Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 februari 2017 kl. 10:56:37
Ducktales blir nog tyvärr bara spridda avsnitt. Det rör sig väl om ett hundratal avsnitt totalt, så ska de visa den serien i sin helhet får de nog hålla på i två-tre år.
Jo, det rör sig om 100 avsnitt fördelade på två säsonger. Men SVT har ju aldrig sänt ens i närheten av alla avsnitt av serien... Den enda kanalen som någonsin sänt samtliga avsnitt av serien tror jag är TV3, när de i slutet av 1990-talet sände serien som del av Disneys frukostklubb.

Av de avsnitt de hittills sänt hittar jag heller ingen som helst logik, då de verkar visa spridda avsnitt utan någon logisk ordning... Det är ju inte heller särskilt förtroendeingivande, varför man kan misstänka att de bara kommer att sända ett 15-tal spridda avsnitt den här säsongen och sen inget mer.

Alexander

#31
Om inte Disney får ordning på ljudbanden så får vi nog aldrig någon volymbox av Ducktales i Sverige. Det var ju tänkt att alla länder 2007 skulle få samma sorts DVD volymbox av Ducktales som kom ut i  England. Men Disneykontoret i USA hade problem med att hitta ljudbanden till vissa språk för de avsnitten som är med i den brittiska boxen (Volume 1 som den heter), vilket var varför vissa länder istället endast fick några få DVDer med några slumpmässiga avsnitt på sig. Och Sverige var en av de länderna tillsammans med bl. a Danmark och Norge.

Medan länder som Tyskland, Spanien, Italien, Holland och Frankrike fick volymsboxen.

Men vi ska ändå var glada att de hittade alla ljudband när det kom til Piff och Puff Räddningspatrullen och Luftens hjältar DVDerna. För de matchar de brittiska volymboxarna. Enda skillnaden är att vi får köpa skivorna seperat istället för att de kommer i en box med flera skivor samlade i. Och Sverige är en av de få länderna som dessutom fick  Luftens hjältar  på DVD. ;)

moviefan

Det finns två volymer av Ducktales i Sverige ?  Från vilka säsonger är dessa avsnitt ? Det är hyffsat bra avsnitt med. Särskilt volym 1. Gillar  Pengarna försvinner och den med den där anden.  Hade varit kul om Send In The Clones var med. Det är en given favorit.

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet 14 februari 2017 kl. 16:52:28
Men vi ska ändå var glada att de hittade alla ljudband när det kom til Piff och Puff Räddningspatrullen och Luftens hjältar DVDerna. För de matchar de brittiska volymboxarna. Enda skillnaden är att vi får köpa skivorna seperat istället för att de kommer i en box med flera skivor samlade i. Och Sverige är en av de få länderna som dessutom fick  Luftens hjältar  på DVD. ;)
I ärlighetens namn är väl inte 20 av de 67 avsnitten av Piff & Puff - Räddningspatrullen så jättemycket att hurra för...

Däremot får vi som sagt vara tacksamma att Skandinavien fått 9 DVD-volymer med Luftens hjältar, som i alla fall innehåller merparten av avsnitten. Tyvärr är ju några få avsnitt överhoppade (vilket jag gissar beror på saknade ljudband för något eller några av de representerade språken), plus då att de sista 11 avsnitten saknas.

Precis som du tror jag inte heller det är troligt att mycket mer av DuckTales kommer att släppas här, i och med problemen med att lokalisera och särskilja på ljudbanden.

Citat från: moviefan skrivet 14 februari 2017 kl. 18:10:28
Det finns två volymer av Ducktales i Sverige ?  Från vilka säsonger är dessa avsnitt ?
Samtliga 13 avsnitt i de två svenska DuckTales-volymerna kommer från säsong 1.

moviefan

Hoppas svt sänder  Räddningspatrullen eller Aladdin när dom sänt klart Sjöjungfrun och Ducktales.   :)

Alexander

#35
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2017 kl. 20:13:32
I ärlighetens namn är väl inte 20 av de 67 avsnitten av Piff & Puff - Räddningspatrullen så jättemycket att hurra för...

