Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dataspel

Startat av TonyTonka, 24 maj 2009 kl. 20:35:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

E

#105
Citat från: Erik Dahlberg skrivet  7 september 2018 kl. 15:27:51
Shrek och Kapten Krok: Hasse Jonsson
Åsnan: Steve Kratz
Fiona: ?
Mästerkatten: ?
Artie: ?
Drömprinsen: Göran Gillinger
Merlin: Hans Wahlgren
Tomtarna: Dick Eriksson
Lancelot: Mattias Knave
Onda drottningen och Häxorna: Irene Lindh
Övriga roller: Gunnar Ernblad, Anders Öjebo, Ole Ornered mfl
Nu har jag kört detta spel igen och här är en uppdaterad lista över rösterna:

Shrek och Kapten Krok: Hasse Jonsson
Åsnan: Steve Kratz
Mästerkatten: ?
Fiona: ?
Artie: Anton Olofsson
Törnrosa: Therese Reuterswärd
Drömprinsen: Göran Gillinger
Onda Drottningen: Irene Lindh
Pirat med sköld: Gunnar Ernblad
Berättaren: Per Sandborgh
Damen i Sjön: ?
Tomtarna: Dick Eriksson
Alla Riddarna: Ole Ornered och Anders Öjebo
Peppris och Pinocchio: ?
Merlin: Hans Wahlgren
Cyklopen: ?
Alla Tjuvar och Bönder: Mattias Knave
Häxorna: Irene Lindh
Lancelot: Mattias Knave
Idrottarna: Ole Ornered
Nörd med nyckel: Dick Eriksson
Tjänare: Gunnar Ernblad
Kille som kastar hö: Mattias Knave

Misstänker att Eurotroll dubbat spelet eftersom många av dessa brukar vara där ;)

E

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 10 september 2018 kl. 14:55:40
Superhjältarna:

Mr Incredible: Göran Berlander
Elastaflickan: Louise Reader
Dash: Emil Smedius
Violet: ?
Syndrome: Peter Sjöqvist
Fryzo: ?
Har kört detta spel igen och här är uppdaterat lista över rösterna:

Mr Incredible: Göran Berlander
Elastaflickan: Louise Reader
Dash: Emil Smedius
Violet: ?
Syndrome: Peter Sjöqvist
Mirage: Jennie Jahns
Bomb Voyage: Ole Ornered
Fryzo: ?
Syndromes Hantlangare: Ole Ornered och kanske nån till
Mimarna: ?

Vid varje nivå så visas klipp från filmen men det är inte filmens röster utan spelets röster :P

Disneyfantasten

Vet någon om dataspelet Winnie The Pooh Animated Storybook från 1995 har dubbats till svenska? Och isåfall, vilka är rösterna till karaktärerna? (hoppas att Nalle Puh och Uggla inte spelas av Olli Markenros och Roger Storm i det spelet eftersom de var under all kritik i dessa roller)

Vet någon vem som spelar Shere Khan i dataspelet Djungelboken Groove Party? (tyvärr misstänker jag att han där spelas av Roger Storm som var under all kritik i den rollen, men jag frågar för att vara säker)

Vet någon om dataspelet Disney Villains Revenge har dubbats till svenska? Och isåfall, vilka gör de svenska rösterna där?

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 april 2019 kl. 18:45:19
Vet någon om dataspelet Winnie The Pooh Animated Storybook från 1995 har dubbats till svenska? Och isåfall, vilka är rösterna till karaktärerna? (hoppas att Nalle Puh och Uggla inte spelas av Olli Markenros och Roger Storm i det spelet eftersom de var under all kritik i dessa roller)

Vet någon vem som spelar Shere Khan i dataspelet Djungelboken Groove Party? (tyvärr misstänker jag att han där spelas av Roger Storm som var under all kritik i den rollen, men jag frågar för att vara säker)

Vet någon om dataspelet Disney Villains Revenge har dubbats till svenska? Och isåfall, vilka gör de svenska rösterna där?
Winnie The Pooh Animated Storybook har dubbats till svenska. Jag fick det spelet av min kusin när jag var liten men spelet kraschade dock hela tiden. Men även om det inte gick att spela så kommer jag ihåg att Nasse pratar när spelet börjar men jag minns inte vem som dubbade honom

Lilla My

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  8 april 2019 kl. 19:29:13
Winnie The Pooh Animated Storybook har dubbats till svenska. Jag fick det spelet av min kusin när jag var liten men spelet kraschade dock hela tiden. Men även om det inte gick att spela så kommer jag ihåg att Nasse pratar när spelet börjar men jag minns inte vem som dubbade honom

Jag hade också det spelet. Vad jag minns var det Jörgen Lantz, men kan ha fel för har inte spelat det på svenska på hundra år. Minns inte att det var något speciellt annorlunda med hans röst dock, så om det inte var Jörgen var det någon som var jävligt bra på att imitera honom.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet  8 april 2019 kl. 22:22:12
Jag hade också det spelet. Vad jag minns var det Jörgen Lantz, men kan ha fel för har inte spelat det på svenska på hundra år. Minns inte att det var något speciellt annorlunda med hans röst dock, så om det inte var Jörgen var det någon som var jävligt bra på att imitera honom.

Jörgen Lantz är lysande som Nasse, var John Harryson Ior i det spelet också? Var Charlie Elvegård Kanin? Var Hans Lindgren Sorken?

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 april 2019 kl. 22:46:33
Jörgen Lantz är lysande som Nasse, var John Harryson Ior i det spelet också? Var Charlie Elvegård Kanin? Var Hans Lindgren Sorken?

Absolut, älskar Jörgen <3 Är som sagt inte hundra på att det är han i spelet men har svårt att tänka mig vem det annars skulle vara? Har inte koll på vilka som röstskådespelat til Nasse ;D

Iors röst minns jag men jag tror inte det var John, vilka har mer spelat Ior?. Charlie Elvegård som kanin, absolut, och Hans som Sorken, de kan jag garantera. Tigers röst minns jag också men vet inte vem det var, TROR det är Thomas Hellberg men kan ha helt fel (jag är ganska dålig generellt på att para ihop röster med skådespelare, trots att jag har detta intresse, haha)

Spelet kom ut 2003 om det hjälper.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet  8 april 2019 kl. 23:38:28
Absolut, älskar Jörgen <3 Är som sagt inte hundra på att det är han i spelet men har svårt att tänka mig vem det annars skulle vara? Har inte koll på vilka som röstskådespelat til Nasse ;D

Iors röst minns jag men jag tror inte det var John, vilka har mer spelat Ior?. Charlie Elvegård som kanin, absolut, och Hans som Sorken, de kan jag garantera. Tigers röst minns jag också men vet inte vem det var, TROR det är Thomas Hellberg men kan ha helt fel (jag är ganska dålig generellt på att para ihop röster med skådespelare, trots att jag har detta intresse, haha)

Spelet kom ut 2003 om det hjälper.

Sedan Tigers Film 2000 har Ior spelats av Benke Skogholt, det kanske var han...

Med dina ord kanske det finns en chans att Guy De La Berg är Nalle Puh och att Gunnar Uddén är Uggla...

Elios

Jag tror att jag har sett ett varsitt spel med både Olli Markenros och Guy De La Berg som Nalle Puh.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet  9 april 2019 kl. 00:48:02
Jag tror att jag har sett ett varsitt spel med både Olli Markenros och Guy De La Berg som Nalle Puh.

Så det betyder alltså att Olli Markenros spelade rollen i Animated Storybook? (det var det jag var rädd för...)

Uggla då? Spelades han av Roger Storm i Animated Storybook? (det ser lika mörkt ut som med Markenros som Puh, men Carl Billquist var inte längre i livet på den tiden)

I vilket fall som helst är jag glad att Olli Markenros och Roger Storm inte längre är godkända av Disney för dessa roller (men ledsen att Jan Jönsson fortsatt vara godkänd som Puh)

Lilla My

Vad jag minns var det inget udda med Puhs röst, så vem som än dubbade honom har dubbat honom en hel del innan för annars hade jag garanterat reagerat på hans röst mer.

Disneyfantasten

Jag har då alltid reagerat på Puhs röst som han hade på 1990-talet, för jag tål i princip inte hans insats i den rollen, medan han däremot är lysande i bland annat Toy Story, jag trodde aldrig att han kunde återanvändas i datorspel, reklamsammanhang eller dylikt... (såvida inte Ulf Källvik från musiksagorna var Puh, fast å andra sidan är inte heller han vidare lyckad i denna roll), Guy De La Berg gjorde en avsevärt bättre tolkning som Puh och passade mycket bättre in på karaktären och det är också han som gjort rollen i flest sammanhang, han gjorde rollen i samtliga sammanhang från Tigers Film 2000 och fram till 2010, både i långfilmer, kortfilmer, TV-serier, reklamsammanhang, datorspel, osv.
(jag hoppas att jag slipper Jan Jönsson i framtida projekt för jag är trött på honom i den rollen)

(vi vet iallafall att Tor Isedal inte var med eftersom han då inte längre var i livet)

Apro på Toy Story, så undrar jag också om rösterna i Toy Story Animated Storybook är detsamma som i filmen? (samma sak undrar jag förresten även med Ringaren i Notre Dame, Herkules och Mulan)

Och så undrar jag också; vilka gör rösterna i datorspelet Peter Pan Äventyr i Landet Ingenstans?

E

#117
Lek & Lär - Förskolan:

Hoppetossen: Tony Pope
Sånger: Mark Beckwith

Tomten och hans vänner:

Maria Hassel
Marie-Louise Hjalmarsson
Linda Thulin
Bengt Arne Petersson

Karlsson på Taket och Kuckelimuckmedicinen:

Karlsson: Andreas Nilsson

Resten av rösterna vet jag inte

Den Magiska Jordgubben:

Jordgubben: Håkan Mohede
Ronny: Gizela Edstrand
Godisslukaren: Kenneth Mildoff
Monopol-gubben-liknande figur som jag inte vet namnet på: Håkan Mohede
Kaninen: Håkan Mohede
Potatisen: Kenneth Mildoff
Hjärtat: Håkan Mohede
Muppen med Robert Wells-frilla: Håkan Mohede
Tåguppfinnaren: Kenneth Mildoff
Konstnären: Kenneth Mildoff
Polis-Junior: Kenneth Mildoff

Nina Gunke gör också några röster i spelet men jag vet inte vilka

Översättare: Mikael Enbom och Daniel Sjöblom

Inspelad hos Film och TV Media Ab

Projektkoordinatorer: Andreas Mowinckel och Jan Taug

Mora Träsk och Häxan Surknapps förbannelse:

Leif Walter
Daniel Lindblom
Maja Hedén
Stefan Hallgren
Anders Hedén

Dora Utforskaren: På äventyr med Ryggsäck:

Samma som i serien

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 april 2019 kl. 17:41:17
Och så undrar jag också; vilka gör rösterna i datorspelet Peter Pan Äventyr i Landet Ingenstans?

Samma som i den andra filmen.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet  9 april 2019 kl. 21:14:58
Samma som i den andra filmen.

Så, Anton Olofsson Raeder som Peter Pan, Bo Maniette som Kapten Krok och Hans Lindgren som Herr Smee?