Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Jane och Draken

Startat av Cadpig, 12 augusti 2015 kl. 20:48:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig

Förtäfflig serie med en förträffligt mysig svensk dubb. Den borde definitivt upp på credits!

Jag har satt ihop en rollista men den är inte komplett och jag är inte hundra på att jag passat ihop rätt skådisar med rätt karaktärer, jag behöver hjälp.


Jane - Norea Sjöqvist
Draken - Anders Öjebo
Günter - Nick Atkinson
Smedis - Leo Hallerstam
Räfsan - Oliver Åberg (?)
Peppar - Ester Sjögren (?)
Gyckel - Anton Raeder
Sir Theodore - Claes Ljungmark
Sir Ivan - Per Sandborg
Köpmannen Magnus - Hasse Johnsson
Kungen - (?)
Drottningen -(?)
Prinsessan -(?)
Prins Cuthbert -(?)
Janes Mamma - (?)
Janes pappa -(?)



Här är resterande skådespelare som listas under eftertexten:
Felix Dryselius
Alicia Åberg
Anders Byström
Julia Dufvenius
Åsa Karlin




Avsnitt finns på SVT Play.


Alexander

Jag tror det är Anders Byström som spelar kungen.

Cadpig

Ok, tack. Vad tycker du om serien i övrigt?

Alexander

Jag tycker serien är väldigt underhållande att se på och Drakens kommentarer kan vara väldigt sköna och roliga ibland.

Cadpig

Hela serien är skön. Den har ett sådant lugnt tempo och miljöerna känns både trovärdiga och hemtrevliga och persongalleriet må vara tunt (det bor liksom ett dussin pers på slottet) men det bidrar till den lugna avslappnade atmosfären.
Jättesynd att det bara finns 26 episoder av serien när det görs hundratals till skräp som t.ex Adventure Time och Svampbob Fyrkant... Uuuughhhh.

Elias Prenbo

Citat från: Alexander skrivet 19 augusti 2015 kl. 18:48:24
Jag tycker serien är väldigt underhållande att se på och Drakens kommentarer kan vara väldigt sköna och roliga ibland.


Jag tycker också bra om den serien, förövrigt en mycket bra dubbning.

Cadpig

Dubben är närmast oklanderlig. Sorgligt underskattad serie. Fast SVTB har ju kört den mer eller mindre non-stop i åratal, så den borde ju ha hunnit få sig en fan-skara.

Elios

Var inte jätte förtjust i denna. Såg ju inte så mycket men jag kan ju ändå erkänna den var rätt så underhållande ibland när man tittade förbi och såg det på TV. 

Disneyfantasten

Nu var det flera år sedan serien visades, jag tycker att serien var bra.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2023 kl. 17:12:57Nu var det flera år sedan serien visades, jag tycker att serien var bra.
Fanns på Barnkanalen när jag var barn
De e över 10 år sen nu

Elios

Citat från: MOA skrivet 16 februari 2023 kl. 17:59:42Fanns på Barnkanalen när jag var barn
De e över 10 år sen nu
Tänk vad tiden går fort alltså. 

Marcusen

Citat från: MOA skrivet 16 februari 2023 kl. 17:59:42Fanns på Barnkanalen när jag var barn
De e över 10 år sen nu
Har inte visats i Sverige sedan 2017 när jag först tog reda på det kändes det som att det var ganska nyligen men 2017 är fem år sedan :o

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 16 februari 2023 kl. 18:32:33Har inte visats i Sverige sedan 2017 när jag först tog reda på det kändes det som att det var ganska nyligen men 2017 är fem år sedan :o

Snarare 6 år sedan.

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2023 kl. 18:44:42Snarare 6 år sedan.
Ja men vi är i början av det här året fortfarande så det har inte gått sex år sedan den slutade sändes