Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Pokémon (anime)

Startat av Anders, 18 maj 2013 kl. 23:13:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Annelie Bhagavan  lätt helt oigenkännlig i Familjen Addams. Hon lät som hon var minst 70 år gamla och kom från Öst  Europa  !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 27 oktober 2019 kl. 22:59:28
Finns det bara fyra stycken

https://youtu.be/NLb7QffrgnI

Nej, om du läser kommentarerna till videon så förklarar dom att en del saknas. Alla delar av Pokérapen har dubbats till svenska.

Alexander

Citat från: gstone skrivet 27 oktober 2019 kl. 23:43:50
Annelie Bhagavan  lätt helt oigenkännlig i Familjen Addams. Hon lät som hon var minst 70 år gamla och kom från Öst  Europa  !

Då måste hon har gjort sin "ryska dialekt" röst. Hon brukar använda den till bl.a  kusliga roller.

Sabelöga

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 27 oktober 2019 kl. 22:59:28
Finns det bara fyra stycken

https://youtu.be/NLb7QffrgnI
Nej, det finns en femte också. Jag tror dock att den femte användes ganska sent typ i säsong 2, så den finns inte på Pokémon-TV  :(
Houba !

Henrik Karlsson

Varför finns inte säsong 2-5 på Pokémon TV det hoppar ju från säsong 1-6?

Gustav Jonsson

#125
Jag har för mig att det inte var alla avsnitt av säsong 2-5 som dubbats utan bara några det är nog därför de säsongerna inte finns på Pokémon TV.

Gustav Jonsson

Jag har för mig att det inte var alla avsnitt av säsong 2-5 som dubbats utan bara några det är nog därför de säsongerna inte finns på Pokémon TV.

Sabelöga

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 29 oktober 2019 kl. 15:03:47
Jag har för mig att det inte var alla avsnitt av säsong 2-5 som dubbats utan bara några det är nog därför de säsongerna inte finns på Pokémon TV.
En väldigt rimlig teori jag också ställer mej bakom.
Houba !

Alexander

#128
Citat från: Gustav Jonsson skrivet 29 oktober 2019 kl. 15:03:47
Jag har för mig att det inte var alla avsnitt av säsong 2-5 som dubbats utan bara några det är nog därför de säsongerna inte finns på Pokémon TV.

Hela säsong 2 finns på svenska, och jag har för mig antingen hela eller majoriteten av säsong 3 finns också.
Säsong 4 finns några avsnitt på svenska, har inte lyckats hitta hela säsongen på svenska dock. Säsong 5 hoppade man i princip över i Sverige, så bara de avsnitten med Ash och Larvitar, Sneasel och tävlandet i Johto ligan(Silvermästerskapet) med Master Quest introt som Pokémon själva klassar som säsong 6 finns på svenska.

Henrik Karlsson

Citat från: Alexander skrivet 29 oktober 2019 kl. 18:19:45Säsong 5 hoppade man i princip över i Sverige, så bara de avsnitten med Ash och Larvitar, Sneasel och tävlandet i Johto ligan(Silvermästerskapet) med Master Quest introt som Pokémon själva klassar som säsong 6 finns på svenska.

Nu förstår jag inte riktigt

Alexander

#130
Citat från: Henrik Karlsson skrivet 29 oktober 2019 kl. 19:25:56
Nu förstår jag inte riktigt

De avsnitten när:
Ash och de andra tar hem Larvitar till sin mamma
Hittar en Unown (som i avsnittet översättas som Okänd)
Träffar Sneasel för att hämta Ho-oh elden.
Tävlandet i Johto ligan.
Ash och Pikachu på kryssningen till Hoenn

Alla dessa avsnitt räknas som en del av säsong 6 av Pokémons egna listor. Även om de har säsong 5 introt "Master Quest."  :)

Övriga avsnitt med säsong 5 introt "Master Quest" har jag inte hittat något bevis på att de har dubbats till svenska

E

Citat från: Alexander skrivet 29 oktober 2019 kl. 19:36:53
De avsnitten när:
Ash och de andra tar hem Larvitar till sin mamma
Hittar en Unown (som i avsnittet översättas som Okänd)
Träffar Sneasel för att hämta Ho-oh elden.
Tävlandet i Johto ligan.
Ash och Pikachu på kryssningen till Hoenn

Alla dessa avsnitt räknas som en del av säsong 6 av Pokémons egna listor. Även om de har säsong 5 introt "Master Quest."  :)

Övriga avsnitt med säsong 5 introt "Master Quest" har jag inte hittat något bevis på att de har dubbats till svenska
Har dom avsnitten där Ash tävlar i Orange League dubbats

Gustav Jonsson


Henrik Karlsson

#133
Citat från: Alexander skrivet 29 oktober 2019 kl. 19:36:53
De avsnitten när:
Ash och de andra tar hem Larvitar till sin mamma
Hittar en Unown (som i avsnittet översättas som Okänd)
Träffar Sneasel för att hämta Ho-oh elden.
Tävlandet i Johto ligan.
Ash och Pikachu på kryssningen till Hoenn

Alla dessa avsnitt räknas som en del av säsong 6 av Pokémons egna listor. Även om de har säsong 5 introt "Master Quest."  :)

Övriga avsnitt med säsong 5 introt "Master Quest" har jag inte hittat något bevis på att de har dubbats till svenska

Menar du som att avsnitt 53-82 av Pokémon serien har säsong 1 intron men räknas till Säsong 2

Alexander

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 29 oktober 2019 kl. 20:01:28
Menar du som att avsnitt 53-82 av Pokémon serien har säsong 1 intron men räknas till 2

Ja.
Jag själv tycker det är enklast att skilja säsongerna baserat på introt. Men Pokémon själva har ett annat tankesätt för de tidigare säsongerna.