Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lightyear (2022)

Startat av E, 11 december 2020 kl. 15:32:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Fredrik Hiller låter som Patrick Warburton som buzz lightyear. Patrick Warburton har gjort röster på engelska röster till serien buzz lightyear ryndjägare.

Bondfan98

Har också sett filmen Lightyear & jag lyckades se i eftertexterna vem som gjorde Soxs röst han heter Edvin Törnblom.  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Bondfan98 skrivet 17 juni 2022 kl. 17:06:58
Har också sett filmen Lightyear & jag lyckades se i eftertexterna vem som gjorde Soxs röst han heter Edvin Törnblom.  ;)
Känns som att det borde stått i artikeln som länkades tidigare han är ju känd nämligen

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juni 2022 kl. 15:22:29
Svenska röster för de största figurerna listas istället för dem engelska men det är engelskans övriga roller som listas. Studiocredits och övriga svenska rösterna listas efter eftertexterna. Tyvärr missade jag några av de största då jag inte var beredd på att de skulle listas där.
När under eftertexterna visas svenska röster? Är det precis i början av eftertexterna, eller en liten bit in? I så fall, ungefär när?

Jag har preliminärt tänkt att gå och se filmen imorgon eller på söndag, och vill försöka se till att fotografera av dubbcreditsen då.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 juni 2022 kl. 17:53:40
När under eftertexterna visas svenska röster? Är det precis i början av eftertexterna, eller en liten bit in? I så fall, ungefär när?

Jag har preliminärt tänkt att gå och se filmen imorgon eller på söndag, och vill försöka se till att fotografera av dubbcreditsen då.
Det är tidigt i eftertexterna möjligtvis det första man ser.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2022 kl. 18:07:38
Vem är Edvin Törnblom ?
Han är en ganska känd programledare i TV och radio, håller i en framgångsrik podd, m.m.

gstone

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2022 kl. 18:07:38
Vem är Edvin Törnblom ?

Edvin Törnblom är medieprofil och programledare med flera radio- och tv-produktioner i ryggen. Tillsammans med komikern Johanna Nordström driver han den populära podcasten Ursäkta, som är en av Sveriges största med över 200 000 lyssnare varje vecka.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Jag köpte biljetter idag och kommer att se filmen imorgon.

Disneyfantasten

Såg filmen idag och den var rätt bra, inte världens bästa film men ändå välgjord och sevärd, jag skulle säga att jag ger den en stabil sjua av tio möjliga.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 juni 2022 kl. 18:01:36
Det är tidigt i eftertexterna möjligtvis det första man ser.
Jag har inte kunnat se filmen än, då det varit så dåligt väder hela helgen i Skellefteå med omnejd att jag tvingats skjuta upp biobesöket till nästa helg.

Men tack vare en föreståndare på någon biograf längs vårt avlånga land som fotograferat av alla dubbcreditsen till Lightyear och skickat till mig, så har jag nu fått foto med de rullande eftertexterna; inklusive de namn som saknades på din bild. :)


Så nu har vi alltså kompletta credits till filmen. Tyvärr kan jag dock inte publicera det i Svenska röster och credits riktigt än, då jag inte lyckats få PHP-skriptet att fungera än, men jag jobbar på saken...

Steffan Rudvall

#101
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juni 2022 kl. 02:00:46
Jag har inte kunnat se filmen än, då det varit så dåligt väder hela helgen i Skellefteå med omnejd att jag tvingats skjuta upp biobesöket till nästa helg.

Men tack vare en föreståndare på någon biograf längs vårt avlånga land som fotograferat av alla dubbcreditsen till Lightyear och skickat till mig, så har jag nu fått foto med de rullande eftertexterna; inklusive de namn som saknades på din bild. :)


Så nu har vi alltså kompletta credits till filmen. Tyvärr kan jag dock inte publicera det i Svenska röster och credits riktigt än, då jag inte lyckats få PHP-skriptet att fungera än, men jag jobbar på saken...
Va Bra! :) Det är också väldigt smart att Sharon Dyall spelar Alisha och hennes brorsdotter Yamineth Dyall spelar Izzy.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2022 kl. 08:39:22
Va Bra! :) Det är också väldigt att Sharon Dyall spelar Alisha och hennes brorsdotter Yamineth Dyall spelar Izzy.

Så, Karl Dyalls dotter alltså. (då Karl är Sharons bror)

gstone

Igåe såg jag den här filmen.

Den var JÄTTEBRA ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Det ska alltså stå: