Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

clara liljeberg

när borde art attack visas på svtplay trots att jag har skickat ett brev till de.

Steffan Rudvall

Credits till dagens avsnitt av Trassel.


Daniel Hofverberg

Jag måste medge att jag blir lite konfunderad över SVTs dubbcredits till Trassel...  ???

Det verkar ju vara olika listor för varje avsnitt, men likväl finns inte alla rollfigurer med i listan för respektive avsnitt. I dagens avsnitt står ju exempelvis Suris med på creditlistan, men inte Rödis - så vem är det egentligen som spelar Rödis...?

clara liljeberg

är det så att två sälar är kära i varandra.

Steffan Rudvall

Credits till dagens avsnitt av Trassel.


Steffan Rudvall

Sedan skulle jag också lägga ut credits för Tidigt i säng men dessa verkade inte vara helt korrekta...

MOA


Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 april 2021 kl. 15:53:20
Landet Trassel utspelar sig i heter Corona.

Exakt och detta var INNAN sjukdomen Corona härjade!  ;)

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  3 april 2021 kl. 16:47:06
Vilken coincidens!
Det är latin och betyder krona och det landet är ju en monarki. Coronaviruset har fått sitt namn för att de ser ut som krona.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 april 2021 kl. 15:54:48
Exakt och detta var INNAN sjukdomen Corona härjade!  ;)
Ja programmet började sändas 3 år innan Corona existerade!

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  3 april 2021 kl. 17:28:56
Ja programmet började sändas 3 år innan Corona existerade!

Och filmen hade premiär 10 år innan!  :)

Daniel Hofverberg

Hur ligger vi egentligen till vad gäller att kunna ladda hem Disneydags från SVT Play? Finns det något fungerande sätt att få hem videon och undertexterna? Fortfarande fungerar det inte med vare sig senaste versionen av Svtplay-dl eller Youtube-dl... :( Svtplay-dl får hem hela bilden, men bara de första tre minuterna av ljudet och inga undertexter. Youtube-dl får inte hem någonting alls, utan returnerar bara:

CitatFile "__main__.py", line 19, in <module>
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\__init__.py", line 475, in main
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\__init__.py", line 465, in _real_main
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\YoutubeDL.py", line 2060, in download
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\YoutubeDL.py", line 799, in extract_info
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\YoutubeDL.py", line 806, in wrapper
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\YoutubeDL.py", line 838, in __extract_info
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\YoutubeDL.py", line 872, in process_ie_result
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\YoutubeDL.py", line 1683, in process_video_result
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\YoutubeDL.py", line 1961, in process_info
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\YoutubeDL.py", line 1906, in dl
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\downloader\common.py", line 366, in download
  File "C:\Users\dst\AppData\Roaming\Build archive\youtube-dl\ytdl-org\tmpwt56m8wg\build\youtube_dl\downloader\hls.py", line 180, in real_download
  File "C:\Python\Python34\lib\site-packages\Crypto\Cipher\blockalgo.py", line 295, in decrypt
ValueError: Input strings must be a multiple of 16 in length

Det är ju trots allt bara en dryg vecka kvar tills det första avsnittet försvinner från SVT Play, så innan dess vore det ju bra att ha fått hem hela det avsnittet (inklusive undertexterna)...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 april 2021 kl. 09:25:40
Sedan skulle jag också lägga ut credits för Tidigt i säng men dessa verkade inte vara helt korrekta...
Vad är det du anser inte är korrekt med SVTs dubbcredits för Early to Bed? Förutom att det står "Norske stemmer" istället för "Svenska röster" längst upp (mest troligt en sammanblandning hos Disney) ser jag inga uppenbara felaktigheter, utan dubbcreditsen ser trovärdiga ut i mina ögon.

Vid en första anblick ser de också ut att vara likvärdiga som de credits jag publicerat här på Dubbningshemsidan en gång i tiden:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/kortfilmer/tidigt-i-sang/

Disneyfantasten

Sedan Disneydags började sändas igen så märkte jag att det där med Pete och Sten stämde, det är alltså inte Andreas Nilsson och Stephan Karlsén som jag trodde utan det är Jesper Adefelt och Anton Olofsson Raeder, att jag kunde ta så fel!  :-[

Angående det där med Krokhand, Michael Blomqvist står visserligen crediterad, men Jan Åström står med under "övriga röster", bonde inte det betyda att Åström repriserar sin roll som Krokhand i denna?  ???