Däremot får vi som sagt vara tacksamma att Skandinavien fått 9 DVD-volymer med Luftens hjältar, som i alla fall innehåller merparten av avsnitten. Tyvärr är ju några få avsnitt överhoppade (vilket jag gissar beror på saknade ljudband för något eller några av de representerade språken), plus då att de sista 11 avsnitten saknas.


Visst, 20 av 67 totalt är inte jättemycket att hurra för. Men det jag menade är att de vi ska vara glada över att de hittade ljudbanden till exakt de 20 avsnitten som ska vara med i den första volymboxen. Till Ducktales tog de ju bara 13 slumpmässiga avsnitt som till skillnad från Piff och Puff Räddningspatrullen och Luftens hjältar DVDerna inte ens är i ordning av produktionsnummer som det är tänkt att de ska vara.

Kollade upp lite om de saknade avsnitten från Luftens hjältar, och jag har nog hittat anledningen. Just de avsnitten som fattas finns inte dubbade på tyska ( som är en av språken som finns på DVD volymerna). Troligen tog Disney beslutet att skippa de avsnitten istället för att ge avsnitten tysk  text eller dubba dem till DVD n.


moviefan

Äger ni dessa serie dvd volymerna ? 

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 14 februari 2017 kl. 21:18:01
Äger ni dessa serie dvd volymerna ?

Ja.
Två Ducktales, tre Piff och Puff Räddningspatrullen och nio Luftens hjältar DVD volymer.  :)
Särskild glad över Luftens hjältar eftersom det är min favorit utav dem och dessutom är DVD volymerna av Luftens hjältar utgångna. Så passa på om ni ser dem i butikerna.  :)

moviefan

Jag har nu sett crossover avsnittet med Herkules och Aladdin. Vet ni fler avsnitt i någon serie, med fler figurer från olika filmer ?  När sändes  Herkules serien och Legenden om Tarzan ?

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 15 februari 2017 kl. 16:23:55
Jag har nu sett crossover avsnittet med Herkules och Aladdin. Vet ni fler avsnitt i någon serie, med fler figurer från olika filmer ?  När sändes  Herkules serien och Legenden om Tarzan ?

Jodå, Lilo och Stitch möter ju både Kim Possible och Rasten-gänget.  :)

Enligt Disneyania började Tarzan visas för första gången på SVT våren 2002 och Herkules visades på SVT år 2000, med ett avsnitt som sändes 1999.

moviefan

Vilka serier är era favoriter ? Jag gillar dom äldre serierna mest. Aladdin Den Lilla Sjöjungfrun Ducktales och  Bumbibjörnarna. Dom nyare serierna är inte alls lika bra. Sofia den första är hyffsat bra. Jag gillar inte Elena och Lejonvakten.  Jag tycker att dom är rätt tråkiga.  Serierna Tarzan och Lilla Djungelboken, var längesedan jag såg. Jag gillar inte heller Phineas and Ferb samt Doug.

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 17 februari 2017 kl. 16:29:21
Vilka serier är era favoriter ?

Jag tycker personligen bäst om de äldre Disney-serierna; närmare bestämt Bumbibjörnarna, DuckTales, Nya Äventyr med Nalle Puh, Räddningspatrullen, Luftens Hjältar, Darkwing Duck, Den Lilla Sjöjungfrun, Långbens Galna Gäng, Bonkers, Aladdin, Timon och Pumbaa, Quack Pack, Lilla Djungelboken och framförallt Hos Musse. Har även sett ett avsnitt av Raw Toonage på svenska på YouTube och den verkar jättebra.

Citat från: moviefan skrivet 17 februari 2017 kl. 16:29:21
Sofia den första är hyffsat bra. Jag gillar inte Elena och Lejonvakten.  Jag tycker att dom är rätt tråkiga.

HÅLLER INTE ALLS MED!!! Jag älskar verkligen både Sofia Den Första och Elena från Avalor och tycker att båda serierna känns som äkta Disneyserier med prinsessteman. Även kopplingsavsnittet när Sofia befriar Elena är riktigt bra.

