Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Sport Billy (1979)

Startat av gorehound, 10 februari 2013 kl. 21:47:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

Jag lovar att detta blir den sista tråden för kvällen, det är snart dags att krypa till kojs för min del. För skojs skull laddade jag upp ett avsnitt från serien "Sport Billy" (även denna från en gammal Wendros-kassett). Rösterna är ganska basic den här gången och även jag känner igen de flesta.


http://www.youtube.com/watch?v=e-2uCmDAEw4

Sport Billy - Staffan Hallerstam
Lilly - Beatrice Järås
Willy - ?
TV-Skärm-saken -  Sture Ström (?)
Vanda - Siw Malmkvist
Snipe - ?
Kung Arthur - ?
Merlin - ?

Jag undrar också vilka det är som framför låten vid 20:15 in i klippet.

Tack på förhand! Här har ni en liten Bonus också, gammal Esselte / TREFA reklam:

http://www.youtube.com/watch?v=1YoXak3w2t4

Daniel Hofverberg

Intressant, den här serien har jag aldrig ens hört talats om.

Det börjar bli sent, men jag har i alla fall tagit mig en snabbtitt på avsnittet. Tyvärr har jag dock inte kommit särskilt mycket längre än du i röstidentifieringen.

Sporticus (hette han så?), som Billy anropar från hemplaneten, tycker jag spontant låter som Olof Thunberg. Kvinnan vid hans sida (vars namn jag inte tror nämndes) låter lite bekant, men jag lyckas inte att placera in henne.

Den halvlevande datorliknande saken som Vanda rådfrågar är utan tvekan Sture Ström, även fast rösten är en smula förställd.

Kung Arthurs röst låter oerhört bekant. Jag är inte alls säker, men det slog mig nu att det kanske skulle kunna röra sig om Stephan Karlsén. Det börjar bli sent, så jag tänker kanske inte klart, men det var bara en plötslig ingivelse jag fick...

Hunden Willy och Sniper låter också bekanta, men de lyckas jag tyvärr inte att placera in just nu. Merlin verkade ha så väldigt få repliker (hade han mer än en replik?) att jag heller inte lyckats placera in honom.

Jag ska ta mig en närmare titt imorgon, och se om mitt minne klarnar lite. Annars kanske exempelvis Erika känner igen de jag gått bet på?

Erika

Jag är inte helt hundra, men jag tycker både Snipe och Merlin låter som Johannes Brost. Jag tror han gör även hunden Willys röst.

Jag tycker också att Sporticus röst påminner om Olof Thunberg. Kvinnans röst påminner lite om Siw Malmkvist.

Precis som Daniel skriver, så tillhör kung Arthurs röst Stephan Karlsén.

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet 11 februari 2013 kl. 05:16:36
Jag är inte helt hundra, men jag tycker både Snipe och Merlin låter som Johannes Brost. Jag tror han gör även hunden Willys röst.

Jag tycker också att Sporticus röst påminner om Olof Thunberg. Kvinnans röst påminner lite om Siw Malmkvist.

Precis som Daniel skriver, så tillhör kung Arthurs röst Stephan Karlsén.


Jag är ganska säker på att  Snipe's röst tillhör Mille Schmidt

Och jag är helt säker på att Sporticus är Olof Thunberg och kvinnans röst är en ganska känd skådespelerska, men jag kan inte sätta fingret på vem det är just nu.

Utöver detta hör jag Jonas Bergström som riddaren av det runda bordet
Och datorn som Sporticus frågar dubbas av Gunnar Ernblad.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.