Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Jonny Quest (90-tals serien)

Startat av Igthorn, 27 maj 2010 kl. 12:31:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: ddubbning skrivet  9 september 2011 kl. 17:47:47
Jag minns också att serien visades på Cartoon Network, och har ett svagt minne av att jag kan ha sett den dubbad där, så det måste ju vara visningen ca 2003 som Erika beskriver.

Dock finns det väl flera versioner av Jonny Quest? En äldre version och (minst?) en nyare version  ? Jag tror att det var den äldre versionen jag har sett på Cartoon Network.

Stämmer bra. Både 60- och 80-talsversionen har också visats på Cartoon Network. De visades till och med i svenskdubbad version, men tyvärr kommer jag inte ihåg några röster. :(

ddubbning

Citat från: Erika skrivet  9 september 2011 kl. 19:17:21
Stämmer bra. Både 60- och 80-talsversionen har också visats på Cartoon Network. De visades till och med i svenskdubbad version, men tyvärr kommer jag inte ihåg några röster. :(

Aha, tack för upplysningen, då måste det vara dessa versioner jag såg, tyvärr minns inte heller jag vilka som medverkade :(   När kom The Real Adventures of Jonny Quest ?

Daniel Hofverberg

The Real Adventures of Jonny Quest producerades 1996 - 1997, och gick på TV4 i Sverige nästan samtidigt som serien visades i USA.

Jag minns också att Cartoon Network visat originalserien Jonny Quest från 1964 under kanalens barndom, men jag kan inte minnas någon dubbning utan trodde att den visats i originalversion. Den andra serien från 1986 har jag inget som helst minne av.

Citat från: Erika skrivet  9 september 2011 kl. 16:52:30
Vad jag kommer ihåg så visades alla 52 avsnitt på Cartoon Network.   
Intressant; det måste i så fall ha inneburit att Eurotroll dubbat betydligt fler avsnitt än vad TV4 visade. Egendomligt, då det borde ha varit TV4 som beställt dubbningen - trots allt så brukade ju Cartoon Network nästan aldrig anlita Eurotroll, utan höll sig under den här tidsperioden oftast till Sun Studio i Köpenhamn.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 september 2011 kl. 00:50:51
The Real Adventures of Jonny Quest producerades 1996 - 1997, och gick på TV4 i Sverige nästan samtidigt som serien visades i USA.

Jag minns också att Cartoon Network visat originalserien Jonny Quest från 1964 under kanalens barndom, men jag kan inte minnas någon dubbning utan trodde att den visats i originalversion. Den andra serien från 1986 har jag inget som helst minne av.


Jag vet bara att jag tycker mig ha sett en dubbad version av Jonny Quest på Cartoon Network, och det torde ha varit just i kanalens barndom. Och det känns som att det kan ha varit 60-talsversionen jag såg, de minnen jag har av animationstilen pekar åt det hållet.Men det kan förstås vara 80-talsversionen jag såg (fast då kanske det där med kanalens barndom inte riktigt stämmer ?) , för enligt Erika var ju båda versionerna dubbade.

Så då var det nog trots allt inte visningen 2003 som jag såg.

ShootingShark

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 september 2011 kl. 12:25:51
På VHS-omslagen skyltade dem med att serien också visats på Cartoon Network, men personligen har jag inget minne av det så jag vet inte om det stämmer och i så fall vilken (eventuell) dubbning de använde. På 1990-talet var det ju inte alls allt på Cartoon Network som dubbades heller, så det är ju inte alls otänkbart att de bara visade serien i otextad originalversion.

Jag har ändå för mig att det var på Cartoon Network jag såg det, kanal 4 har jag inget minne alls av. Men det var den svenska dubbningen med Linus Wahlgren och Tommy Nilsson.

gstone

Citat från: Erika skrivet 27 maj 2010 kl. 13:58:53
Dessa kommer jag ihåg:

Linus Wahlgren - Jonny Quest
Tommy Nilsson - Dr. Benton Quest
Dick Eriksson - Hadji
Joakim Jennefors - Race Bannon
Annika Rynger - Jessie Bannon
Andreas Nilsson - Jeremiah Surd och Ezekiel Rage
Annelie Berg - Julia (tror jag att Surds kvinnliga assistent hette)

Övriga röster: Stephan Karlsén, Hans Wahlgren, Pernilla Wahlgren, Niclas Wahlgren, Peter Sjöquist, Malin Berghagen, Hasse Jonsson, Charlotte Ardai-Jennefors, Gunnar Ernblad och säkert fler som jag har glömt. 

Jag önskar att Cartoon Network eller TV4 (som också visade den ett tag under 90-talet) kunde visa tv-serien i repris, men det är väl bara att glömma. :(

Förstår inte varför nåfgon skulle vilja se The Real Adventures of Jonny Quest dubbade !?? när originalet har (i säsong ett) , George Segal som Dr. Quest och Robert "T-100" Patrick som Race och i andra sången spelades Dr. Quest av Q SJÄLV FRÅN STAR TREK John de Lancie !!!

Även Robert Foxworth är med i säsong två, han var den första som var erbjuden rollen som J. R. Ewing i Dallas !!

Så ser jag hellre originalitet ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Förstår inte varför någon skulle vilja se The Real Adventures of Jonny Quest dubbade !?? när originalet har (i säsong ett) , George Segal som Dr. Quest och Robert "T-100" Patrick som Race och i andra sången spelades Dr. Quest av Q SJÄLV FRÅN STAR TREK John de Lancie !!!

Även Robert Foxworth är med i säsong två, han var den första som var erbjuden rollen som J. R. Ewing i Dallas !!

Så ser jag hellre originalitet

Knotigt att någon vill se den dubbade med röster av George Segal,John de Lancie, Robert Foxworth och
Robert Patrick !! :o :o :o :o :o :o
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2020 kl. 15:30:37
Förstår inte varför nåfgon skulle vilja se The Real Adventures of Jonny Quest dubbade !?? när originalet har (i säsong ett) , George Segal som Dr. Quest och Robert "T-100" Patrick som Race och i andra sången spelades Dr. Quest av Q SJÄLV FRÅN STAR TREK John de Lancie !!!

Även Robert Foxworth är med i säsong två, han var den första som var erbjuden rollen som J. R. Ewing i Dallas !!

Så ser jag hellre originalitet ;D

Ingen aning vilka de där du just ropat upp är, så jag ser hellre den svenskdubbade versionen
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Erika

Nu när dessa två ämnen dök upp igen, så passade jag på att sammanfoga dem. :)