Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 juni 2019 kl. 15:47:20
Vad tycker ni om dessa spelfilmer från Disney:

Mitt liv som popstjärna
Snow Dogs
The Three lives of Thomasina (1964)
Herbie-filmerna
Föräldrafällan
The Straight Story
Chihuahuan från Beverly Hills-filmerna
Tron
Det svarta hålet
Cool Runnings
Gröna ögon från rymden

Jag har bara sett Mitt liv som popstjärna, Snow Dogs, Thomasina och Chihuahuan från Beverly Hills och jag gillar dom :) (bland Herbie-filmerna har jag bara sett Herbie - Fulltankad)

Resten av dessa har jag inte sett än

Snow Dogs, har jag sett, den är hyfsat kul. Gillar ni En prinsessas dagbok ?

Elios

Hmm. Var inte den gamla Dr Dolittle också producerad av Disney eller så.

Sedan finns ju med de gamla versionerna av The Shaggy Dog, Föräldrafällan etc.

Vilka av dom har ni sätt?^^

gstone

I USA kommer nya Lejonkungen ha lejsaker pa McDonald's.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan


gstone

Citat från: moviefan skrivet 11 juni 2019 kl. 12:17:51
Hur vet du det ?

Jag säg en video av någon som visade en amerikansk Happy Meal kartong och på under sidan stog det att nästa leksaker var Lejonkungen.

Det står attltid vad nästa leksaker är i botten. På kartongerna i USA.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TrondM

De norske stemmene til The Lion King er publisert her

Mufasa – Nils Ole Oftebro
Simba – Espen Grjotheim
Rafiki – Raymond Sereba
Scar – Håvard Bakke
Young Simba – Oskar Fjeldstad Bergheim
Young Nala – Hedda Grjotheim
Nala – Heidi Ruud Ellingsen
Zazu – Christoffer Staib
Timon – Anders Bye
Pumbaa – Nils Jorgen Kaalstad
Sarabi – Liv Bernhoft Osa
Azizi – Benjamin Helstad
Kamari – Jeppe Beck Laursen
Shenzi – Silje Nymoen

Elios

Vad kul att några av dem återvänder. Johan Schlinker måste ju återvända i dubbningssammanhang för första gången på över 20 år.

Kul att Dj:n Anis Don Demina gör sin första dubbningsroll. Undrar om det är någon utav hyenorna.

Samma lite med Timon och Pumbaa. Vem spelar ven?^^  :P

Elios


Eriksson

Ska vi verkligen benämna nya Lejonkungen som en spelfilm? Som jag förstår det är den 100 % datoranimerad. Och man kan ju undra varför. Är inte det betydligt dyrare än att filma riktiga landskap?
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Disneyfantasten

Citat från: Eriksson skrivet 27 juni 2019 kl. 21:32:50
Ska vi verkligen benämna nya Lejonkungen som en spelfilm? Som jag förstår det är den 100 % datoranimerad. Och man kan ju undra varför. Är inte det betydligt dyrare än att filma riktiga landskap?

Det är bara djuren som är datoranimerade för att se verklighetstrogna ut! Miljöerna är riktiga...

Eriksson

Är du helt säker på det? Jag trodde att det var likadant som med nya Djungelboken.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Disneyfantasten

Citat från: Eriksson skrivet 28 juni 2019 kl. 23:26:49
Är du helt säker på det? Jag trodde att det var likadant som med nya Djungelboken.

Även där är det bara djuren som är datoranimerade, medan miljöerna och människorna är verkliga!  ;)

Förresten så stör jag mig fortfarande på hur Disney kunde komma på idén att använda arterna Grottbjörn, Gigantopithecus och Titanoboa till den här filmen, de tre arterna har ju varit utdöda i tusentals år...

TrondM

Regissøren Jon Favreau hevder at alt er CGI-animert.

https://ew.com/movies/2019/04/25/the-lion-king-cover-story/

CitatAnimators have used keyframe CGI and the recorded dialogue of actors to create a rough master animation of today's scene, in which Mufasa (James Earl Jones, reprising his 1994 role) teaches young Simba (JD McCrary) about the bounds of the kingdom he'll one day inherit. While each "take" of the animated lions' performance is the same, the VR technology has afforded Favreau the freedom to shoot the scene from any nook, cranny, or even mid-air vista view of Pride Rock. Every set piece, from shadowy elephant graveyards to lush romantic waterfalls, can be as freely explored as any open-world 3-D video game, allowing Favreau, his director of photography Caleb Deschanel, and the crew to scout locations together in real time in virtual reality.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juni 2019 kl. 23:40:43
Även där är det bara djuren som är datoranimerade, medan miljöerna och människorna är verkliga!  ;)

Människorna (eller människan, för det är nästan bara Mowgli) är verkliga, ja.

Miljöerna i [nya] Djungelboken är inte verkliga, utan skapade i datorer. De byggde bara upp små "fläckar" av kulissmiljö i studion, t.ex. grästuvor, trädgrenar, lerig jord, vatten etc. som Mowgli kunde röra sig på. Jag tror aldrig att de någonsin var ute i den riktiga naturen och filmade, annat än möjligen som referens.

gstone

Jag tycker att Bette Middler,
Judi Dench eller Queen Latifah borde spela Ursula.

Christer Lindarw skulle passa som svensk röst till Ursula i den nya filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.