Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

kommer det blir artister som kanske provar röstdubbning till tecknade filmer som t ex att anis don demina gör rösten till hyena i lejonkungen.

MOA

Citat från: clara liljeberg skrivet 10 februari 2021 kl. 11:52:49
kommer det blir artister som kanske provar röstdubbning till tecknade filmer som t ex att anis don demina gör rösten till hyena i lejonkungen.
Får se

TonyTonka

I kväll tyckte jag det var rätt låtar som gick vidare. Den enda låten jag inte riktigt gillade var Frida Greens låt, men den var inte dålig.

Jag tycker att det är kul att Eva Rydberg och Ewa Roos fick en andra chans, även om jag tyvärr misstänker att de kommer åka ut med huvudet före därifrån, dels för att jag älskar Eva Rydberg, och dels för att det är kul att Sverige låter roliga akter med kvinnor gå vidare också, och inte bara män*

Sedan gillade jag både Patrik Jean och Sami feat. Wahl, så det var lite tråkigt att de åkte ut, tycker jag.

Dotters låt gillade jag inte riktigt lika mycket som förra året, och defenitivt inte lika mycket som 2018 års låt Cry. Tyvärr tycker jag nog att det är hennes sämsta låt i tävlingen, mest på grund av melodin som av okänd anledning påminner mig om låtar jag inte gillade när jag var liten, trots att den låten inte alls låter som de låtarna jag inte gillade när jag var liten. Dotter är dock awesome som alltid.

*Ja, jag är medveten om att det handlar om musik och inte kön, men det är ändå bra med jämställdhet. Och alla som inte tycker att vi ska ha ett jämställt samhälle kan gå och lägga sig.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Jag gillade Dotter, Frida, Julia och Patrik mest. Hoppades att Patrik skulle gå till final för Anton lät lite tråkigare än förra gången men annars är jag nöjd

Wahl och Sami var också bra, älskar hiphop

Eva & Ewa hade sämsta låten, tror inte heller dom går till final

MOA

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 13 februari 2021 kl. 21:37:29
Eva & Ewa hade sämsta låten, tror inte heller dom går till final
Lät som en 60-Tals låt

Daniel Hofverberg

Jag tycker det var ett svagt startfält ikväll, då det egentligen bara var en enda riktigt bra låt - bara en enda som skulle ha en chans i Eurovision Song Contest, vilket givetvis är Dotter. Så rättvist och väntat att hon gick direkt till final, även om jag i och för sig tycker att "Little Tot" inte var riktigt lika bra som "Bulletproof" - men den låten vann ju på fler genomlyssningar och blev bättre och bättre när man hört den fler gånger, så inte alls otroligt att det kan gälla även den här.

Anton Ewald var helt okej - inte det minsta originell, men trots allt en hyfsad låt. Av reprisen i slutet, då Anton kom av sig fullständigt, märkte man ju dock att hans sånginsats var begränsad och att körsångaren Lars Säfsund (som ju för övrigt varit med i många dubbningar) stod för merparten av sånginsatsen i låten...

Annars tyckte jag om Frida Green, som visserligen inte var det minsta originell, men ändå en fin låt och bra sångröst. Jag är tacksam att hon trots allt gick till Andra Chansen, vilket jag inte hade väntat mig (för jag förstod hela tiden att hon tyvärr aldrig skulle ha en chans att gå direkt till final - hon är alldeles för okänd för det).

Men hur i all sin dar kunde egentligen folket rösta Eva Rydberg och Ewa Roos vidare till Andra Chansen...?! En riktigt dålig låt på alla sätt och vis, och även om den i och för sig hade varit hyfsad i revysammanhang eller liknande så hör den inte hemma minsta lilla i Melodifestivalen... :( Jag kände mig stensäker på att den låten skulle komma sist, vilket den också hade förtjänat. Missförstå mig inte nu - Eva och Ewa är absolut duktiga och rutinerade artister och skådespelare, men låten var inte alls bra och framförallt så fruktansvärt malplacerad i sådana här sammanhang.

