyprien

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2019 kl. 15:56:49
Did you asked Lizette Pålsson wasn't reprising her role as Snow White in this movie despite reprising her role ever since 2001 (or possibly already 1998) and being Cinderella in this movie too since 2001? (or possibly already 2000)

About Lizette, I think they didn't ask her to dub Snövit in Röjar-Ralf maybe because she's already Askungen.

But for Askungen, I think it's Lizette. But could it also be Jasmine Heikura ? You know, the voice from the 2015 live-action movie. In some countries like Greece, Hungary, Finland & Thailand, they took the voice from the live-action movie to dub Cinderella in Röjar-Ralf.

And in a huge number of countries (including mine, France), for Belle, they took the voice from the 2017 live-action movie to dub her in Röjar-Ralf although the original voices could be back. So you're very luck to have Sofia Källgren back in Röjar-Ralf instead of Emmi Christensson. 

Disneyfantasten

Citat från: Jean-Cyprien skrivet  1 februari 2019 kl. 18:30:23
About Lizette, I think they didn't ask her to dub Snövit in Röjar-Ralf maybe because she's already Askungen.

But for Askungen, I think it's Lizette. But could it also be Jasmine Heikura ? You know, the voice from the 2015 live-action movie. In some countries like Greece, Hungary, Finland & Thailand, they took the voice from the live-action movie to dub Cinderella in Röjar-Ralf.

And in a huge number of countries (including mine, France), for Belle, they took the voice from the 2017 live-action movie to dub her in Röjar-Ralf although the original voices could be back. So you're very luck to have Sofia Källgren back in Röjar-Ralf instead of Emmi Christensson.

Det där skrev jag INTE!

Förresten så gör ju Myrra Malmberg både Ariel och Jasmine i filmen, därför ser jag ingen anledning att inte låta Lizette Pålsson spela både Askungen och Snövit!

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 februari 2019 kl. 16:44:51
Jag tänkte samma tanke, men det fanns ingen som hette Divina i förnamn överhuvudtaget som listades i dubbcreditsen; oavsett efternamn.

Och enligt personregistret heter hon fortfarande Divina Sarkany.

Betyder det att Mulan har en tredje svensk röst? Snurrigt värre... (filmen är ju trots allt såpass ny...)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2019 kl. 18:37:20
Betyder det att Mulan har en tredje svensk röst? Snurrigt värre... (filmen är ju trots allt såpass ny...)
Men var inte Divina Mulan i Sofia den Första eller var det nån annan ???

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  1 februari 2019 kl. 18:45:46
Men var inte Divina Mulan i Sofia den Första eller var det nån annan ???

Det var Mikaela Tidermark, precis som i Disney Infinity!  ;)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2019 kl. 18:48:26
Det var Mikaela Tidermark, precis som i Disney Infinity!  ;)
Okej. Jag såg just klippet med henne i serien på Youtube och det lät som henne :)