Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Fat Albert

Startat av MOA, 21 januari 2021 kl. 21:23:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Har Fat Albert dubbats till svenska?

gstone

Han var för svart för svensk tv  :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Syftar du på långfilmen från 2004, eller på den tecknade TV-serien Fat Albert and the Cosby Kids av Filmation från 1972 - 1985?

Långfilmen har inte dubbats till svenska. Den verkar såvitt jag kan se inte ens ha släppts på DVD eller VHS i Sverige, men har däremot sänts på TV3 några gånger (i textad originalversion).

Den tecknade TV-serien känner jag inte till har sänts i svensk TV överhuvudtaget - vare sig med eller utan svensk dubbning - men jag kan inte helt utesluta möjligheten att det kan finnas någon VHS-utgåva som jag inte känner till; eller någon TV-sändning som jag inte känner till...

gstone

Animerad serier med huvudsakligen svarta karaktär har inte så stor marknad i Sverige !



Se bara på Proud Family och Satic Shock-
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2021 kl. 21:46:16
Syftar du på långfilmen från 2004, eller på den tecknade TV-serien Fat Albert and the Cosby Kids av Filmation från 1972 - 1985?

Långfilmen har inte dubbats till svenska. Den verkar såvitt jag kan se inte ens ha släppts på DVD eller VHS i Sverige, men har däremot sänts på TV3 några gånger (i textad originalversion).

Den tecknade TV-serien känner jag inte till har sänts i svensk TV överhuvudtaget - vare sig med eller utan svensk dubbning - men jag kan inte helt utesluta möjligheten att det kan finnas någon VHS-utgåva som jag inte känner till; eller någon TV-sändning som jag inte känner till...
Det var den tecknade

Erika

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2021 kl. 21:48:36
Animerad serier med huvudsakligen svarta karaktär har inte så stor marknad i Sverige !

Se bara på Proud Family och Satic Shock-

Att Static Shock inte har visats här beror nog snarare på andra faktorer...

gstone

Citat från: Erika skrivet 22 januari 2021 kl. 15:54:34
Att Static Shock inte har visats här beror nog snarare på andra faktorer...

Tror du  ??? :o
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 22 januari 2021 kl. 16:09:31
Tror du  ??? :o

Ja, det är ju en superhjälteserie med bl. a. action och spänning - inte okej (enligt somliga). Visserligen visades någon enstaka på svensk tv under tidigt 2000-talet, men rent generellt var de ganska ovanliga. Jag tycker dock att det är trist att Static Shock aldrig dök upp här.   

MOA

Citat från: Erika skrivet 22 januari 2021 kl. 16:16:47
Ja, det är ju en superhjälteserie med bl. a. action och spänning - inte okej (enligt somliga). Visserligen visades någon enstaka på svensk tv under tidigt 2000-talet, men rent generellt var de ganska ovanliga. Jag tycker dock att det är trist att Static Shock aldrig dök upp här.   
de innehöll rasism