Wahl ft. Sami tycker jag faktiskt var helt okej, vilket inte vill säga lite då jag hatar hip-hop utöver allt på jorden (nästan). Men den låten var i alla fall lite rolig och underhållande, och bättre än Eva & Ewa...

Patrik Jean var hyfsad, men inte alltför märkvärdig. Han hade helt klart förtjänat att gå till Andra Chansen istället för Eva och Ewa, och jag var helt säker på att han skulle göra det; men tyvärr hade jag fel...

Julia Alfrida hade en hyfsad låt - inte det minsta originell och tyvärr tämligen lättförglömlig, men hon hade definitivt förtjänat bättre än att komma allra sist...


Jag tycker tyvärr inte programledarna var alltför bra ikväll. Framförallt tycker jag inte alls om introduktionsinslagen till varje låt, där Oscar och Anis pratade med respektive artist. Det kändes bara oseriöst, tramsigt och flamsigt... :(

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2021 kl. 03:02:54
Jag tycker det var ett svagt startfält ikväll, då det egentligen bara var en enda riktigt bra låt - bara en enda som skulle ha en chans i Eurovision Song Contest, vilket givetvis är Dotter. Så rättvist och väntat att hon gick direkt till final, även om jag i och för sig tycker att "Little Tot" inte var riktigt lika bra som "Bulletproof" - men den låten vann ju på fler genomlyssningar och blev bättre och bättre när man hört den fler gånger, så inte alls otroligt att det kan gälla även den här.

Anton Ewald var helt okej - inte det minsta originell, men trots allt en hyfsad låt. Av reprisen i slutet, då Anton kom av sig fullständigt, märkte man ju dock att hans sånginsats var begränsad och att körsångaren Lars Säfsund (som ju för övrigt varit med i många dubbningar) stod för merparten av sånginsatsen i låten...

Annars tyckte jag om Frida Green, som visserligen inte var det minsta originell, men ändå en fin låt och bra sångröst. Jag är tacksam att hon trots allt gick till Andra Chansen, vilket jag inte hade väntat mig (för jag förstod hela tiden att hon tyvärr aldrig skulle ha en chans att gå direkt till final - hon är alldeles för okänd för det).

Men hur i all sin dar kunde egentligen folket rösta Eva Rydberg och Ewa Roos vidare till Andra Chansen...?! En riktigt dålig låt på alla sätt och vis, och även om den i och för sig hade varit hyfsad i revysammanhang eller liknande så hör den inte hemma minsta lilla i Melodifestivalen... :( Jag kände mig stensäker på att den låten skulle komma sist, vilket den också hade förtjänat. Missförstå mig inte nu - Eva och Ewa är absolut duktiga och rutinerade artister och skådespelare, men låten var inte alls bra och framförallt så fruktansvärt malplacerad i sådana här sammanhang.

Wahl ft. Sami tycker jag faktiskt var helt okej, vilket inte vill säga lite då jag hatar hip-hop utöver allt på jorden (nästan). Men den låten var i alla fall lite rolig och underhållande, och bättre än Eva & Ewa...

Patrik Jean var hyfsad, men inte alltför märkvärdig. Han hade helt klart förtjänat att gå till Andra Chansen istället för Eva och Ewa, och jag var helt säker på att han skulle göra det; men tyvärr hade jag fel...

Julia Alfrida hade en hyfsad låt - inte det minsta originell och tyvärr tämligen lättförglömlig, men hon hade definitivt förtjänat bättre än att komma allra sist...


