Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Själen (2020)

Startat av Disneyfantasten, 21 juni 2019 kl. 16:27:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 januari 2021 kl. 23:18:45
Fast Själen är ju producerad av stor-filmbolaget Pixar och är dessutom ursprungligen producerad för bio! (om den släpps kommer den t.o.m. att vara numrerad 23, jag skulle bli förvånad om den var onumrerad)

Dessutom är det inte helt uteslutet att den eller andra filmer släppta på Disney+ kan komma på DVD & Bluray! (till exempel alla Disneyklassiker från förr visades "endast på bio" vilket bara var sant de första månaderna)

Visserligen, men det ändrar inte det faktum att den är märkt som Disney+ original eller att det i dagsläget inte verkar finnas några planer på att släppa filmen fysiskt vad jag kan hitta. Man hoppas ju dock att släpper den fysiskt så småningom, men vi får väl se.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Ja, jag hoppas verkligen att Själen kommer att släppas på DVD och Blu-Ray tids nog - inte minst för att kanske få med den svenska bildversionen, som uppenbarligen har funnits men som likväl saknas på Disney+...

Man kan väl tycka att Disney borde vilja tjäna pengar genom en fysisk release, för nu när biopremiären ställdes in har Disney förstås inte fått in några direkta intäkter alls genom att släppa den på Disney+ - nog lär säkert vissa ha tecknat abonnemang just för att kunna se filmen, men det är ju omöjligt att mäta och omöjligt att få fram några säkra siffror på; och Disneys ekonomer lär väl säkert vilja se någon form av vinst på filmen (jämfört med produktionsbudgeten) istället för att allt ska vara ett enda frågetecken...

Simon Axelsson

Nu kommer då jag med en glad nyhet! Både CDON och Discshop listar nu releasedatum för Blu-Ray och DVD-utgåvorna av filmen och det är inte importutgåvor det inte, utan riktiga skandinaviska utgåvor! Datumet? Ja, det är den 12 april!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 februari 2021 kl. 23:35:53
Nu kommer då jag med en glad nyhet! Både CDON och Discshop listar nu releasedatum för Blu-Ray och DVD-utgåvorna av filmen och det är inte importutgåvor det inte, utan riktiga skandinaviska utgåvor! Datumet? Ja, det är den 12 april!

Suveränt! Då kanske jag inte behöver Disney+ trots allt...

Skämt åsido, för jag kommer att använda den till att se bl.a. Den Fantastiska Ivan, osv.!

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 februari 2021 kl. 23:37:58
Suveränt! Då kanske jag inte behöver Disney+ trots allt...

Skämt åsido, för jag kommer att använda den till att se bl.a. Den Fantastiska Ivan, osv.!

Fast när jag tänker efter så kanske jag ser Själen iallafall, för att veta om jag ska köpa den bara på DVD eller på Bluray, för även om jag förmodligen kommer att gilla filmen så kanske det inte är säkert att jag lägger till den på "favorit-listan"...

Dessutom så kommer jag förmodligen att vänta med att köpa den tills hösten eftersom priserna lär vara höga de första månaderna som filmen börjar säljas i affärerna...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2021 kl. 12:50:00
Dessutom så kommer jag förmodligen att vänta med att köpa den tills hösten eftersom priserna lär vara höga de första månaderna som filmen börjar säljas i affärerna...

Jo, visst, men tänkt så att du rent ekonomiskt spenderar ungefär lika mycket pengar om du köper den direkt när den släpps på DVD och Blu-Ray som du hade gjort om du sett den på bio först.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2021 kl. 19:10:23
Känns tryggt att Sharon Dyall, Ole Ornered, Annica Smedius, Cecilia Wrangel Schoug, Stephan Karlsén, m.fl. också är med...



Och även Andreas Nilsson va ?

Glasögonsmurfen själv  :D ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2021 kl. 22:57:10
Och även Andreas Nilsson va ?

Glasögonsmurfen själv  :D ;D

Givetvis, jag nämnde honom och Jan Modin innan det inlägget!  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2021 kl. 22:58:04
Givetvis, jag nämnde honom och Jan Modin innan det inlägget!  ;)

Ursäkta att jag missade det :-[
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Jag förhandsbokade filmen på Blu-Ray på CDON när de hade rabatt på den för ett tag sen och fick hem den i brevlådan idag. Som vi misstänkte var filmen med störst sannolikhet tänkt att visas på bio med svensk bildversion, den här nämligen det på Blu-Ray-utgåvan, i varje fall filmens titel dyker upp översatt och de svenska rösterna krediteras under de rullande eftertexterna.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 13 april 2021 kl. 19:39:20
Som vi misstänkte var filmen med störst sannolikhet tänkt att visas på bio med svensk bildversion, den här nämligen det på Blu-Ray-utgåvan, i varje fall filmens titel dyker upp översatt och de svenska rösterna krediteras under de rullande eftertexterna.
Mycket glädjande att höra att Själen har svensk bildversion på Blu-Ray.

Skulle du kunna skriva av, ta skärmbilder av eller fotografera av de svenska dubbcreditsen? Framförallt karaktärsnamnen, då de ju har klantat sig på Disney+ och satt ut engelska karaktärsnamn för samtliga språk - och vissa är ju inte solklara vad de ska heta på svenska... Tyvärr har jag fortfarande inte fått svar från Disney Character Voices International, på min förfrågan från strax efter jul...

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 april 2021 kl. 20:50:15
Mycket glädjande att höra att Själen har svensk bildversion på Blu-Ray.

Skulle du kunna skriva av, ta skärmbilder av eller fotografera av de svenska dubbcreditsen? Framförallt karaktärsnamnen, då de ju har klantat sig på Disney+ och satt ut engelska karaktärsnamn för samtliga språk - och vissa är ju inte solklara vad de ska heta på svenska...

Det skulle jag kunna göra, men det får nog bli imorgon då.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 november 2020 kl. 17:38:12
Okej, den har jag sett, såg den när jag var mindre, kände igen bilderna när jag sökte upp den, gick väl på programmet Allram Eest? Som jag förstått är serien dock svenskproducerad...
Stämmer
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Ganska intressant att blu-ray utgåvan har två diskar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 13 april 2021 kl. 20:56:47
Det skulle jag kunna göra, men det får nog bli imorgon då.
Hur går det med dubbcreditsen för Själen? Har du hunnit skriva av dem än?

Filmen kostar för mycket för att jag ska överväga att köpa den än, och jag skulle vilja veta vilka de officiella svenska karaktärsnamnen är; i och med att alla namn står på engelska på Disney+...