Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dåliga Disneylåtar

Startat av MOA, 3 december 2021 kl. 21:00:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Finns det låtar i Disneyfilmer som ni tycker är fruktansvärda,meningslösa,onödiga eller irriterande?
Alla Disneylåtar är int bra även om många är odödliga mästerverk.Alla Disneyfilmer har säkert en låt som är mindre bra än dom andra.

Disneyfantasten

Egentligen är detta ett riktigt tråkigt och riktigt onödigt ämne, men det går att diskutera utan personangrepp...

En låt som jag definitivt tycker är fruktansvärt vrålusel är "Morgonrapport" i 2003-års Specialutgåva av Lejonkungen, jag tror inte att det finns en enda människa i hela världen som tycker om den låten...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2021 kl. 21:33:16
Egentligen är detta ett riktigt tråkigt och riktigt onödigt ämne, men det går att diskutera utan personangrepp...

En låt som jag definitivt tycker är fruktansvärt vrålusel är "Morgonrapport" i 2003-års Specialutgåva av Lejonkungen, jag tror inte att det finns en enda människa i hela världen som tycker om den låten...
Jag antar att man bara klistrade in den för att verkligen kunna säga att det är en specialutgåva.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 december 2021 kl. 21:34:34
Jag antar att man bara klistrade in den för att verkligen kunna säga att det är en specialutgåva.
Så den finns int med i originalet?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  3 december 2021 kl. 22:41:20
Så den finns int med i originalet?
Den dök upp på specialutgåvan från 2003 men försvann sedan från senare releaser.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 december 2021 kl. 22:51:48
Den dök upp på specialutgåvan från 2003 men försvann sedan från senare releaser.
Beror nog på att den var så dålig.Bra att den int va med i originalet,särskilt för att alla låtar i Lejonkungen e odödliga mästerverk.

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 december 2021 kl. 21:33:16
Egentligen är detta ett riktigt tråkigt och riktigt onödigt ämne, men det går att diskutera utan personangrepp...

En låt som jag definitivt tycker är fruktansvärt vrålusel är "Morgonrapport" i 2003-års Specialutgåva av Lejonkungen, jag tror inte att det finns en enda människa i hela världen som tycker om den låten...

Filmversionen ja, den passar inte in i scenen.

Låten kommer dock ursprungligen från musikalen och i det sammanhanget är den helt ok.

MOA

Micke & Molle 2 har en av dom mest cringiga låtar i nån Disney film
Nämligen Good Doggy

E

Citat från: MOA skrivet  7 december 2021 kl. 21:34:34
Micke & Molle 2 har en av dom mest cringiga låtar i nån Disney film
Nämligen Good Doggy
Håller med. Har förträngt den låten sen jag först hörde den

Fred

"Lesson number one" från Mulan 2 är väldigt tjatig och jobbig. Tyckte hela den filmen var kass även om den kanske inte är jättedålig om man jämför med andra disneyuppföljare.

MOA

#10
Citat från: Fred skrivet 11 december 2021 kl. 19:45:13
"Lesson number one" från Mulan 2 är väldigt tjatig och jobbig. Tyckte hela den filmen var kass även om den kanske inte är jättedålig om man jämför med andra disneyuppföljare.
Ja den har jag också hört var dålig
Den var int så dålig från början men när dom började sjunga samtidigt blev de för mycket

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  7 december 2021 kl. 21:34:34Micke & Molle 2 har en av dom mest cringiga låtar i nån Disney film
Nämligen Good Doggy

Förlåt att jag svarar så sent...

Jag håller med om att sången inte är särskilt bra.

Jag kom förresten på några till sådana som är dåliga;

Sångerna i Pocahontas 2 Resan Till En Annan Värld (utom "Men var finns min väg någonstans")

Sångerna i Ringaren i Notre Dame 2 (utom "Just i'm gonna love you)

Sångerna i Lilla Kycklingen (utom "Don't Go Breaking My Heart", skriven av Elton John, men den har de INTE gjort själva)

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 januari 2023 kl. 21:29:06Förlåt att jag svarar så sent...

Jag håller med om att sången inte är särskilt bra.

Jag kom förresten på några till sådana som är dåliga;

Sångerna i Pocahontas 2 Resan Till En Annan Värld (utom "Men var finns min väg någonstans")

Sångerna i Ringaren i Notre Dame 2 (utom "Just i'm gonna love you)

Sångerna i Lilla Kycklingen (utom "Don't Go Breaking My Heart", skriven av Elton John, men den har de INTE gjort själva)
fast alla låtarna i "Lilla Kycklingen" är ju inte "originella" utan är en samling kända pop låtar.

Andra gången Disney licenserade musik efter "Lilo & Stitch" ( med Elvis ).

och sen är det två av dom som är fantastiska, "Ain't No Mountain High Enough" ( visserligen Diana Ross version, men ändå ) och kyckligen sjunger "We Are The Champions"

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  7 december 2021 kl. 21:34:34Micke & Molle 2 har en av dom mest cringiga låtar i nån Disney film
Nämligen Good Doggy

En positiv grej är iallafall att den fantastiska Lizette Pålsson fick sjunga låten på svenska, med ett bra resultat.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 januari 2023 kl. 11:22:42En positiv grej är iallafall att den fantastiska Lizette Pålsson fick sjunga låten på svenska, med ett bra resultat.
Reba McEntire gör de lika bra på engelska