Lejonvakten är också rätt bra. Jag gillar miljöerna i den. Jag tyckte först när serien hade premiär att den var sådär, men senare blev jag alltmer förtjust i den. Den är inte lika bra som Elena eller Sofia, men den är många gånger bättre än Jake och Piraterna i Landet Ingenstans (se nedan).

Jag tycker att nästan alla de "nya" Disneyserierna såsom Hannah Montana, Violetta, Austin & Ally, Phineas och Ferb, Ersättarna, Kim Possible, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Pepper Ann, 7D med flera, samt merparten av Disney Junior/Playhouse Disney serierna (Händige Manny, Små Einsteins, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Higglystans Hjältar, Stanley, JoJos Cirkus, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Chuggington, med flera), då jag (liksom de allra flesta) anser att dessa är katastrof-serier och totalförstör Disney och jag kommer aldrig någonsin att räkna dessa serier som Disney och hur någon här i världen överhuvudtagen kan uppskatta dessa är (och kommer alltid att vara) bortom mitt förstånd...

Jake och Piraterna i Landet Ingenstans har förstört hela Peter Pan historien, animationen är helt gräslig och alla miljöer går helt emot originalmaterialet.

Bland Disney Junior/Playhouse Disney serierna så tycker jag att Boken om Puh, Musses Klubbhus, Mina Vänner Tiger och Nalle Puh, Sofia Den Första, Lejonvakten och Elena från Avalor är de mest lyckade. Ser även framemot Mickey and The Roadster Racers när den väl kommer.

Någon som håller med mig?

Herkules, Tarzan, Lilo och Stitch och Kejsarens Nya Skola tycker jag är okej, men inte mer än så.

Ser framemot att ge nya Trassel-serien en chans. Big Hero 6 ska också få en TV-serie.

Jag hoppas verkligen att de gör båda en uppföljare och en TV-serie till Zootropolis för jag älskar verkligen den filmen.

Citat från: Alexander skrivet 15 februari 2017 kl. 18:46:10
Jodå, Lilo och Stitch möter ju både Kim Possible och Rasten-gänget.  :)

Jag avskyr det avsnittet, den förstör hela serien.

Och när jag tänker på det framträdde karaktärer från "Pepper Ann" en kort stund i första Hos Musse avsnittet, jag är så glad att det bara var kort, men det bästa hade förstås varit att inte ha med dem alls.

moviefan

Finns det någon chans att svt sänder Lejonvakten eller Sofia den första i Disneydags i framtiden ? 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 18 februari 2017 kl. 14:17:14
Finns det någon chans att svt sänder Lejonvakten eller Sofia den första i Disneydags i framtiden ?

Sofia har visats tidigare och är, liksom Elena från Avalor riktigt populär, vet någon om Elena ska sändas eller har sänts?

Med tanke på hur populär Lejonvakten har blivit tror jag att det finns en chans att den sänds.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 februari 2017 kl. 14:39:18
Sofia har visats tidigare och är, liksom Elena från Avalor riktigt populär, vet någon om Elena ska sändas eller har sänts?
Elena från Avalor har till dags dato inte sänts på SVT. Serien har ju dock stått med i tablåerna för Disneydags hela säsongen, tillsammans med DuckTales och Den lilla sjöjungfrun, fastän den inte har sänts än. Rimligtvis borde ju vem som nu skriver SVTs tablåtexter ha fått det någonstans ifrån, så jag kan bara förmoda att Elena från Avalor kommer att börja sändas i Disneydags någon gång under säsongen; som då alltså lär ersätta någon av de två nuvarande serierna. Min gissning är att det förmodligen blir mer mot slutet av säsongen, d.v.s. sena våren eller tidiga sommaren, som de kommer att sända några avsnitt av den serien.

Hittills har ju inte alltför många avsnitt sänts på Disney Channel och Disney Junior, så de väntar förmodligen tills fler avsnitt har sänts innan den börjar i Disneydags - Disney vill förstås inte konkurrera med sig själva, utan brukar ju behandla Disneydags mer som komplement till deras egna kanaler.