Jag tycker tyvärr inte programledarna var alltför bra ikväll. Framförallt tycker jag inte alls om introduktionsinslagen till varje låt, där Oscar och Anis pratade med respektive artist. Det kändes bara oseriöst, tramsigt och flamsigt... :(

Vad väljer du, maraton med Olli Markenros som Nalle Puh eller lyssna på hiphop fem timmar i sträck?  ;)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 14 februari 2021 kl. 03:29:03
Vad väljer du, maraton med Olli Markenros som Nalle Puh eller lyssna på hiphop fem timmar i sträck?  ;)
Definitivt maraton med Olli Markenros - då lär man i alla fall fortfarande vara vid sina sinnens fulla bruk efteråt; till skillnad från det andra alternativet... ;)

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 14 februari 2021 kl. 03:29:03
Vad väljer du, maraton med Olli Markenros som Nalle Puh eller lyssna på hiphop fem timmar i sträck?  ;)
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2021 kl. 04:11:40
Definitivt maraton med Olli Markenros - då lär man i alla fall fortfarande vara vid sina sinnens fulla bruk efteråt; till skillnad från det andra alternativet... ;)

Jag personligen är inte särskilt förtjust i hårdrock allmänhet...

Så om man ska välja mellan att lyssna på hårdrock 48 timmar i sträck och att välja maraton med Inga Tidblad som Pinocchio, Marie Isedal & Gunnel Fred som Nasse, Karin Miller som Kängu, Olli Markenros & Jan Jönsson som Nalle Puh, Roger Storm som Shere Khan, Måsart, Uggla & Albert, Christel Körner som Ursula, 3/4 av rollinsatserna i 1996-års andra omdubbning av Dumbo, Gunilla Åkesson som Gudmodern, Ulf Källvik som Hertigen, Gustav Levin som Kapten Krok & Pumbaa, Adam Portnoff som Peter Pan, Alice Sjöberg Brise som Lena, Mikaela Tidermark som Jasmine, Elin Bemark som Tiana, Jonas Bane som Flynn Rider & Hiro Hamada, Daniel Goldmann som Kanin, Tommy Nilsson som Tiger (ur "Resan Till Amerika"), Erik Ahrnbom som Ankan Ferdinand, Michael Blomqvist som Maurice (ur "Djungelgänget"), alla röster i Asterix Gallernas Hjälte, alla röster i Asterix i Amerika, Thomas Engelbrektson som Fred Flinta, Mikael Roupé som Barney, alla röster i Sun Studios version av Teenage Mutant Ninja Turtles, alla röster i Sun Studios version av Unge Robin Hood, ect.

Så väljer jag definitivt maraton med samtliga dessa nämnda personer!  ;) (för till skillnad från "48 timmars hårdrock i sträck" så lär man i vilket fall som helst fortfarande vara vid sina sinnens fulla bruk i efterhand)

MOA

När Anton Ewald senast medverkade var de fortfarande bra musik i Mello

TonyTonka

I kväll tycker jag att Tusse var överlägset bäst, både låt och röst.

Sedan gillade jag också Alvaro Estrella, Elisa och Emil Assargård.

Charlotte och Klara Hammarström var helt okej, men inga favoriter.

Mustasch hade också en helt okej, men jag är inget stort fan av hårdrock.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

#506
Jag tyckte Elisa Lindström, Tusse, Klara och Emil var bäst. Elisa och Emil borde sjunga i nån framtida Disneyfilm tycker jag

Charlotte var helt okej

Alvaro och Mustasch var sämst enligt mig. Jag älskar hårdrock men denna var kass. Sen har man ju tappat förtroendet på gruppen efter det som Ralf gjorde

Adam

#507
Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 februari 2021 kl. 21:51:10
Jag tyckte Elisa Lindström, Tusse, Klara och Emil var bäst. Elisa och Emil borde sjunga i nån framtida Disneyfilm tycker jag

Charlotte var helt okej

Alvaro och Mustasch var sämst enligt mig. Jag älskar hårdrock men denna var kass
Citat från: TonyTonka skrivet 20 februari 2021 kl. 21:26:32
I kväll tycker jag att Tusse var överlägset bäst, både låt och röst.

Sedan gillade jag också Alvaro Estrella, Elisa och Emil Assargård.

Charlotte och Klara Hammarström var helt okej, men inga favoriter.

Mustasch hade också en helt okej, men jag är inget stort fan av hårdrock.

