Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 maj 2020 kl. 22:00:32
JAPP han är skurk nu, Andligen  var att han vara den ända karaktären från orginal serien som skaparna av den nya inte gillade !

En annan skurk som först var god och sedan blev ond är Syndrome i Superhjältarna, i filmens början så var han ett stort fan av Bob Parr och försöker att hjälpa honom men det slutar med att han orsakar oreda och när han blir arg över att Bob Parr inte behöver hans hjälp längre, då blir han en skurk... (den stora skillnaden är dock att allt detta hände i filmen, så där är det inte alls problematiskt)

Disneyfantasten

Förresten så har jag läst någonstans att Albert är död i Rebooten... (och att bara hans spöke framträder)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2020 kl. 22:17:16
Förresten så har jag läst någonstans att Albert är död i Rebooten... (och att bara hans spöke framträder)
Ja, det stämmer

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2020 kl. 22:27:50
Ja, det stämmer

Och det tyckte jag var jättesynd...  :( (och vad värre är; jag fick reda på det väldigt sent, har inte sett så mycket av serien nämligen) (nåja, man kan iallafall trösta sig med att Gunnar Ernblad var tillbaka i rollen)

Det har väl inte förekommit några andra fall hos Disney där en god karaktär från en tidigare film/serie dött eller blivit skurk?  ???

*Jafar, som var skurken i Aladdin, dog iallafall i uppföljaren Jafars Återkomst... (i vilken Jago blir god, fast det är väl vanligare att skurkar blir goda än tvärtom; att goda blir skurkar?)

I DreamWorks kan jag iallafall komma på två;

- Kungen i Shrek 2, som där blev förvandlad till groda i slutet och sedan dog i Shrek Den Tredje

- Hövding Tryggvåld i Draktränaren, som dog i Draktränaren 2

Steffan Rudvall

Ingen bryr sig om att han är ett spöke alla behandlar honom som om han vore en vanlig människa

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2020 kl. 22:46:32
Ingen bryr sig om att han är ett spöke alla behandlar honom som om han vore en vanlig människa

Det var iallafall en positiv grej!  :)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2020 kl. 22:46:32
Ingen bryr sig om att han är ett spöke alla behandlar honom som om han vore en vanlig människa

Fast Albert är ju en hund?  ??? (det är förresten Björnligan också)

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2020 kl. 22:34:49

I DreamWorks kan jag iallafall komma på två;

- Kungen i Shrek 2, som där blev förvandlad till groda i slutet och sedan dog i Shrek Den Tredje


Jag vill bara påpeka att Kung Harold egentligen inte blev förvandlad till en groda. Jag såg om Shrek 2 rätt nyligen och insåg då snabbt efter något den Goda Fen nämnde under ett samtal med Harold (angående hans "lyckliga i alla sina dar") att han är "grodprinsen" eller ja, grodan i berättelsen Prinsessan och Grodan. Han återgick alltså till sin ursprungliga form i slutet av Shrek 2. Det vara bara det.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2020 kl. 22:15:43
En annan skurk som först var god och sedan blev ond är Syndrome i Superhjältarna, i filmens början så var han ett stort fan av Bob Parr och försöker att hjälpa honom men det slutar med att han orsakar oreda och när han blir arg över att Bob Parr inte behöver hans hjälp längre, då blir han en skurk... (den stora skillnaden är dock att allt detta hände i filmen, så där är det inte alls problematiskt)

Förövrigt så var det även samma sak med Scrappy Doo i Scooby Doo (iallafall i första spelfilmen)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2020 kl. 22:55:57
Fast Albert är ju en hund?  ??? (det är förresten Björnligan också)
Jag antar att Björnligan är björnar

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2020 kl. 23:24:29
Jag antar att Björnligan är björnar

Det tvivlar jag starkt på, de ser inte alls ut som björnar! (det är mycket märkligt att de valt att döpa dem till Björnligan, jag har för mig att jag någonstans läste anledningen till att de döpte dem till Björnligan, men ny har jag tyvärr glömt det)

De liknar mer hundar...

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2020 kl. 23:28:50
Det tvivlar jag starkt på, de ser inte alls ut som björnar! (det är mycket märkligt att de valt att döpa dem till Björnligan, jag har för mig att jag någonstans läste anledningen till att de döpte dem till Björnligan, men ny har jag tyvärr glömt det)

De liknar mer hundar...

Deras engelska namn är The Beagle Boys, så ja, de är hundar.  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 30 maj 2020 kl. 23:30:24
Deras engelska namn är The Beagle Boys, så ja, de är hundar.  :)

Exakt, det är just vad det är!  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2020 kl. 23:28:50
Det tvivlar jag starkt på, de ser inte alls ut som björnar! (det är mycket märkligt att de valt att döpa dem till Björnligan, jag har för mig att jag någonstans läste anledningen till att de döpte dem till Björnligan, men ny har jag tyvärr glömt det)

De liknar mer hundar...
Det är en reference till riktiga som kallades brottslingar Örnligan
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 maj 2020 kl. 22:15:43
En annan skurk som först var god och sedan blev ond är Syndrome i Superhjältarna, i filmens början så var han ett stort fan av Bob Parr och försöker att hjälpa honom men det slutar med att han orsakar oreda och när han blir arg över att Bob Parr inte behöver hans hjälp längre, då blir han en skurk... (den stora skillnaden är dock att allt detta hände i filmen, så där är det inte alls problematiskt)

John Sliver bleb god i slutet av skattkammarplanten !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.