Som stort hårdrocksfan själv så måste jag för första gången erkänna att jag var ganska besviken på Mustasch bidrag i den här deltävlingen, så jag håller absolut med dig, Erik.
Jag älskar och beundrar annars bandet och Ralf Gyllenhammar med all mitt hjärta, men jag tyckte ärligt talat att deras låt för kvällen var lite av ett letdown, förväntade mig lite mer. 😕

...men om jag får vara extra personlig så måste jag ju säga att Leif & Billy var kvällens största höjdpunkt, enligt mig stal de hela "showen" 😅.

Nu ligger annars mitt hopp på Lillasyster i Andra chansen. Är kanske inte fullt säker på att de tar sig till final, men roligt ska det bli för mig att höra dem igen, och jag får personligen bara hoppas på det bästa, helt enkelt.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Daniel Hofverberg

I kvällens deltävling tycker jag att Tusse var överlägset bäst - en väldigt bra och minnesvärd låt, med bra text och som trots allt upplevs hyfsat nyskapande; plus att Tusse sjunger väldigt bra. Så mycket välförtjänt och väntat att han gick direkt till final. :)

Näst bäst tycker jag om Klara Hammarström, som sjunger bra och hade en fin låt men som lät en aning för lik andra låtar. Jag förstod hela tiden att hon inte skulle ha en chans att gå direkt till final, så jag är tacksam över att hon åtminstone kom till Andra Chansen - det hade jag faktiskt inte väntat mig.

Charlotte Perelli sjunger ju alltid bra och är proffsig, men jag blev inte alltför imponerad av hennes låt ikväll - den lät på pricken som alla hennes andra låtar genom åren, och inte det minsta originell. Förvisso långt ifrån dåligt, men ärligt talat heller inte alltför bra; utan inte mer än hyfsat. Hon hade inte förtjänat att gå direkt till final, men folket röstar nog (överlag) tyvärr mer på artisterna än på låtarna...

Alvaro Estrella tycker jag var ganska bra - jag uppskattar musiken och scenspråket, och han sjunger absolut bra; men texten var däremot under all kritik. Men tack vare den lyckade musiken och det läckra numret, så blev jag ändå ganska positivt inställd, trots att texten var bland det mest banala som världen någonsin skådat.

Emil Assergård tycker jag var högst medioker - han sjunger väl för all del ganska bra, men låten var verkligen inte mycket att hänga i julgranen, och efter ett par minuter ville jag bara att låten skulle ta slut.

Mustasch var klart sämst ikväll, och även fast jag i och för sig hatar hårdrock överlag så har jag ändå svårt att tro att den här låten kan upplevas som bra ens om man uppskattar genren. Jag tyckte i och för sig att det var helt okej i ungefär 30 sekunder, men sen var det roliga över och resten upplevdes bara som ett enda stort oljud... Usch! :(

Elisa Lindström var helt okej, och fastän jag verkligen inte tycker om dansband så tyckte jag ändå hon hade en ganska fin låt - tyvärr inte det minsta originell, och man har hört det mesta förut, men ändå en ganska fin låt och hon sjunger väldigt bra. Hon hade väl förvisso inte haft någon chans i Eurovision Song Contest, men hade absolut förtjänat bättre än att komma allra sist i deltävlingen. Nog borde hon åtminstone ha fått gå vidare genom "första gallringen", och inte hamnat bland de två som åkte ut direkt. Hennes låt var i alla fall bättre än Arvingarnas häromveckan, som trots allt (av någon outgrundlig anledning) gick direkt till final...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2021 kl. 02:18:02
Mustasch var klart sämst ikväll, och även fast jag i och för sig hatar hårdrock överlag så har jag ändå svårt att tro att den här låten kan upplevas som bra ens om man uppskattar genren. Jag tyckte i och för sig att det var helt okej i ungefär 30 sekunder, men sen var det roliga över och resten upplevdes bara som ett enda stort oljud... Usch! :(
Du skulle väl hoppa över hårdrock om du fick chansen?